- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 september, 2011 at 22:03 #193210Anonym anvandareMember
Nu har jag försökt att vila och ta det lungt några dagar, den enda fysiska aktivitet jag har utfört är en 1h promenad både igår och idag, annars har det varit ryggläge, TV eller lunka runt på parketten här hemma. Imorgon förmiddag ska jag träffa en gubbe som jag hoppas kan hjälpa mig, det känns som att hela bröstkorgen har låst ihop sig, periodvis med tryck över bröstet. Jag hoppas att det är låsningar och att han kan dra isär problemen, annars får han väl skicka mig vidare till någon annan: doktorn, psykakuten, nödslakt eller annat lämpligt. Wish me luck!
1 oktober, 2011 at 21:23 #193211Anonym anvandareMemberDags för snabb uppdatering här om skadeläget. Jo, igår morse var jag till en sådan där naprapat i förhoppning om att han kunde hjälpa mig och fy fasen vilken omgång jag fick. Jag kan nog lungt påstå att jag sov bort hela gårdagen för jag mådde halvdåligt så fort jag satt upp. Det är dock bättre idag, jag gick en 1h promenad före lunchen och nu under dagen har jag varit på badhuset och myst. Klarade ”200m flytning” för simning vägrar jag att kalla det, badade flera omgångar bubbelpool och belägrade bastun, otroligt välgörande:up:. Ja nu är det ju bara att hoppas att man blir rörlig igen och kan nyttja lungorna fullt ut, sedan måste jag ju försöka att komma på varför det låser ihop sig på detta vis. Hans ide var att jag skulle försöka gå mer som en hösäck för att slappna av mer i ryggen, dvs tvärt om mot vad jag alltid har trott (att man ska sträcka på sig) Jag tycker att det låter helt vansinnigt men jag ska göra ett försök, kan kanske vara en god ide för att få ryggmusklerna att vila i alla fall. Mina megasuperroddar i söndags gav han inte många pluspoäng för i alla fall:nono:…Sedan har jag ju mitt eget beprövade husmorstips, lite rödvin på kvällskvisten som muskelavslappnande, känns faktiskt redan lite bättre:emo-thumb.
2 oktober, 2011 at 08:49 #193212Anonym anvandareMemberwaco3000 wrote:Dags för snabb uppdatering här om skadeläget. Jo, igår morse var jag till en sådan där naprapat i förhoppning om att han kunde hjälpa mig och fy fasen vilken omgång jag fick. Jag kan nog lungt påstå att jag sov bort hela gårdagen för jag mådde halvdåligt så fort jag satt upp. Det är dock bättre idag, jag gick en 1h promenad före lunchen och nu under dagen har jag varit på badhuset och myst. Klarade ”200m flytning” för simning vägrar jag att kalla det, badade flera omgångar bubbelpool och belägrade bastun, otroligt välgörande:up:. Ja nu är det ju bara att hoppas att man blir rörlig igen och kan nyttja lungorna fullt ut, sedan måste jag ju försöka att komma på varför det låser ihop sig på detta vis. Hans ide var att jag skulle försöka gå mer som en hösäck för att slappna av mer i ryggen, dvs tvärt om mot vad jag alltid har trott (att man ska sträcka på sig) Jag tycker att det låter helt vansinnigt men jag ska göra ett försök, kan kanske vara en god ide för att få ryggmusklerna att vila i alla fall. Mina megasuperroddar i söndags gav han inte många pluspoäng för i alla fall:nono:…Sedan har jag ju mitt eget beprövade husmorstips, lite rödvin på kvällskvisten som muskelavslappnande, känns faktiskt redan lite bättre:emo-thumb.ja som du själv skrev,du tränade ju mycket förut,simmning,då är det ofta så att man får väldigt kraftiga/starka muskler någonstans,ber,på vad man tränar.så du har antagligen ojämnt i musklerna.gäller bara å lista ut vilka!!! om det är för stark rygg eller tvärtom,för stark bröstparti.fram el baksida.sen när man tror sig veta,så får du kompensera träna den motsatta sidan alltså.gäller även här att stretcha mycket för att förlänga muskulaturen.ja ja ,lycka till nu….:up:
2 oktober, 2011 at 23:03 #193213Anonym anvandareMemberBighulken, jag funderar faktiskt lite i dom banorna jag också. Jag vill ju gärna tro att den träning jag bedriver idag är rätt så balanserad och genomtänkt men även som sådan fläckfri personlighet som jag kan ju ha fel ibland, dessutom har jag ju ett fd träningsliv också. Då jag simmade tränade jag även en del i gymmet men jag körde nog mest övningar som var roliga och sket i andra, jag hade mao inte direkt koll på hur ett vettigt träningsprogram skulle se ut. Simningen i sig misstänker jag piskar lats, bröst och triceps mest, ska googla lite på det tror jag.
