- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14 september, 2011 at 22:52 #193180Anonym anvandareMember
Åhh, jag älskar viltkött, typ älg och framförallt ren. Som du säkert redan har förstått så är jag inte bangen på att testa det mesta som kan tänkas ställas fram på matbordet. Enda gången jag strejkar är då det ska käkas lever, huga! Pölsa är egentligen gott men jag har väldigt svårt att koppla bort ”minnesbilderna” från mormors pölsakok och att samtidigt kunna njuta av den gråa sörjan på tallriken.
14 september, 2011 at 22:59 #193181Anonym anvandareMemberPölsa är ett kärt minne från skoltiden. Det kunde jag verkligen njuta av som barn. Pölsa med rödbetor.
15 september, 2011 at 13:43 #193182Anonym anvandareMemberTorsdag = Löpning!
For ut och sprang en lite kortare runda à 45min. Försökte att tänka på att ha en snygg hållning och att ha armarna hängandes och avslappnade, kändes OK!
15 september, 2011 at 16:02 #193183Anonym anvandareMemberwaco3000 wrote:Torsdag = Löpning!For ut och sprang en lite kortare runda à 45min. Försökte att tänka på att ha en snygg hållning och att ha armarna hängandes och avslappnade, kändes OK!
duktigt marscherat el sprunget!!!! du kommer att få en gymnast kropp ,som du håller på!!!
ha det bra vännen!!!!!:up:
16 september, 2011 at 07:07 #193184Anonym anvandareMemberHär inne verkar allt vara i sin ordning.
Kryddar innehållet med bilder och filmer, sånt gillar jagBäver, äter man det förutom om man är i nöd och hittar skiten som road kill eller liknande hahahaa
När jag plugga på högskolan hade vi en snubbe uppifrån landet på studentboendet som jagade älg.
Fick mig 5-6kg älgfärs, räckte ett par måltiderOch formen verkar smyga sig på dig sakta men säkert :up:
Har tiden framför spegeln med spända biceps ökat markant den senaste tiden eller?16 september, 2011 at 21:06 #193185Anonym anvandareMemberQuote:Och formen verkar smyga sig på dig sakta men säkert
Har tiden framför spegeln med spända biceps ökat markant den senaste tiden eller?Trenden verkar peka nedåt då det gäller vikten, det går dock inte lika snabbt som det gjorde i början. Jag har haft lite svårare med motivationen denna vecka och jag tror att det har ett samband med att jag inte har en uttalad slutmålsättning med min viktnedgång. Utseendemässigt så bryr jag mig egentligen inte så himla mycket ifall magrutorna syns eller inte, men nog har jag kikat litegrann i spegeln i alla fall. Kanske inte i första hand på mina biceps som känns som att dom krymper, men det känns ju lite kul att ha en tydligare kurva vid midjan. Jag funderar däremot allvarligt på om jag ska ställa upp på en simtävling senare i höst och där skulle jag kunna tänka mig att en liten viktnedgång skulle kunna underlätta. Det känns mer motiverande att jaga efter sådana mål än de utseendemässiga i alla fall.
Quote:du kommer att få en gymnast kropp ,som du håller på!!!Tack för att du tror på mig! Ja, en gymnastkropp vore ju inte alldeles fel, bara jag får se lite äldre ut än gymnasteliten så. Gymnastik är en av de idrotter som jag är riktigt imponerad av, kan aldrig titta mig less på hur dom gång på gång lyckas göra allt som egentligen är omöjligt att utföra med kroppen.
Fredag = Lätt överkropp och sedan ben!
Uppvärmning: 5min på cykeln + superuppvärmning för axlarna
Överkropp: stegrade vikter upp till 80% av det normala.
Latsdrag
Kabelrodd
Bänkpress
Militärpress
Rot.cuff med gummiband
Benpress (Body solid) 140kg 20st, 170kg 12st, 200kg 6st:up:
Leg ext (Nordic) 60kg 7,7,5st
Vadpress på stepbräda i smith 40kg 25st, 60kg 16,15,14,15st
Balansplatta 2x2minKändes lite bättre i nacken dag och det blev då inte sämre av gymträningen, snarare tvärt om:up:.
Sedan slog jag till med PB i benpressen, jag tror att min ofrivilliga vilovecka faktiskt gjorde lite nytta trots allt. Motiverande att få göra ett bra pass med lite ökningar, för det var ett tag sedan.Lattjade även litegrann med chins där jag försökte att få till det där wow-”nukilardetibrallan” utförandet, men ärligt talat blir jag mest bara förbannad då jag ser på filmklippet, det är lååångt borta ännu.
[youtube=F-7yE2h34X8]
18 september, 2011 at 00:31 #193186Anonym anvandareMemberIdag har jag tagit det lugnt! Knatade runt lite i skogen (2,5 timma) och letade svamp. Skörden blev kanske inte så omfattande som jag hade hoppats men svampplockning i sig är en ganska skön sysselsättning oavsett fångst. Fick till en riktigt smarrig svampsoppa som belöning efteråt.
Det påstås att det finns ovanligt mycket ormar i år och det tror jag definitivt på, har under detta år sett fler än vad jag har gjort sammanlagt under hela min livstid.
Dagens käk, 2492 kcal varav 170g var protein:
Frukost: Yoghurt med musli
Lunch: 100g potatismos och 175g fiskgratäng + räksås, fetaostsallad
Fika: Stekt äpple med 100g keso
Förrätt: Svampsoppa smaksatt med ost, 1 knäcke med mjukost, 2dl mjölk, 1 glas vitt vin
Middag: 215g kyckligfilé, 80g marinerade kidneybönor,fetaostsallad, 25cl rött vin, 2 bitar mörk choklad.18 september, 2011 at 11:47 #193187Anonym anvandareMemberJa, då var det 3 veckor sedan jag tog mina mått senast. Tyvärr blir det ingen viktangivelse då vågen i stugan skiljer sig lite från den jag har hemma, men under veckan som gick var jag nere på 67,0 i lägsta morgonvikt.
