Min träningsvecka

Home Forums Dagböcker Min träningsvecka

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 556 through 570 (of 1,198 total)
  • Author

Lördag = Ben!

Uppvärmning: 5min på cykeln + uppvärmningsset
    Knäböj 40kg 10st, 45kg 10st, 50kg 10st, 55kg 3x10st
    Frivändningar 30kg 10st, 32,5kg 10st, 35kg 10st, 37,5kg 10st
    Marklyft 80kg 8st, 60kg 15st
    Leg ext med ett ben (Life fitness) håll 2 sek 26kg 2x7st
    Leg ext (Life fitness) håll 2 sek 68kg 3x8st
    Leg curl (Life fitness) 39kg 11,10,10st
    Vadpress (Cybex) 58kg 3x15st
    Stretching + lite sauna!

Tog igen den förlorade böjträningen jag skulle ha gjort i onsdags, kändes bra och säkert och hade nog kunnat lägga på lite till. Klarade dessutom kvalgränsen på tjejighetsskalan då jag för första gången tränade dom djupa böjarna med tights. Eldprovet (raka mark) blev dock en för svår nivå att passera, får bli en annan gång.

Frivändningarna försökte jag att få lite mera ”schvung” på men det var inte alldeles lätt, sedan skulle jag marka men då var jag så trött i ryggen så då valde jag att lägga ner. Jättenöjd med bensparkarna.

Sedan så har jag ju förstått då jag har läst andras dagböcker att det enda som folk egentligen spanar in på på beachen är vaderna och dessvärre är det en muskelgrupp som jag inte har tillägnat något större engagemang men det blir det ändring på from nu…

[youtube=cjrxBSU3oek]

Efter träningen så blev det lite buffékäk till middag och avslutade med att se jägarna 2 på bio – en lyckad och bra dag på många vis:up:.

waco3000 wrote:
    Lördag = Ben!

Sedan så har jag ju förstått då jag har läst andras dagböcker att det enda som folk egentligen spanar in på på beachen är vaderna och dessvärre är det en muskelgrupp som jag inte har tillägnat något större engagemang men det blir det ändring på from nu…

Efter träningen så blev det lite buffékäk till middag och avslutade med att se jägarna 2 på bio – en lyckad och bra dag på många vis:up:.

Hahaha tror faktiskt att du lusläst Mr getto´s dagbok allt för mycke nu då hans vad-mani är lite utöver det vanliga:Dkommer med en liten smådum fråga nudå eftersom i mina ögon bör inte Peter Stormare kunna göra en dålig rulle,men frågar ändå……var Jägarna 2 bra?

Bra vadpressar, waco. Fint sträck i bottenläget och så pressar du till i toppläget, nice.
    Tycker nog att dina vader är rätt så bra, men det är ju svårt säga med vinkeln osv, fast ändå.

Kötta pressar nu i vinter, så kommer du se på grejer till nästa år! Mitt mål är att jeansen
    ska strama åt riktigt ordentligt runt vaderna, så att de ”poppar” där under.

Appropå fina vader. Gick på IKEA för ett tag sen och såg en tjej gå omkring bland
    hyllorna. Inget speciellt med det, men när jag tittade ner så hade hon bland de mest
    välutvecklade vader jag någonsin sett på en tjej. Tappade nästan hakan faktiskt. Var t o m
    tvungen att gå efter henne en bit för att se att jag såg rätt. Inget stalker-trams,
    utan av genuint intresse för en välutvecklad muskelgrupp. Lite skadad kanske jag är, trots allt…

Quote:
    kommer med en liten smådum fråga nudå eftersom i mina ögon bör inte Peter Stormare kunna göra en dålig rulle,men frågar ändå……var Jägarna 2 bra?

Jag gillade den! Du ska få en riktig recension imorgon, jag lovar!

Gettodachoppa, du är knäpp:D! Det känns ju i alla fall bra att få veta att vaderna är i tillräckligt bra form för att våga visa sig i baddräkt:D:up:.

