- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
22 augusti, 2008 at 22:13 #495711Anonym anvandareMember
Dagens fredagspass blev armar:
Bicepcurls ez-bar
Stången
Stången + 10kg x ~10
Stången + 15kg x ~10
Stången + 20kg x 8-10
-superset med-
Skullcrushers
Stången + 10kg x ~10
Stången + 15kg x ~10
Stången + 20kg x ~8Hammercurls längs kroppen
7kg x ~15+ (x2)
7kg x ~15+ (x2)
7kg x ~15+ (x2)Tricep i cc, rep
30kg x ~10-15
30kg x ~10-15
30kg x ~10-15Bicepcurls i cc
30kg x ~10+
30kg x ~10+
30kg x ~10+Enhandsdrag i cc, rep, triceps
20kg x ~10 (x2)
20kg x ~10 (x2)
20kg x ~10 (x2)Liggande curl i cc
4 set, 10-15 reps. Vet ej vikt. Lagom tungt. Pump.Dips mellan bänkar
KV + 40kg i knät x 8-10
KV + 40kg i knät x 8-10
KV + 40kg i knät x 8-10Muslimen
4 set, många repsHängande benlyft
Svårt att hålla i räcket men..3 set, 5-7 reps caSkönt pass för sparrisarna. Redig pump, gick nästan bara på känsla, trycka igenom ordentligt var tanken, och det gick ju bra. Träffade en djävulsk trevlig snubbe på gymmet idag. 3:a i styrkelyft, i världen, i sin viktklass! Väger 54kg, bänkar 150kg haha. Han körde armar idag också, som jag. Kan ju säga att man låg lite i lä….helt sinnessjukt stark. Liten mysig asiatisk snubbe
Hållt på kampsport i 20 år, och en massa år SL. Svinmustigt. Drog av ett set dips som uppvärmning för triceps…..74 reps, haha. Han har gjort 40 chins på tävling, helt vansinnigt. Nu ska jag skära mig i handlederna innan jag drar i mig lite kvällsfika och ta en funderare på livet och varför allt är så orättvist :happy::ph34r:23 augusti, 2008 at 08:50 #495712Anonym anvandareMemberPeter Fredriksson wrote:[
Skönt pass för sparrisarna. Redig pump, gick nästan bara på känsla, trycka igenom ordentligt var tanken, och det gick ju bra. Träffade en djävulsk trevlig snubbe på gymmet idag. 3:a i styrkelyft, i världen, i sin viktklass! Väger 54kg, bänkar 150kg haha. Han körde armar idag också, som jag. Kan ju säga att man låg lite i lä….helt sinnessjukt stark. Liten mysig asiatisk snubbe
Hållt på kampsport i 20 år, och en massa år SL. Svinmustigt. Drog av ett set dips som uppvärmning för triceps…..74 reps, haha. Han har gjort 40 chins på tävling, helt vansinnigt. Nu ska jag skära mig i handlederna innan jag drar i mig lite kvällsfika och ta en funderare på livet och varför allt är så orättvist :happy::ph34r:Något som hade varit orättvist var om du hade gjort detsamma efter ett par års träning. Kom tillbaka och gnäll om 20 år eller så kör du hårt också gör du 80 chins om 20 år
23 augusti, 2008 at 17:42 #495713Anonym anvandareMemberGustaf Lindberg wrote:Något som hade varit orättvist var om du hade gjort detsamma efter ett par års träning. Kom tillbaka och gnäll om 20 år eller så kör du hårt också gör du 80 chins om 20 år24 augusti, 2008 at 01:16 #495714Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Jag tror dem kallas för isländska hammercurls, Peter.Bra pass för övrigt!:up:
Aha! Då ska jag from använda mig av den korrekta benämningen. Thx!
Tack! Dipsen mellan bänkarna gav ett jävla tryck. Träningsvärk som få idag…längesen jag hade så ont i triceps. Trodde jag blivit immun där; skönt att veta att så icke var fallet. Snarare en trångsynt hjärna som tror att man gör framsteg genom att göra samma övningar vecka efter vecka månad efter månad.
……appropå det, att GVT eller inte GVT? Det är frågan.
Kanske passa på nu när man är mitt upp i en bulkperiod och just inlett ny kreatinkur? Hmmm hmm. Will sleep on it!24 augusti, 2008 at 09:28 #495715Anonym anvandareMemberinte GVT!
