Min väg från supersmal till förhoppningsvis mindre smal

Home Forums Dagböcker Min väg från supersmal till förhoppningsvis mindre smal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 331 through 345 (of 669 total)
  • Author
    Gustaf Lindberg wrote:
    Vet inte hur mkt du har ökat i vikt men när jag gick ner från 95 till 87 så ökade jag med ca 10 st chins på bara 4 veckor typ.

Å fy fan.
    Jag har väl inte ökat såååå drastiskt i vikt som jag kanske inbillar mig, det är kanske en lam ursäkt….jag suger nog helt enkelt 😥

Min matchvikt, eller normalvikt om det finns något som heter så, ligger väl på 70kg, kanske t om mindre. Så 6kg above that är vi nu. Pendlar mellan 75 och 76, det mesta jag vägt. Ever.

Alltså; jag måste bara få dela med mig av min nyfunna glädje förkroppsligad i en blender. Denna tingest, en källa till välmående och uppfinnesrikedom har sällan skådat detta hem. BEHOLD! Här kommer lite bilder från dagens stök i kök.

På menyn var det en variant av detox-drink. Mycket grönt.

75.6kg morgonvikt!

Go och glad, eller hur var det?

[youtube=9V_PbCLCfv0]

Efter att ha varit och snokat i Styrkehörnan och sett denna video var det inte mycket annat som verkade intressant att träna idag. Blev lite peppad att rycka tag i marklyftningen och försöka komma någon vart. Och jag känner att tekniken börjar smyga sig på en, även om det är tungt som satan så känner jag att det går lättare ändå. Teknik-wise.

Marklyft
    50kg x 5-6
    70kg x 5
    90kg x 5 PB!
    90kg x 6 PB!
    90kg x 5

Chins – med kroppsvikten, endast.
    10, 6-7, 6-7, 6-7, 6-7 – varierade tempo, grepp mellan seten.

Baksida axlar, kabel
    4 set, 10-15kg, typ.

Biceps
    Hantelcurls, 11kg-13.6kg, 3 set, ca 8-10 reps per set
    Hantelcurls a la videon nedan, såg den och ville testa :nerd:
    [youtube=m4uGCE2mSEs]
    3 set, 13.6kg, 15kg, 13.6kg, ca 6-8 reps per set
    Grymt skön övning, kan cheata om det behövs, blir isolerat som fan ändå.

Hantelrodd
    31.4kg, 3 set, 6-8 reps på varje hand

Kabelkrunches
    4 set, 10-20 reps typ

Varje sommar/höst/vinter whatever, 2-4 ggr per år får jag för mig att jag ska ha långt/längre hår. Och varje sommar/höst/vinter, 2-4 ggr per år, kommer jag till samma insikt – jag ska fan inte ha hår – och klipper därmed av det. Så, även denna sommar/höst/vinter.

(För en bråkdel av en tiotusendels sekund funderade jag på frysir nr.1, men skrattade lågmält och insåg att jag var ute och cyklade och fortsatte rakningen.)

Peter Fredriksson wrote:
    Varje sommar/höst/vinter whatever, 2-4 ggr per år får jag för mig att jag ska ha långt/längre hår. Och varje sommar/höst/vinter, 2-4 ggr per år, kommer jag till samma insikt – jag ska fan inte ha hår – och klipper därmed av det. Så, även denna sommar/höst/vinter.

(För en bråkdel av en tiotusendels sekund funderade jag på frysir nr.1, men skrattade lågmält och insåg att jag var ute och cyklade och fortsatte rakningen.)

Hehe, jag är precis likadan med frisyrer… Men nu ska jag F-N skaffa mig långt hår! :P

Även jag prövade frisyr nr 1 en gång… Jag passade på när jag var utomlands, och rakade mig precis innan jag skulle hem. :)

henkebenke wrote:
    Hehe, jag är precis likadan med frisyrer… Men nu ska jag F-N skaffa mig långt hår! :P

Även jag prövade frisyr nr 1 en gång… Jag passade på när jag var utomlands, och rakade mig precis innan jag skulle hem. :)

Hehe :D

IZ NAAAAICE!

Axlz.

Militärpress, sittande, utan ryggstöd.
    ztången, 2 set
    40kg x 8
    50kg x 6-7 typ
    55kg x 5
    55kg x 5

Hantelpress, sittande med ryggstöd.
    26.4kg x 5 PB
    26.4kg x 5

En-hands-hantelpress, stående.
    18.8kg x 10 (x2)
    18.8kg x 10 (x2)

Sidodrag, kabel.
    2 set, 10kg

Kabelkrunches. Annan maskin än på tidigare pass. Mucho mejor.
    50kg x 15-20
    60kg x 15-20
    62kg x 15-20

Här snackar vi starka axlar

Oj, mycket fina militärpressar. Här har vi avancerat rätt rejält på sista tiden tror jag?

😮
    Tack grappar!
    Skönt att höra; man blir lite självblind – tycker alltid att man kunde ha lyft/pressat/dragit tyngre. Roligt att höra.

Jay; det är möjligt, som sagt, inte alltid det känns som om man gör framsteg, men tittar man lite i journalen och tänker tillbaka några månader, så…ja, har nog ökat lite.

Hahaha, vägde 77kg igår kväll, det är lite insane. Mesta jag har vägt någonsin.
    Har sedan några dagar börjat tänka mer på vad jag äter. En deff skulle jag inte vilja kalla det, jag äter inte 2-3 portioner längre, trycker inte pizzor bara för kul skull, skippat 1100kcal-gainern efter träningen och nöjer mig då endast med en proteinskak samt en banan. Dricker drinkar baserat på kvarg med frysta bär som kvällsfika istället för ytterligare en bamsemiddag…på middagen. Lite såna grejer.

Det är löjligt hur mycket av mitt överskott faktiskt lagt sig rakt över buken, haha.
    Ser ut som min far. Åtminstone maggen. Har fan fått riktiga lööövhäändels också.

Ska väl lägga till lite cardio under veckorna, köra tyngre på gymmet, färre reps då. Men börja kliva upp mitt i natten för att äta fisk, springa intervaller i skidbacken samt strypa kolhydraterna till noll är det väl inte tänkt. Börja äta lite vettigare samt öka förbränningen bör räcka närmsta veckorna så får vi se hur det fortlöper. Vill inte tappa allt för mycket av den lilla mängd muskler man kanske lagt till sig; så vi tar det lugnt. ”Deffguide” – av King Grub är rätt vettig läsning. Tar till mig lite därifrån.

Idag skulle jag ”gymma” men såg att boxingen på Helex kommit igång igen, så jag och tjejen drog in och krigade lite med handskar och mittsar – instruerat av John Pasanen, mucho bueno, skönt att få flåsa lite…..behövs.

Ses.

Bra mannen :up:

Jag är avis på axelstyrkan. :(
    Och, ja, det är ett helvete att se sig själv bli fetare och fetare. Jag gjorde en rekordvägning häromdan och höll fan på att bryta ihop, tror inte jag pallar det här skiten mycket längre.

Vad har du för mål just nu, satsar du på ökningar eller what’s up?

Niclas Holgersson wrote:
    Bra mannen :up:

Tack fan :D

Viewing 15 posts - 331 through 345 (of 669 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.