Min träningsvecka

Home Forums Dagböcker Min träningsvecka

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 616 through 630 (of 1,198 total)
  • Author

Ingen målsättning med viktnedgången?? Vi ska ju bli smärta och läckra, waco. Rusa in i
    sommaren 2012 med riktigt tighta kläder och fita kroppar. Sådär, där har du ett mål!

Morgonvikt: 65,9:up:. Jag ska kämpa vidare…

Onsdag = Ben!

Knäböj 30kg 10st, 40kg 10st, 45kg 10st, 50kg 3x10st (Film, set 1&3)
    Leg ext med ett ben, håll 3sek (Life fitness) 26kg 3x7st
    Leg curl (Life fitness) 39kg 10,10,9st
    Vadpress (Cybex) 67,5kg 15,15,13st
    Lite benstretch och avslutade med bastu

Ett lite kortare pass än vanligt men jag blev trött ändå, en lagom kämpig comeback-träning. Jag är helt övertygad om att jag är oklanderligt perfekt som människa, ända tills jag börjar öva på knäböjar. Vad tror ni, kan det tänkas finnas förbättringar eller är jag helt enkelt den optimala supermänniskan;).

[youtube=usSksuKooCE]

[youtube=5SVYHLZSnCA]

waco3000 wrote:
    Morgonvikt: 65,9:up:. Jag ska kämpa vidare…

Onsdag = Ben!

Knäböj 30kg 10st, 40kg 10st, 45kg 10st, 50kg 3x10st (Film, set 1&3)
    Leg ext med ett ben, håll 3sek (Life fitness) 26kg 3x7st
    Vadpress (Cybex) 67,5kg 15,15,13st
    Lite benstretch och avslutade med bastu

Ett lite kortare pass än vanligt men jag blev trött ändå, en lagom kämpig comeback-träning. Jag är helt övertygad om att jag är oklanderligt perfekt som människa, ända tills jag börjar öva på knäböjar. Vad tror ni, kan det tänkas finnas förbättringar eller är jag helt enkelt den optimala supermänniskan;).

[youtube=usSksuKooCE]

[youtube=5SVYHLZSnCA]

mycket fina å djupa benböj,var det!!!!:up:

bighulken: Tack för att du tog dig tid att kommentera mitt utförande. Jag är inte direkt någon gammal gymräv som redan kan allt utan är nog lite mer självlärd. Knäböjarna har jag haft en hel del bekymmer med, tex att knäna vill svaja inåt men jag tror att jag har lyckats öva/nöta bort just den biten. Det som jag själv tycker är lite störande är att jag lite plötsligt kan tappa balansen framåt, kanske är det helt enkelt för att jag blir lite trött och okoncenterad efter allt reppande, men det kanske finns tekniska brister?! Har du eller någon annan erfarenheter eller råd då det gäller ”tippa framåt bekymmret?

waco3000 wrote:
    bighulken: Tack för att du tog dig tid att kommentera mitt utförande. Jag är inte direkt någon gammal gymräv som redan kan allt utan är nog lite mer självlärd. Knäböjarna har jag haft en hel del bekymmer med, tex att knäna vill svaja inåt men jag tror att jag har lyckats öva/nöta bort just den biten. Det som jag själv tycker är lite störande är att jag lite plötsligt kan tappa balansen framåt, kanske är det helt enkelt för att jag blir lite trött och okoncenterad efter allt reppande, men det kanske finns tekniska brister?! Har du eller någon annan erfarenheter eller råd då det gäller ”tippa framåt bekymmret?

ja,så är det.när man kört mycket och är trött i böjen.Då i stället orkar inte benen bära lika mycket längre,då kopplar man in ryggen i stället.dvs viker sig mera framåt.därav man kan få mycket framåtvikt! samma sak med knäna,när det blir lite för tungt,får man en tendens att vika benen inåt.men som du skrev,det går att arbeta bort.