Jag har i alla fall bestämt mig för att lägga en hel del energi på stretching den närmaste tiden, särskilt noga ska jag vara med pectoralis. ”Avslappning” står också högt prioriterat på agendan, promenader känns också välgörande så man får i sig lite luft. Ska även försöka att minska ned lite på datortiden och se över hur fasen jag sitter egentligen.
Söndagens ”träning” såg därmed ut på följande vis:
1h och 10min promenad
Stretchpass med efterföljande bubbelpool och bastubadning.5 oktober, 2011 at 15:09 #193214Anonym anvandareMemberEn snabb uppdatering:
Måndag = 1h promenad, Stretching.
Tisdag = ”Kotknackaren”, bubbelpool och sauna.
Onsdag = 1h Promenad, Stretching. (Så ser planen ut i alla fall).
5 oktober, 2011 at 15:22 #193215Anonym anvandareMemberHejsan hopsan i stugan!
Hur går det med din kropp, blir du något bättre?
Hjälpte det att gå till kotknackaren eller knäckte det mer än det gav?
Själv har jag min egna kotknäckare, 25kg Wilma får gå på min rygg.
Grymt bra massage6 oktober, 2011 at 20:47 #193216Anonym anvandareMemberJo du tack, det går åt rätt håll. Har blivit hyfsat OK i bröstryggen, låsningarna är lossade, jag kan andas fullt ut och musklerna håller på att vara någotsånär återhämtade. Det går även åt rätt håll med ”styvnacken” men där är jag fortarande ordentligt spänd/ansträngd i muskulaturen på både på halsens fram och baksida. Jag jobbar mycket med stretching, hållningen och att helt enkelt kunna slappna av. Jag försöker att mysa mig i form…
Torsdag = Sauna, Stretching och Sauna.
För övrigt kan nämnas att jag fick hämta mitt nya ”vrålåk” idag. Yee-haa, från 63 till 80hk, nu lär det gå undan…
8 oktober, 2011 at 01:10 #193217Anonym anvandareMemberIdag har jag inte gjort någonting mer än att jobba. Kom hem, skulle bara ta en liten tupplur som råkade bli några timmar lång he, he. Käkade middag sent, tortillas fyllda med lax, keso och grönsaker blev det – riktigt gott!
På tal om ingenting, på jobbet fick jag fick frågan om jag skulle sätta extraljus på den nya bilen. Jag svarade något i stil med ”jag kan ju ta dom som sitter på min gamla bil och flytta över dom till den nya”. Kommentaren på det blev ”Inte f-n kan du väl göra det, det är ju som att sätta ett raffset på en 90-årig kärring”:what:.
8 oktober, 2011 at 23:54 #193218Anonym anvandareMemberLördag = Långpromenad à 1h och 50min. Stretching och sauna.
Projekt smärt och läcker!
