- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 september, 2011 at 22:10 #193195Anonym anvandareMember
Hihi, jag brukar faktiskt lägga in lite balansträning ibland genom att köra knäböj på boll. Men då hoppar jag inte kan jag lova
Enbens knäböj körs ibland också men just med hopp har jag aldrig kört. Enda funktionella delen med knäböj med hopp som jag ser är ifall jag skulle vilja träna spänst men den är jag faktiskt nöjd med
21 september, 2011 at 22:25 #193196Anonym anvandareMemberJag tyckte faktiskt om övningen trots att jag har läst ganska mycket negativt om den på andra sidor. Körde först med alldeles för lätt stång så den studsade till på ryggen och det var ju inte riktigt meningen, men testade sedan med kanske 15kg. Kändes hyfsat stabilt med balansen, försökte att inte landa med stumma ben utan fortsatte böjen nedåt direkt och sedan ett (för mig) explosivt upphopp. Jag tyckte det kändes som att häcken fick mest pisk jämfört med framsida lår.
21 september, 2011 at 23:30 #193197Anonym anvandareMemberwaco3000 wrote:Har haft fantastiskt trevligt kvällsbesök av en av mina underbara grannar, en härlig kille med hjärtat på rätta stället. Mycket kaffedrickning och skitsnack, precis som det ska vara.Det är GÖTT med bra grannar. Min granne är en tant på över 90 år. Det
blir inte så mycket skitsnack med henne tyvärr, för hon hör knappt vad
jag säger. Men hon är go och snäll.Mina grannar över och under mig är dock inte lika trevliga. Eller jag vet
knappt vilka de är, jag vet bara att de i omgångar byggt om sina
lägenheter under en period av 1 ½ år. De jobbar en hel del med slagborr
i betongvägg. Underbart ljud att vakna till.22 september, 2011 at 20:29 #193198Anonym anvandareMemberJag bor lite enskilt så jag kan omöjligt bli störd av mina grannar eller dom av mig för den delen. Han som hälsade på igår tex bor ca 200m ifrån mig.
Torsdag = Överkropp!
Superuppvärmning för axlarna
Utåt och inåtrotationer (3 resp 4,2kg) 3x15st
Shrugs (Casall stång + 25kg) 3x15st
Militärpress (Casall stång + 25kg) 9,8,8st
Framåtlutande sidolyft med hantlar 6kg 3x8st
Lutande hantelpress 10kg 5x10st (Lätt)
Liggande hantelflyes 7,5kg 3x12st
Dips 9,8,6st
Sittande enarmsrodd (David) 25kg 5x10st (Lätt)
Chins (fula) 5,3,3st
Stretching!Det gick inte någe vidare idag men så är det ibland, det är bara att ta nya tag.
23 september, 2011 at 00:32 #193199Anonym anvandareMemberwaco3000 wrote:Jag bor lite enskilt så jag kan omöjligt bli störd av mina grannar eller dom av mig för den delen. Han som hälsade på igår tex bor ca 200m ifrån mig.Torsdag = Överkropp!
Superuppvärmning för axlarna
Shrugs (Casall stång + 25kg) 3x15st
Militärpress (Casall stång + 25kg) 9,8,8st
Framåtlutande sidolyft med hantlar 6kg 3x8st
Lutande hantelpress 10kg 5x10st (Lätt)
Liggande hantelflyes 7,5kg 3x12st
Dips 9,8,6st
Sittande enarmsrodd (David) 25kg 5x10st (Lätt)
Chins (fula) 5,3,3st
Stretching!Det gick inte någe vidare idag men så är det ibland, det är bara att ta nya tag.
bra arbetat där!!! med uppvärmningen speciellt då!!! för axlarna.:up:
ang stretchingen,hur länge,mycket tid lägger du på det?
hoppas du inte bara tänjer lite å kallar det stretching!
för först måste man trötta ut musklerna genom att spänna dem,sedan slappna av ett tag,sedan i viloläge,tänja….det är då man slipper sträckreflexen,som annars kommer in för att skydda kroppen.i ut tänjt läge bör man minst sitta/vara i 30-45sek.el längre….å inte gunga heller.
ha det bra nu waco,sorry om jag skriver det du redan kan,men men,man vet aldrig:Pha det å kämpa på!!!!!
