Min väg från supersmal till förhoppningsvis mindre smal

Home Forums Dagböcker Min väg från supersmal till förhoppningsvis mindre smal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 301 through 315 (of 669 total)
  • Author

Snabbpass 2k idag. Vaknade klockan 18.00 idag med, haha fy fan. Så jävla seg. Började dagen med ett välbalanserat mål – Supermeal på Sibylla, plusmeny och bearnaisé – som det ska vara. Passet:

Militärpress, sittande
    stången x ?
    stången x ?
    stången x ?
    Skulle köra sittande militärpress, inte helt van, brukar stå. Så att ställa in bänk med ryggstöd med höjd och skit….jävla projekt. Fick justera mellan varje set. Men sedan bar det av utav helvete.
    40kg x 10
    45kg x 8
    50kg x 8
    55kg x 8 PB

Drag i cc, utsida axel
    10kg x 10 (x2)
    10kg x 10 (x2)
    10kg x 10 (x2)
    10kg x 10 (x2)
    -superset med-
    Baksida axlar, cc
    4 plattor x 10-14?
    4 plattor x 10-14?
    4 plattor x 10-14?
    4 plattor x 10-14?
    Räknar inte reps så mycket i cc övningarna, man kan ju alltid göra många fler reps än i pressövningar. Så gå på känslan känns mycket bättre, tills man är lagom mör/pumpad.

Kort. Koncist. Skönt. Nu ska jag till jobbet….ses.

Peter Fredriksson wrote:
    :O

Happ. Där ser man! Trots att man har slackat.

Ska lägga i en högre växel där, fo sho. Måste….öka…

Är tävlingar/tester på Helex nu :bb:
    Man kan testa sig själv i alla slag basövningar som finns, för att sedan antingen jämföra mot testvärden eller mot andra ”tävlande” i samma moment. B la marklyft, chins, dips, ”plankan”, militärpress, skivstångsrodd, benböj etc. Intressant. Får se, man lär ju prova :)

Aha, kul! Alltid roligt att kolla hur man ligger till i de olika momenten. Antar att det är Jörgen som dragit igång det? Vi fick göra exakt dom testerna under våran utbildning. Jag var den enda i vår grupp som fick highest rank i ”plankan”, har för mig att jag stog i +5 min statiskt i den el något…

Skönt darr i armarna och kroppen efter det :) Testa!

pieceofme wrote:
    Aha, kul! Alltid roligt att kolla hur man ligger till i de olika momenten. Antar att det är Jörgen som dragit igång det? Vi fick göra exakt dom testerna under våran utbildning. Jag var den enda i vår grupp som fick highest rank i ”plankan”, har för mig att jag stog i +5 min statiskt i den el något…

Skönt darr i armarna och kroppen efter det :) Testa!

Japp, som jag förstod så var det Jörgen som höll i trådarna :D

Mm, det blir till att prova, helt klart.

Skulle träna mina arma ben(HÄHÄ) idag, men gav upp den tanken så fort jag vaknade. En disktrasa hade ersatt den flickkropp Gud gav mig. Känner mig som en 75.5kg tung jävla kuktrasa…. :frust:
    Valde den breda vägen till gymmet, valde rygg – det verkade minst tungt. YÄÄÄÄÄ RIGHT. Vaknade runt 18.00 idag med, åt lite ris och kyckling, koffein och ned på gymmet. Gick ju halvhyffsat :O

Patetiska försök att dra mig upp i något som liknade chins.
    6-7?
    6-7?
    6-7?
    6-7?
    Jag måste genast klippa bort 6-7kg onödigt valspäck från min mage så jag orkar med mig själv. Det eller byta jobb, nattrutinerna spelar mig lustiga spratt…inte mycket GO i mio corpo….

MEN krigare som man är släpade jag mina ben efter mig och slet tag i ett brett handtag och kopplade på latsdrag:

Latsdrag
    70kg x 10
    70kg x 10
    70kg x 10

Liggande bicepcurls i cc
    8 plattor x 10-14 (x2)
    8 plattor x 10-14 (x2)
    9 plattor x 10-14 (x2)
    9 plattor x 10-14 (x2)
    Fan vad skönt att ligga ned.