Jag kör på som vanligt där, ordning och reda på vardagarna med bra koll på kaloriintaget, på helgerna går det dock lite mer si och så. Ikväll tex hälsade jag på hos en av mina grannar, en äldre herre som bjurrar på gofika, karameller och whiskey och det bara går inte att tacka nej. Trenden med viktminskningen verkar ju peka nedåt i alla fall, trots att motivationen och viljan inte är på topp. Dessa förändringar har skett under 2 månader.
Bröst: 94cm – 92,5cm – 92cm – 91cm
Midja: 83cm – 79cm – 77cm – 76cm
Navel: 89cm – 83cm – 82cm – 82cm
Höftkam: 95cm – 89cm – 87cm – 87cm
Rumpa: 98cm – 97cm – 97cm – 97cm
Arm: 34cm – 33cm – 33cm – 32,5cm
Spänd arm: 35cm – 34,5cm -34,5cm – 34,5cm
Lår: 61cm – 60cm – 59cm – 59cm
Vikt: 71,3kg – 68,5kg – ??? – 66,5kg9 oktober, 2011 at 21:18 #193219Anonym anvandareMemberSöndag = Överkropp 50%, Stretching, Sauna.
Lätt uppvärmning
Utåt och inåtrotationer för axlar (1,8 resp 2,6kg) 3x15st
Sidolyft med hantlar 3kg 3x15st
Militärpress (stång + 7,5kg) 3x15st
Bänkpress 20kg 3x15st
Latsdrag (Technogym) 30kg 3x15st
Kabelrodd med V-handtag (Nordic) 25kg 3x15stEtt mycket lätt pass blev det idag och det kändes jättebra, hoppas det gör det imorgon också. Jag känner mig i alla fall mer harmonisk då jag har fått göra av med lite energi på gymet och jag tror/hoppas att det i sin tur kan få mig att slappna av bättre.
10 oktober, 2011 at 08:14 #193220Anonym anvandareMember”Projekt smärt och läcker!”
Verkar funka bra med ditt projekt, även fast din motovation och vilja inte är på topp.
Borde väl boosta upp motovationen lite iaf
Tycker du tappar vikt och cm:ar i bra takt. Bara att fortsätta som du gör.Har du fått på rafsetet på 90-åringen?
10 oktober, 2011 at 08:46 #193221Anonym anvandareMemberVikten samt måtten visar ju att det går åt rätt håll så då fungerar ju allt som det ska! Man ska inte stressa, så fortsätt med vad det nu än är du gör, för det funkar ju uppenbarligen
11 oktober, 2011 at 11:06 #193222Anonym anvandareMemberTack för peppen boyz, den behövs verkligen:up:. Jag undrar mer och mer varför jag egentligen gör det här och det är väl det som är problemet, jag har ingen särskild målsättning med viktnedgången. Jag har endast haft en ide om att det skulle kunna gynna simningen, om jag nu ska göra en liten satsning på det, vi får se vart åt det bär. Utseendemässigt så borde jag inte ha så himla långt kvar till den första synliga magrutan, och då pratar jag inte om den där stora, degiga som jag har haft senaste 10 åren, he he. Lärorikt har det ju varit i alla fall, har lärt mig massor om kaloriräkning och näringsvärden som jag inte hade någon som helst koll på. Ja ja, Jag fortsätter ett tag till….
12 oktober, 2011 at 02:17 #193223Anonym anvandareMemberTisdag = Lätt simträning (1500m, ca 30min), stretching, bubbelpool, sauna.
2 X (200+150+100+50frisim, 4×50 en av varje simsätt)
100 avsim/dubbelryggGick inte särskilt bra idag, det var mest bara jobbigt.
Quote:Har du fått på rafsetet på 90-åringen?Nej, jag har insett att om man liksom jag är utrustad med en oerhört läcker muff så behöver man ingen annan extrautrustning
12 oktober, 2011 at 08:23 #193224Anonym anvandareMemberMuffen är helt klart grym!
Bra att det är anvisningar på den med så körandet blir lättare.Inte alltid lättaste att ha koll på höger och vänster -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.