23 september, 2011 at 17:03 #193200Anonym anvandareMemberJag brukar ägna ca 10min åt stretching beroende på tid och ork. Jag är noga med att hålla stretchen länge och att inte gunga men det här med att spänna emot fuskar jag nog med ibland, det beror nog lite på vilken övning jag gör. Jag har ju hört att man ska göra på det viset (spjärna emot alltså) men ska i ärlighetens namn säga att det minnet har falnat lite med åren så jag är tacksam för påminnelsen:up:.
24 september, 2011 at 19:44 #193201Anonym anvandareMemberLördag = Simträning (3500m, ca 1h och 25min)
4×100 (50 fritt + 50 rygg)
4×150 arm: frisim
400 ben: frisim
2×200 ben: rygg
4×100 ben: bröst
8×50 ben: fjäril
100 löst dubbelrygg
200 medley
2×100 medley
4×50 en av varje simsätt (25 hårt + 25 löst)
200 avsim
Super-stretch länge och väl utan fusk!Skulle egentligen ha tränat ben på gymmet idag men hjärtat sa ”simma istället”, och då blev det så. Gick riktigt bra faktiskt för att vara så pass otränad på simning och orken höll hela passet. Nu var ju hela 1600m endast ben-simning med platta, lite lättare för flåset men mage och ben blir rätt möra. Fjärilskickar är verkligen skitjobbigt för magen, drabbas som regel av lätt illamående då jag kör dessa. Är mest nöjd med 200 medley som jag körde mot slutet av träningen, kände mig relativt stark och uthållig och klarade distansen utan att segna ihop:up:.
25 september, 2011 at 00:27 #193202Anonym anvandareMemberIkväll har jag käkat någonting smarrigt, äppelpaj! Minimalt med socker men ändock många mumsiga kalorier i slutändan, 546kcal närmare bestämt.Vaniljsåsen bytte jag ut mot 50/50 kesella/kesella vanilj.
(Protein 20g, Fett 29g, Kolhydater 50g)Mmm, fantastiskt gott!
Från en sak till någonting helt annat. Jag läste idag i simförbundets tidning ett reportage om en av våra landslagstjejer och hon delade med sig om sina erfarenheter om självupplevd överträning. Vad säger ni om träning upp mot 10h om dagen:. Det går nästan inte att fatta…
25 september, 2011 at 07:54 #193203Anonym anvandareMemberwaco3000 wrote:Ikväll har jag käkat någonting smarrigt, äppelpaj! Minimalt med socker men ändock många mumsiga kalorier i slutändan, 546kcal närmare bestämt.Vaniljsåsen bytte jag ut mot 50/50 kesella/kesella vanilj.
(Protein 20g, Fett 29g, Kolhydater 50g)Mmm, fantastiskt gott!
Från en sak till någonting helt annat. Jag läste idag i simförbundets tidning ett reportage om en av våra landslagstjejer och hon delade med sig om sina erfarenheter om självupplevd överträning. Vad säger ni om träning upp mot 10h om dagen:. Det går nästan inte att fatta…
tyvär så är det ett vanligt fenomen.de mesta kommer utav den egna viljan,men sen finns det annat också,sämmre,som kommer utav andras vilja! coacherna-föräldrar-tränare,mm…..
det är många gånger det som sätter stopp för en karriär.även skador,samt att vederbörande tröttnar,när det inte är den egna viljan som styr längre!!! Gav själv upp min karriär inom karaten ,därför!Jag tränade relativt mycket,3ggr/dag,samt jobbade även som instruktör/städare på gymet/dojon.var där 7dgr/vecka.efter ett tag så blir man ,antingen mätt på framgången el uttröttad av pressen från andra,så var fallet för mig.Då jag insåg!-att det inte längre var jag som ville tävla utan andra ,som krävde att jag skulle ställa upp för landslaget/landet ,osv,som de uttryckte sig.Även klubbtryck.
synd tycker jag.men men,hann med en del medaljer i alla fall.körde lite för några månader sedan,sitter fortfarande i!!! men nu,dessvärre så väger jag 70kg mera,så blir inte lika lätt fightat längre!!!…..lol.