I nästa nummer är det väl en ny träningsteknik som alla ska pröva24 augusti, 2008 at 12:13 #495716Anonym anvandareMemberPeter Fredriksson wrote:Snarare en trångsynt hjärna som tror att man gör framsteg genom att göra samma övningar vecka efter vecka månad efter månad.Klart som fan att du gör framsteg även om du kör samma övningar – det där crapet med att ”chocka kroppen” kan du släppa direkt. :emo-thumb
Progression är det viktiga, inte att ”lura” muskeln genom att byta övningar i tid och otid. :nerd:
24 augusti, 2008 at 14:33 #495717Anonym anvandareMemberLura och lura, ingen som ska lura nån här!
Klart som fan man ökar styrka samt volym genom att träna med samma övningar, må väl va’ hänt!Men man märker ju av att man får bättre kontakt, bättre pump och bättre träningsvärk dagen efter om man efter någon vecka byter ut en övning i programmet mot en annan. Och nog tror jag att det i sin tur hjälper en i andra övningar; typ smalbänk tror jag bidrar till att orka tyngre hantel-/bänkpressar.
Som t ex köra smalbänk några veckor och skippa pushdowns, för att sedan hoppa tillbaka till pushdowns, eller rent av börja köra dom på samma pass.”Det många blir insnöade på är att endast sträva efter att öka antalet reps eller vikten på stången. […] Att variera sig mellan olika progressiva metoder håller nervsystemet fräscht i jämförelse med om du endast skulle försöka öka vikten varje gång. Använd dig gärna av flera metoder under en träningscykel.”
[…]
”Nu bör du förstå hur viktigt det är med variation för att hålla nervsystemet fräscht. Ett fräscht nervsystem gör att du kan träna varje muskelgrupp oftare utan att bli övertränad. Att växla övningar och övningsplan är en del av detta, att variera antalet set och reps är minst lika viktigt.”[/b]
från En introduktion till min träningsmetodik av Joachim Bartoll[/b]Så det handlar ju inte bara om att byta övningar, det är viktigt att variera set/reps-omfånget också, vilket jag är sjukt dålig på. Chinsen är väl den enda övning som jag brukar experimentera i, det är skoj.
24 augusti, 2008 at 21:24 #495718Anonym anvandareMemberAxelz idag.
Militärpress, stående
stången, 2 set 8-10 reps
40kg x 10
50kg x 8 PB!
50kg x 5
45kg x 8Sittande hantelpress, med ryggstöd
20kg x 8
21.2kg x 8Stående en-handspress
21.2kg x 8 höger, 7 vänster
21.2kg x 7 höger, 5 vänster Helt sjukt, mycket svagare i vänster.Stående drag i cc, utsida axlar
10kg x 10-12 (x2)
10kg x 10-12 (x2)
10kg x 10-12 (x2)Stående drag i cc, baksida axlar
5 plattor x ~10
5 plattor x ~10
4 plattor x ~10
4 plattor x ~10Sidolyft med hantel, flies
8kg x 8-10
7kg x 8-10
7kg x 8-10Muslimen
55kg, 4 set, ~10 repsHängande benlyft
2 set, 5-6 repsCrunches
2 set, ? repsSkönt att man blivit lite starkare i axlarna, vill verkligen bygga större axlar.
Så det är niiiiiiiiiiiiice.
:happy:24 augusti, 2008 at 21:27 #495719Anonym anvandareMemberRobin Uhlin wrote:Börja inte deffa då och fortsätt bygg.Haha, fan vad snabb du var då
Hmm, vi får se. Men du har inte sett min ’kula’.24 augusti, 2008 at 22:38 #495720Anonym anvandareMemberTrist att jobbet hindrar dig från att träna.
Du utvecklas ju bra på gymmet iallafall!
24 augusti, 2008 at 23:33 #495721Anonym anvandareMemberRobin: Det vet jag inte, om någon har bevisat alltså. Jag är inte någon expert. Så diskussionen om intensitet, volym och dyl slipper jag gärna, har inte mycket information att stödja mig på
Jag går mycket på känsla, plockar lite där och lite där. Lyssnar på vad en del säger och slår dövörat till annat. Lite sunt förnuft blandat med välkända fakta.
25 augusti, 2008 at 00:08 #495722Anonym anvandareMemberPeter Fredriksson wrote:Lång text där gurus citeras och där jag sjunger den varierade träningens lovPeter, mitt hjärta: Det vore mig fjärran att med gift rinnande från läppen komma här och klaga och gnälla på du du tränar, det hoppas jag du förstår.