Fina böj, du har bra rörlighet och ett bra djup i böjarna :up:

Angående inåtfallande knän så kan du ju testa att köra knäböj med ett gummiband mellan knäna. Då måste du hålla ut knäna för att gummibandet ska stanna kvar och det hjälper ganska ordentligt, mycket pga ökad medvetenhet.

Att ryggen faller fram är ok så länge formen inte blir lidande, iaf enligt mig. Du kan ju fokusera på att fästa blicken högt upp och verkligen driva uppåt med bröstet. Samtidigt som du tänker på att pressa från hälarna :)

Åhh, vad glad jag blir för tipsen. Känner jag mig själv rätt så kommer jag nu att gå och fundera på tekniska knäböjar en tid framöver. Det blir väl som vanligt, tankarna svävar iväg på jobbet och helt plötsligt står man och tok-böjer någonstans. Man brukar dock vakna ur drömmen då någon med syrlig ton i stämman säger ”Och vad fan sysslar du nu med???”.

Både igår och idag har jag tagit det lungt, kändes som att jag hade en förkylning på gång men nu känns det som att den har lagt sig. Är i stugan för sista gången i år och den ska då vinterstängas. Det blir till att tömma frysen också så kosthållningen blir förmodligen lite underlig just denna helg. Idag åt jag tex hamburgare med vita bönor i tomatsås till lunch.

waco3000 wrote:
    Åhh, vad glad jag blir för tipsen. Känner jag mig själv rätt så kommer jag nu att gå och fundera på tekniska knäböjar en tid framöver. Det blir väl som vanligt, tankarna svävar iväg på jobbet och helt plötsligt står man och tok-böjer någonstans. Man brukar dock vakna ur drömmen då någon med syrlig ton i stämman säger ”Och vad fan sysslar du nu med???”.

Både igår och idag har jag tagit det lungt, kändes som att jag hade en förkylning på gång men nu känns det som att den har lagt sig. Är i stugan för sista gången i år och den ska då vinterstängas. Det blir till att tömma frysen också så kosthållningen blir förmodligen lite underlig just denna helg. Idag åt jag tex hamburgare med vita bönor i tomatsås till lunch.

ja lite sånt man har å göra nu,innan vintern slår sina klor runt oss.
    ska ner till båtklubben själv idag,är klar med skutan men behövs fixas lite annat på klubben också,typ stänga av vattnet å annat.

Lördag = Överkropp!

Uppvärmning för axlar
    Utåt och inåtrotationer med gummiband 3x15st
    Sidolyft med hantlar 3kg 15st, 4kg 15st, 5kg 12st
    Militärpress 20kg 3x15st
    Bänkpress 40kg 3x10st
    Kabelrodd med v-handtag 6pl 3x15st
    Pulldowns med raka armar 4pl 3x10st
    Snyggchins (Antal set???) Filmx2
    Fulchins 4,3,3st

Provade mig fram idag med lite tyngre vikter än sist och det kändes då bara bra. Man kan säga att dagens motto var ”stilfullt och snyggt före hårt och tungt”. Lekte lite med kameran på slutet också, jobbar vidare mot mitt slutmål vilket är att klara flera porrigt snygga chins.

[youtube=N6nXsWvfKWQ]

[youtube=njJbRfgY0MM] Var ordentligt trött här…

Söndag = Simträning (2300m, ca 50min)!