Såg igår en intervju med en vän,ang,karate.intresant.men han har också sadlat över nu,blev skådespelare!!! det skulle jag kanske ha blivit ,verkar bra betalt i alla fall.men nackdelen,kändisskapet! vännen heter micke spreitz,han var med i några filmer som råkade bli världskända,hans lycka är gjord nu!!! millenium trilogin.ja ja ,där ser man hur det kan bli!!………………..lol. kunde inte sova länge idag,för spänd tydligen.pga,det nya uppdraget,med nya lastbilen/kranen mm.får ju inte göra misstag där!3.5 miljoner kostade den.+utrustning…
ja ja ,ska prova om jag kan vila lite senare idag.ha det bra nu waco,ser ju ut att funka relativt bra med träningen i alla fall.
men!!! ett varningens ord bara,se upp nu !!!
för över träning!!! vi är ju så funtade ,både du å jag,tydligen,även många andra. det svåra är ju att vila när det går som bäst….
ha det nu å kämpa på.mvh bighulken.:up:25 september, 2011 at 22:46 #193204Anonym anvandareMemberSöndag = Överkropp!
Uppvärmning för axlarna
Sidolyft med hantlar 5kg 13,13,12st
Militärpress (Casall, stång + 25kg) 8,8,6st
Shrugs (Casall, stång + 25kg) 3x15st
Bänkpress 45kg 10,9,9st
Triceps pushdowns (David) 45 10,7st
cc bröstflyes 15kg 12,12,10st
cc ryggflyes på bänk, supersakta 5kg 25st
Enarmsrodd (David) 20kg 10st, 25kg 3x10st, 30kg 10st, 35kg 10st
Pulldowns med rep, raka armar (Technogym) 20kg 8,7,6st
Lite stretching!En härlig genomkörare blev det idag:up:. Har fortfarande besvärligt i nacken men det känns inte sämre då jag tränar, snarare bättre faktiskt, men det är mycket knak och brak från bröstryggen och uppåt. Ilar även i bröstryggen då jag tar djupa andetag och sträcker ut. Matade på flertalet set av enarmsrodd vilket superstretchade bröstryggen så får vi se vad effekten av detta blir imorgon.
Inga F på bänkpressen idag, har haft en förkärlek för att faila på i princip alla set i bänk men detta satte jag punkt för i alla fall denna gång.Träningsveckan kan sammanfattas på detta vis:
Må: Vila
Ti: Ben
On: Lätt simning (1500m, 30min)
To: Överkropp
Fr: Vila
Lö: Simning varav 1600m ben (3500m, 1h och 25min)
Sö: ÖverkroppDagens krubb, 2473kcal varav 173g protein:
Frukost: Yoghurt med musli, 2 fiberrost med mjukost och ostskivor
Hungrig: Banan
Lunch: Skinka och kesokaka med sallad (äckligt mätt)
Middag: Liten 45gr cheeseburgare med rågbröd
Efter träning: Banan och lätt kesella, multivitamin26 september, 2011 at 00:18 #193205Anonym anvandareMemberDenna vecka har gått i shoppingens tecken, har köpt lite nya, tighta och tjejiga träningskläder. Invigde bla det nya linnet idag så där plockade jag massor med tjejpoäng. Dessvärre samlade jag även på mig en helvetes massa gubbpoäng då jag har investerat i en lätt lastbil, men jag tror/hoppas att den kommer att bli en sparbössa på 4 hjul så det kan det ju vara värt.
bighulken: Tackar för dit inlägg. Jag håller med dig på alla punkter då det gäller överträning, även det där sista med varningen. Jag är verkligen sån att jag gärna vill dra saker och ting till sin spets ibland men jag jobbar på att försöka vara lite mer lagom. Kan man säga att man är lite av en ”allt eller inget människa”?!