Bröst: 94cm – 92,5cm – 92cm
Midja: 83cm – 79cm- 77cm
Navel: 89cm – 83cm – 82cm
Höftkam: 95cm – 89cm – 87cm
Rumpa: 98cm – 97cm – 97cm
Arm: 34cm – 33cm – 33cm
Spänd arm: 35cm – 34,5cm -34,5cm
Lår: 61cm – 60cm – 59cm
Vikt: 71,3kg – 68,5kg – ???18 september, 2011 at 12:37 #193188Anonym anvandareMemberBra jobbat! :up:
Måtten rör ju på sig i rätt riktning så jag tycker du ska vara nöjd. Och att göra en chins är mer än vad många tjejer orkar kan jag lova. Jag vet inte hur många tjejer jag hjälp med chinsen men många många kan inte göra en enda själv.
Fast det går framåt med excentrisk träning, dvs jag hjälper till upp och så får de bara hålla emot så gott det går på nedvägen. Testa detta om du vill, det funkar skitbra :emo-thumb18 september, 2011 at 13:13 #193189Anonym anvandareMemberExakt, pröva det som Tommy föreslår. Du kan lösa det själv genom att sätta en bänk
eller liknande under dig, så att du kan pressa dig upp med benen och sedan långsamt gå ned igen.Ha som kortsiktigt mål att klara en eller ett par riktigt fina reps på det viset…
Och som sagt, stark är du, annars hade du inte klarat det du gjorde på filmen.
18 september, 2011 at 13:13 #193190Anonym anvandareMemberDen första var ju fin iaf!
18 september, 2011 at 22:36 #193191Anonym anvandareMemberJ0NTE wrote:Den första var ju fin iaf!Ha,ha tack för att du ville skriva en rad i min dagbok. Min egen åsikt om klippet är ”En fin chin is not good enough for me”. Slutmålet är att göra flera stycken i rad och dom ska vara sjukt läckra:P.
Tommy och Gettodachoppa: Bra tips där, ska prövas! Försöker träna lite ”fulchins” åtminstone 1 gång per vecka, dvs snabbare, lite smalare grepp och mer sprattel. Jag gör då framsteg där sakta men säkert så med lite mer viktförlust på rätt ställen så kanske det kan börja likna något. Dessutom fick jag däng i fulchins av en annan tjej idag på träningen och det gillar jag inte, men sådant brukar ju vara bra för motivationen;).
Söndag = Överkropp!
Uppvärmning!
Militärpress (Casall, stång + 25kg) 10,8,8st
Shrugs (Casall, stång + 25kg) 3x15st (Lätt)
Bänkpress 40kg 19st, 45kg 10+F,6+F
Chins 5,4,3st (Fulchins)
Kabelrodd V-handtag (Nordic) 40kg 3x10st (Lätt)
Biceps med hantlar 12,5kg 10,7st
Stretching!Ja, ja det blev inget höjdarpass idag inte men en genomkörare i alla fall.
Så här såg då träningsveckan ut denna gång pga nacken:
Må: Vila
Ti: Överkropp (Superlätt)
On: Promenad 1h
To: Löpning 45min
Fr: Överkropp (80%), Ben!
Lö: Vila (2,5h svampplockning är ju lite ansträngande;))
Sö: Överkropp20 september, 2011 at 21:13 #193192Anonym anvandareMemberTisdag = Ben!
Djupa knäböj 20kg 2x10st, 40kg 10st, 45kg 10st, 50kg 10st, 55kg 3x10st
Utfall med hantlar 7kg 10st, 12kg 3x10st/ben
Hoppknäböj (Stång + 7,5kg) 3x10st (Premiär)
Leg curl (Life fitness) 39kg 10,10,9st
Leg ext (Life fitness) håll 2sek, 61kg 3x7st
Vadpress (Cybex) 67kg 15,15,14st
Balansplatta 2x2min
TRX-Pistolsquats (långsamma) 2x10st/ben
Stretching!Är nöjd med dagens pass. Hoppknäböj var en ny variant för mig, ska bara se till att ha lite mer space runt kringom mig nästa gång. Jag stod relativt nära spegeln då jag hoppade och fick helt plötsligt lite framåtvikt då jag hoppade till, men det gick bra. Rollen som gymkändis kan ju någon annan få ta på sig. Var riktigt slut och skakis i benen då jag var klar:up:.
20 september, 2011 at 21:30 #193193Anonym anvandareMemberHoppknäböj lät spännande! Låter även som något som kan bli tungt för knäna men jag måste testa det känner jag
21 september, 2011 at 21:51 #193194Anonym anvandareMemberJa du Tommy, att just du måste prova förvånar mig inte ett dugg, det som däremot förvånar är att du inte redan har provat den stående på bosuboll med dykartuber på ryggen som extravikt;).
Onsdag = Lätt simning (1500m, ca 30min)
10×100 frisim
5×100 ryggsimKände mig helt enkelt inte fräsch i kroppen idag och då blev det lätt simning och simhallsmys på schemat. Stretchade igenom hela gammkroppen efter simpasset och återhämtning i bubbelpoolen efteråt. Lite mellansnack med simkamrater och därefter en riktig sauna:up:.
Har haft fantastiskt trevligt kvällsbesök av en av mina underbara grannar, en härlig kille med hjärtat på rätta stället. Mycket kaffedrickning och skitsnack, precis som det ska vara.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.