Uppenbarligen hade jag fått för mig att du var någon sorts fånge i myt-träsket, och att du – likt en prinsessa som ropar på hjälp från ett torn, med en elak jävla drake nedanför – behövde räddas. (Insert homo-smiley här. )
Så var inte fallet.
Trivs du, så trivs jag. Har du kul på gymmet så har jag kul på gymmet.
Vem fan är jag att komma och tala om för dig hur i helvete du ska träna?Gillar du att variera träningen och detta gör att du mår som en jävla boss nere bland skivstängerna, och att du får de resultat av träningen som du åstundar, är det självklart att du ska fortsätta i samma stil.
Men.
Man behöver inte ändra på övningarna i tid och otid. Man kan köra böj för ben, bänk för bröst, chins för rygg, etc, etc – med hypertrofi som följd. Man är alltså inte tvungen att byta övningar – om man nu inte absolut vill och trivs med den saken. Vilket du alldeles uppenbart gör.
Om en muskels arbetskapacitet ökar så växer den. Hur du bär dig åt för att åstadkomma den saken lägger jag mig inte i.
(Fast ändå, som ett litet experiment: Prova att öka ditt 10RM med 20 kg i knäböj, utan att köra några andra övningar för benen. Om du sedan, sanningsenligt, kan säga att dina ben inte växt av detta så får jag väl äta upp min hatt eller nåt. )
Off topic:
Mina Nudies börjar visa tendenser på att vara lite mindre motsträviga redan efter en vecka utan tvätt. Siktar på minst sex månader innan jag tvättar fanskapen. Försöker rulla mig på golvet så mycket jag kan för att slita maximalt. Andra tips?
Have a good one, homie.
25 augusti, 2008 at 00:37 #495723Anonym anvandareMemberHaha, jag lerstort[/b] framför min skärm just nu
Nå fan vet jag väl att man inte måste variera i den mån jag kanske allt för ihärdigt försöker förespråka.
Benböj har jag alltid haft med min benträning.
Hantel/skivstångspressar har jag alltid haft med axelträning.
Tricepspushdowns och skivstångscurls har jag alltid haft med min armträning.
Simple as that.Jag vill växa. Jag vill växa nu. Och man läser och tar till sig olika fakta och teorier kring träning. Det i kombination med att man äger en väldigt liten hjärna gör att man lätt bli förvirrad. Så enkelt är det.
Sen tänker och funderar jag mer kring träning än vad jag egentligen tränar, så don’t you worry mään, här ska inte ändras något dramatiskt i mitt program. Jag tränar och kommer att fortsätta träna efter känslan och dagsformen; vrider upp/ned tempot beroende på hur jag och min arma kropp mår.Jag har sedan barnsben haft brist på tillväxthormon i kroppen och det har tagits tester och jag har tagit medicin mot skiten, vet inte hur det ser ut idag men gissar att mitt testosteron inte ligger och trycker mot max direkt
Mina föräldrar är små som tomtar så jag vet vad jag har att kämpa emot. Men jag försöker tänka som Zone: Fuck genetics!
Big up till honom, han har mycket gott i sig :up:Jag försöker äta som ett odjur och träna likaså och bara hoppas på det bästa.
25 augusti, 2008 at 00:46 #495724Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Bra inställning! Man har vad man har, och får göra det bästa av situationen.Kötta på! I’m behind your back homie!:bb:
Tack :cry::o:D
25 augusti, 2008 at 21:20 #495725Anonym anvandareMemberDa back var det idag.
Chins
KV x 10
KV x 8
KV x 8
KV x 8Marklyft
50kg x 8
70kg x 8
80kg x 7-8
90kg x 4 PB
100kg x 3 PB!
”…det är sant mannen, saker och ting börjar röra sig..”Latsdrag, bred fattning, mot bröstet
40kg x 10
50kg x 10
60kg x 10
70kg x 10
80kg x 10 BODY-straps-handleds-mojjar
90kg x 8 PB? Tungt var det iallafall, fick hjälp att dra ned skiten på förstaT-bar
35kg x 10
45kg x 10
45kg x 10
Var helt förstörd i latsen här, haha. Men det var skönt /I]Hantelcurls
13kg x 6-7 typ…Skivstångscurl
20kg x ~10
20kg x ~10Bra pass. Skönt, effektiv var jag också. Hör ju inte till vanligheterna!
Känns roligt med marken också, använder inte nåt hjälpmedel av något slag. Remmar och grejer, vill…eller måste träna upp greppstyrkan, kan börja använda det senare. Bultar i ryggfiléerna efter marklyftet as we speak – I likey -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.