Min väg från supersmal till förhoppningsvis mindre smal

Home Forums Dagböcker Min väg från supersmal till förhoppningsvis mindre smal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 436 through 450 (of 669 total)
  • Author
    Gustaf Lindberg wrote:
    Lätt att vi ska, jag har dock varit skadad med en jobbig sträckning nu i 2½ veckor. Det + axeln som varit trasig sen i februari. Så jag måste komma igång på riktigt igen bara. Tror jag ska testa träna på torsdag!

Aj då. Jo det med axeln visste jag om. Jobbigt med sträckningen!

Hör av dig när du känner dig redo.

Breastz idag:

Lutande hantelpress.
    15kg x 10
    15kg x 10
    25kg x 6
    32.5kg x 5
    27.5kg x 5

Stående kablar.
    3 set, 8 plattor ca 12-14 reps

Skum bröstmaskin. Som en pec-dec, men liknar mer kablar i rörelsen. Bra, isolerande som fan.
    3 set, 10-14 reps per set.
    30-40kg, ca

Vader!
    Stående vadpress – drop till – vader på bänk – drop till – vader på golvet.
    110kg – KV – KV
    110kg – KV – KV
    120kg – KV – KV
    ca 10-15 reps per set.

Var riktigt mör i axlarna idag. Inte direkt när jag först kom till gymmet, men kände det när jag väl satte igång med pressarna, därför körde jag inte fler set pressar utan gick över till mer kablar och annat mojs. Lite oseriöst, då jagville trycka pressar, men skönt då det tog av lite belastning från, vad jag tror, är stressade axlar. Mycket dips, tricepsövningar samt tunga axelpressar har nog slitit lite extra på min flickaxlar nu i dagarna!
    Men jag fick fin kontakt ändå, trots kablar och mojänger. Och det är väl huvudsaken? ;)

Ben imorgon kanske?
    …måste köra mage också. Note to self.

C U.

Breastz…idag med. Visserligen gått 4 dagar sen sist. Men vad fan gör det. Tittzen är något jag har/haft komplex för, så om jag pumpar dom oftare än någon annan muskelgrupp, so what. Var cepefullt på gymmet idag, som vanligt på måndag eftermiddag. Alla vill gottgöra sina synder från helgen som varit, tragiskt och komiskt på samma gång. Har slutat med det där nu. På Halloween-helgen tog jag en sup. En. 4 cl Mintuu. Mer sprit än vad jag druckit på månader. Känns skönt faktiskt, har aldrig varit någon festprisse, men still, ingen nykterist heller. Känns som knullar träningen i röven när man går ut och stojar en lördag kväll och försöker kompensera hälsan med ett set extra tung tärning på måndagen. Helt värdelöst. Sluta träna eller sluta drick, men det är bara min åsikt. Vet att det inte är många som delar den :)
    Iallafall; då det var packat på gymmet och jag inte orkade krångla mig in bland svettiga 50-åringar bland hantlarna, fick det faktiskt lov att bli bänkpress. Längesen, sist var det när jag maxade, och klämde upp en etta på 100kg. Sedan dess har det blivit hantelpressar. Lika bra det, med tanke på min pensionärsaxel. Resultat följer nedan:

Bänkpress.
    Stång, 2 set, 8-15 reps
    50kg x 6
    60kg x 5
    80kg x 5
    90kg x 3 Failade på första reppen, men hade en spottare så det var chill. Gjorde 3 reps med pass efteråt. Fick lite hjälp, men lyfte mycket själv. Kändes bra trots 1 failed.

Lutande hantelpress.
    20kg x 5-6
    25kg x 6
    30kg x 5
    30kg x 6

Kablar. Stående.
    3 set, 10-15kg, 10+ reps
    -supersettade med-
    Hängande benlyft.
    3 set, 7-10 reps, ca
    Satan så gott att träna magen igen. Känns som det var år och dagar sedan. Måste bli nogrannare med såna saker. Magen is teh shitz0r.

Armar imorgon tror jag, tjuvkikade på Bilsen’s upplägg i månadens upplaga av BODY, såg ut som ett soft program. I triez it.

Take care.

Peter Fredriksson wrote:
    Armar imorgon tror jag, tjuvkikade på Bilsen’s upplägg i månadens upplaga av BODY, såg ut som ett soft program. I triez it.

Ja ni är ju på samma nivå :P

Ser knappt skilnad på Er om det är jätte mörkt.