Söndag = En händelserik dag!

Vaknade med en svårt ömmande nackspärr. Tog därför en lång promenad (1h och 50min) på förmiddagen i hopp om att det skulle släppa lite grann, men icke det. På kvällen hoppades jag att lite superlätt gymträning skulle få igång nacken igen men det ville sig inte det heller. Provade även att simma lätt 10x100m men extrema stretchrörelser fungerar inte heller. Bubbelpoolen efteråt var i alla fall skön…

Direkt efter träningen skulle jag passa på att handla så jag skyndade mig ut ur bilen och gjorde bort all matshopping – Nice! Det var ju bara det att någon smartskalle (jag) hade lämnat nycklarna i tändningslåset och låst in dom. Reservnyckeln låg dessutom i handskfacket, lysande. Efter mycket pyssel och diverse misslyckade inbrottsförsök i bilen så kom en arbetskamrat till undsättning. Misslyckad som biltjuv så var jag helt inställd på att panga bakrutan på gammbilen och ersätta den med plexiglas, vilket ansågs vara det billigaste alternativet jämfört med 1500 i självrisk för att kalla dit en expert, men det löste sig till slut så pass bra att den gick att lossa och plocka ut hel:up:.

Nä, nu får man nog ta sig en allvarlig funderare på om det är dags att byta bil, det är inte bara rostiga stötdämparfästen vilket syns på bilden:(.

Som jag lovade min vän Galten igår så ska jag här försöka mig på att ge en recension på filmen arbetgivaren 2, host host ….. Nej vänta, Jägarna 2 ska det vara. Vad menas nu med detta kan man undra? Ja, jag tror på allvar att filmen hade min arbetsgivare som huvudsponsor då deras logga syntes i tid och otid och överallt hela tiden.
    Annars blev jag helt klart övertygad av nästan alla skådespelares insatser, dom kändes trovärdiga och äkta. Därmot hakade jag upp mig på dialekten som inte alls kunde liknas med verklighetens Tornedalsdialekt. Storyn var ju också godtagbar, hade lite problem med att förstå hur det kom sig att mördaren och offret lyckades träffas där i skogen och om det hände just före eller under älgjaktspremiären, Norrbottenspolisen verkade också leva i något slags vilda västern där man inte behövde följa några som helst regler för hur arbetet får gå till. Annars tyckte jag att den var bra men då gillar jag ju svenska filmer också:up:.

[http://www.bio.nu/2011/se-trailer-for-jagarna-2/]

Dagens bildgåta!

Ja, vad är det för maträtt vi ser till vänster i bild?
    Ledtråd: I ugnsformen till höger ser vi kycklinglår.

Förkolnade kycklingklubbor :D

[img=http://kotaku.com/assets/resources/2007/09/timer360.jpg]

Ledtråd nr 2!

Kattkött från en katt med stora kaninframtänder :D

Tommy Ivarsson wrote:
    Kattkött från en katt med stora kaninframtänder :D

Men vad tror du att jag är för människa egentligen, inte skulle jag käka upp lilla Pussi inte:D.

Här kommer svaret på bildgåtan:

Har fortfarande ont i nacken, körde superlätta gymövningar för blodgenomströmning och stretching. Efter det bubbelpool och bastu.

I övrigt kan jag rapportera att vikten sakta kryper nedåt då jag i morse vägde in på 67,3kg:up:.

Nu ska jag provsmaka min hemgjorda ostkaka!

Nice beaver!

He he, den var inte så nice som man faktiskt skulle kunna tro. Helt ärligt så smakade den faktiskt för jävligt. Men det är ju kul att experimentera och testa nya saker ibland:up:.

Har inte tränat idag heller, bara gått en promenad på 1 timma.

Men alltså, var det bäver på riktigt? Trodde de var fridlysta eller något liknande, men
    efter lite googling så vet jag bättre.

Jag som inte ens äter vanligt vilt. Håller mig till grisen, kon, kalven och tjuren.

Viewing 15 posts - 556 through 570 (of 1,198 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.