Mera latsdrag, V-handtag VÄX VINGAR VÄÄÄÄÄX! MUUUUHAHAHAHAHA!
    70kg x 10
    70kg x 10
    70kg x 10
    70kg x 10

Muzlim, mage
    55kg x ~10
    55kg x ~10
    55kg x ~10

70kg i latsdragen var riktigt lätt, men det var lagom idag. Körde fler set idag istället, striktare dessutom. Får se när denna sinnesstämning/humör/trötthet väljer att lämna mitt arma huvud….vill träna på riktigt, snart. Vitaminbrist, kanske?

Bra pass och kämpa på !!
    Kör du med mycket kontakt ?
    peace

arne_fan wrote:
    Bra pass och kämpa på !!
    Kör du med mycket kontakt ?
    peace

Ja, många gånger. Inte alltid, men biceps/triceps åtminstone.
    Försöker tänka i många andra övningar också. Därför kan det bli mycket högreppare.

Latsdragen ser ut att gå bra

Oggelit0 wrote:
    Latsdragen ser ut att gå bra

Ja, det är dom enda som inte sviker mig :)
    Gillar latsdrag – dessutom, så det hänger väl ihop! Hehe.

Vad jag spontant reagerar på är att du totalt sett kör 7 set ryggdrag och i samtliga set orkar 10 reps, tippar på att du kan ta ut dig mer i första seten alternativt höja vikten där.

räven wrote:
    Vad jag spontant reagerar på är att du totalt sett kör 7 set ryggdrag och i samtliga set orkar 10 reps, tippar på att du kan ta ut dig mer i första seten alternativt höja vikten där.

Ja, tror nog att så också är fallet :D

Nästa gång det är dags för ryggdrag är det nog mycket möjligt att jag höjer vikten.

Roligt att du tittade in :up:

ReNeGaDe wrote:
    Väger du 75,5kg pojk? Kör du fortfarande efter bartolls upplägg? Jaså, så du bor i Sundsvall? Hur är den staden? Och vad är det med Amy winehouse egentligen?

Många obesvarade frågor :D

Jag vägde 76.3kg nu när jag vägde mig. PB i vikt

Nope, inte Bartoll’s upplägg, kör sällan till failure dock.

Japp, Sundsvall, my man.

Den staden är en stor liten stad, if you catch my drill. Många känner många men ändå inte världens minsta håla.

What about Amy? ;)

Vadå, vem dömer Amy? inte jag iaf. Hoho! :D

Har du nå upplägg eller kör du efter det som huvudet vill?

MATTI wrote:
    Vadå, vem dömer Amy? inte jag iaf. Hoho! :D

Har du nå upplägg eller kör du efter det som huvudet vill?

Haha, cepe:)

Uhm ,inget upplägg alls atm. Typ att hinna igenom kroppen iallafall 1 gång per vecka. Kör snarare efter vad kroppen vill. Och huvudet så klart. Är man mos så är man mos, då brukar jag sällan orka köra tunga basövningar, fegt kanske, men pallar oftast inte. Dygnsrytmen och nattjobbet gör att jag äter som en flicka och är trött som ett jävla djur på dagarna. Men…vad gör man :D

Som nu t ex, har ätit soppa och bröd idag. En gång. That’s it.
    Klockan är snart ett. Toppen :up:

….för mycket whine och för lite verkstad.
    Pausade filmen och drog ut i köket och lagade en vrakmåltid – dels för att stilla hungern men även för att stilla samvetet. Grejen är att jag inte haft någon vidare aptit senaste dagarna, förstår inte.

Det blev,

1 omelett på 6 ägg
    2 dl kokt ris
    2 benfria kotletter
    Några klickar vitlökssås samt BBQ-sås
    1 proteindrink

Nu är jag mätt.

Postar bilder på mat samt dagsform, håll tillgodo. Tog även med en bild på nya frisyren, helt och hållet klippt på egen hand :fun:

Jag är uberkass på allt vad poser heter. Magen ser ut som Coleman’s, men wtf…är man fet så är man. Kan inte få något vakuumsug som en del får då det ser ut som att magen imploderar som ett svart hål och man ser ut att ha en midja likt en geting ;)
    Och linjer och definitioner……pyttsan, är för tillfället smällfet :D

Viewing 15 posts - 301 through 315 (of 669 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.