Här kommer två färska bilder på dagsformen. Jag vill varna känsliga tittare för dålig bildkvalité.

Du har ju bra styrka i bröst :) Och nice vinter form du har :P

Andreaz Engström wrote:
    Ja ni är ju på samma nivå :P

Ser knappt skilnad på Er om det är jätte mörkt.

Uhm, nej, det är vi inte. Vet inte om jag skrev det? Måste ha varit packad isåfall.

Ok…skillnad…har jag väl heller aldrig sagt något om heller? Har väl inte på något sätt antytt att vi skulle vara lika?

Har jag missat något eller vill du jävlas bara?

Oggelit0 wrote:
    Du har ju bra styrka i bröst :) Och nice vinter form du har :P

Tack Ogge ;)

Vinterformen avverkas, as we speak. Men tack! :D

Hur… FAN, i satan? Va? Är du allvarlig? 8)

Låt mig upplysa herrskapet om att detta är Peter, fast för tre månvarv sedan.

HAHAHA.

Ah, men va faan.

Ok ok. Det är jag. Men det är inte en tårta jag står och petar på :whistle:

Peter Fredriksson wrote:
    Uhm, nej, det är vi inte. Vet inte om jag skrev det? Måste ha varit packad isåfall.

Ok…skillnad…har jag väl heller aldrig sagt något om heller? Har väl inte på något sätt antytt att vi skulle vara lika?

Har jag missat något eller vill du jävlas bara?

Skojade bara! Gick visst inte fram :(

Fortsätt kämpa på, det ser bra ut!

Andreaz Engström wrote:
    Skojade bara! Gick visst inte fram :(

Fortsätt kämpa på, det ser bra ut!

Haha, tack!

Jag kan vara jävligt trög ibland. No harm done :happy:

Glömde nästan bort att jag plågat mina styltor idag, mina sparrisar som jag dagligen tar mig framåt med.

Benböj.
    stången
    40kg x 6-7
    60kg x 6
    70kg x 6
    80kg x 5
    80kg x 4

Giantset blev det sedan, blivit något av en favorit, benspark, hamstringscurl och vader:
    Hamstrings.
    40-60kg, 3 set, 5-6 reps. Striktare än vanligt, tog sjukt bra.
    Benspark.
    40-80kg, 3 set, 5-7 reps. Kontakt 2k.
    Vader.
    Stående vadpress@120kg -> Stepbrädepress -> KVpress@golv.
    6-7 reps; ca 10 reps; 15 reps x 3 set.
    Puuuuuuuuuuuuuuump. The buuuuuuuuurn!

Mage på det, både kabelkrunches samt hängande benlyft, dels i chinsräcke men även i diptjosan. Bra skit.

Kanske blir en vilodag imorgon, axlarna är trasor från bänkpressen.

Ciao

Peter Fredriksson wrote:
    Här kommer två färska bilder på dagsformen. Jag vill varna känsliga tittare för dålig bildkvalité.

Bra utveckling:emo-thumb
    inte minst trceps!! shit mannen.

Boxning ikväll?

pasanen wrote:
    Bra utveckling:emo-thumb
    inte minst trceps!! shit mannen.

Boxning ikväll?

Tack, John! :happy:

Du, gårdagen blev knas. Hade jobbat natt till igår och gick inte och lade mig förr än kl 18 cirka, helt förstörd. Vaknade halv åtta imorse mosigare än mos.

Det var tänkt att jag skulle träna igår och ett boxingpass hade varit redigt grymt. Måndag kanske!

Idag blir det gymträning däremot. Väntar på damen så vi kan transportera oss ned på gymmet. Fan vad man tränar lite nu känns det som, det går 2 ibland 3 dagar mellan passen, helt insane. Måste skärpa till mig…

Och maten….hua…maten! Måste….äta…..bättre. Fattar inte hur det kan vara så svårt, har ingen vidare aptit, orkar inte laga heller. Borde finnas proteinrik kost på hemkörning. Och nej, inte pizza, skinkan som är på kan inte kompensera de 1000 kcal den faktiskt innehåller. Suck.

Gjorde visserligen tonfiskbiffar idag

Ciao, måste äta. Sedan träna, rygg för hela slanten idag. Latsdrag 2k, känner mig smal över ryggen.

Viewing 15 posts - 436 through 450 (of 669 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.