1000 frisim
    8×75 ( 25rygg + 50 ry-ben)
    8×50 bröstsim teknik (Tid på sista: ca 44sek – Inget att jubla över)
    100 dubbelrygg
    4×25 maxfart, en av varje simsätt
    100 dubbelrygg / avsim, myspys i bubbelpoolen och lite bastu

Ett lämpligt ansträngade pass, kändes bättre än förra gången i alla fall. Tiden på bröstsimmet var dock inte särskilt upphetsande, jag simmade förmodligen snabbare då jag var 11 år, och det var ju ett tag sedan.
    Det är en liten simtävling på hemmaplan i början på nästa månad, jag funderar i alla fall på att anmäla mig. Det enda jag vet säkert är att jag inte hinner träna upp mig i någon som helst form över huvud taget, jag får väl ta fighten mot 11-åringarna och visa dom vem som är ”old granny” helt enkelt. Ungdommarna får sig ett gott skratt samtidigt som jag får lite välbehövlig träning, en ”win-win situation”. Ja ja vi får väl se om det blir av – ska fundera lite till.
    Under helgen så skulle ju frysen tömmas så därför blev kosthållningen inte riktigt optimal. Jag har bla deffat på hotdogs, tomtegröt, falukorv, gräddglass och sorbet, ovanpå detta rödvin och kex med ädelost. Ja, ja gött vare! Imorgon fortsätter jag som om att inget har hänt…

Tisdag = Ben!

Benpress med benen ihop (Life fitness) 105kg 20st, 115kg 15st, 125kg 12st, 135kg 8st, 145kg 5st:up:
    Leg ext, håll 3sek (Life fitness) 61kg 8,8,7st
    Vadpress (Cybex) 76,5kg 13,13,12,11,11st:up:
    Utfallssteg med 2st kettlebell 8kg 3x12st/ben
    Stretching av underkropp, sedan bastu!

Är riktigt nöjd med dagens insats, överraskade mig själv i benpressen att jag kunde trycka iväg dom där plattorna, tror att det var pb på den just den maskinen och även på vadpressarna. Jag misstänker att en härlig träningsvärk kommer smygandes någon gång under morgondagen.

ja!!! det som är så sköööönt,med benen…..lol.
    man får besked av dem om man kört på hårt. å har man inte kört på ett tag så infinner den sig garanterat,men den värsta kommer inte dagen efter,utan 2 dgr efter……lol
    men då vet man iofs att det händer något också.man måste nästan gå lite på känsla när man tränar.har jag insett efter många års träning.om man tränar å inte känner av något så är det inte bra heller.då har man blivit för van i denna övning osv…..lol
    ha det nu waco.idag ska jag köra raggarpass!! bröst-biceps-triceps………..;)

Hehe, ”raggarpass”, aldrig hört den förrut.

Raggarpass, det lät trevligt. Ingen raggardusch efteråt hoppas jag;).

Onsdag = Överkropp!

Uppvärmning för axlarna
    Utåt och inåtrotationer (3 resp 4,2kg) 3x15st
    Sidolyft cable 4,2kg 3x12st
    Framåtlutande sidolyft med hantlar 4kg 3x12st
    Rodd uppifrån med rep (David) 40 3x12st
    ”Rear delta flyes” (Flex fitness) 27kg 3x12st
    Rodd nedifrån med rep (David) 40 3x12st
    Lutande bänkpress 40kg 3x8st Premiär!
    TRX-armhävningar sakta 3x8st
    Stretching!

När jag åkte till gymet idag tänkte jag bara köra lite lätt komplementträning med streching och bastu, väl där blev det överkropp istället. Det var ett sånt där pass som blev bättre och roligare ju längre tiden gick. Körde inte på för fullt med vikterna utan det fanns mer krut i kärringen, däremot var ”stiligt utförande” dagens ledord. Lutande bänkpressar var riktigt sköna, dom blir det fler av.

Dagens tabbe: Skulle klippa av ett emballageband av plast och just det bandet var ju ordentligt superstäckt. Går man och filosoferar och tänker på annat just när man ska klippa till så kan man glömma att skydda sig. Fick ett jeffla piskrapp rakt över fejjan så överläppen och näsan svullnade, detta har dock lagt sig under dagen och jag har endast en liten bula kvar under näsan. Så kan det gå, jag vaknade till i alla fall.

Dubbelpost!

Viewing 15 posts - 616 through 630 (of 1,198 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.