He, he Micke Spreitz, jag har inte så bra koll på skådisar så jag var tvungen att kolla upp vem det var. Nu vet jag bättre, han ser ut att vara gigantiskt storväxt i alla fall.26 september, 2011 at 04:42 #193206Anonym anvandareMemberwaco3000 wrote:Denna vecka har gått i shoppingens tecken, har köpt lite nya, tighta och tjejiga träningskläder. Invigde bla det nya linnet idag så där plockade jag massor med tjejpoäng. Dessvärre samlade jag även på mig en helvetes massa gubbpoäng då jag har investerat i en lätt lastbil, men jag tror/hoppas att den kommer att bli en sparbössa på 4 hjul så det kan det ju vara värt.bighulken: Tackar för dit inlägg. Jag håller med dig på alla punkter då det gäller överträning, även det där sista med varningen. Jag är verkligen sån att jag gärna vill dra saker och ting till sin spets ibland men jag jobbar på att försöka vara lite mer lagom. Kan man säga att man är lite av en ”allt eller inget människa”?!
He, he Micke Spreitz, jag har inte så bra koll på skådisar så jag var tvungen att kolla upp vem det var. Nu vet jag bättre, han ser ut att vara gigantiskt storväxt i alla fall.ja,det var bra uttryck…….ha ha ha .allt el inget människa!!!
förstod att du var sådan,jag har själv varit sådan!!! man får vara på sin vakt för att inte bli extrem igen.tror de flesta idrottare är sådana,i alla fall de som tävlar ,samt är unga ,och inte ännu gått in i väggen å lärt sig!!! ja,micke är lång!!! dock inte så (stor),beror ju på hur man deffinerar det.osv… jag känner mig också liten,när jag står bredvid honom,men det beror på att han är längre än mig,han väger dock mycket mindre!!!
sen är det ju ,vinklar osv,när det filmas.så tom,dvärgar,kan se stora ut på film.el kortväxta.därför jag blev så förvånad när frank andersson å compani,stövlade in på gymet där jag tränar! fasiken vad kort i rocken han var.å liten.minns ju honom från min barndom,då tyckte jag han var enorm!!! men där ser man vad man ändrar uppfattning osv.el vilken uppfattning man hade då man var liten/ungdom.trevligt att du är en sån där människa som gör saker.även köpte en lätt lastbil osv.jag är också en människa som gör saker,pratar inte alltför mycket om saker,hellre göra,uträtta! därför jag kallar mig levnads konstnär,har ju hunnit med så mycket i livet ,redan.
ja ja,nog nu om våran egen fan klubb,……lol:ike:
ha det gött nu å träna på:up:27 september, 2011 at 22:40 #193207Anonym anvandareMemberMåndag: 1h promenad
Tisdag: 1h löp-lunka-gå
Uppdatering: Det går inte sådär jättebra för mig just nu. I Söndags körde jag ju överkropp och känslan just efteråt och i början på nästa dag var kanon. Kunde andas djupt igen och nacken ömmade inte så farligt men sedan blev det sämre. I morse hade jag lite lätt yrsel men det gick över rätt snabbt så då var det tillfälligt bortglömt. Sedan tänkte jag jogga lite lätt innan jobbet, vilket har funkat bra tidigare men inte denna gång. Började må jättedåligt och fick bryta, eller rättare sagt gå hem. Illamåendet satt i under flera timmar men det har lättat nu, nacken är fortfarande spännd och öm men bättre på halsens framsida nu när jag har sovit en stund. VC tips var att jag skulle börja äta värktabletter vilket jag brukar undvika i det längsta, detta för att kunna slappna av bättre. Får väl testa det och ägna mig åt mindre krävande aktiviteter ett tag så får vi se om besvären lättar.
27 september, 2011 at 22:54 #193208Anonym anvandareMemberInge vidare det där. Kan det vara att alla övningar sammantaget blir för mycket? Eller är
det någon övning som påfrestar mer tror du?27 september, 2011 at 23:02 #193209Anonym anvandareMemberHar jäkligt svårt att sätta fingret på vad som är det egentliga problemet. Jag misstänker låsningar i både hals och bröstrygg, var ju till kiropraktorn i våras med samma/liknande besvär och det lättade sakta men säkert efter några behandlingar. Vad som orsakar låsningarna vet jag inte, dålig hållning?!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.