- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
10 februari, 2010 at 08:27 #393580Anonym anvandareMemberJockepettersen wrote:När är bilden från? Ser mycket bättre ut än förr!
Mars 2009
aaxxeell wrote:Som sagt, ser mycket bättre ut nu(:Måste bara fråga, vad mäter klubborna?
Ingen aning. Nu har jag varit inaktiv med träningen i ca 1 månad och bytt ut proteinshaken mot alkohol istället. Inte det optimalaste för muskeltillväxt men jag har lagt träningen åt sidan ett tag framöver Synd att jag inte mätte i början av Januari då jag kände mig i form.
Liven wrote:Ordentligt deffad! Är bilden färsk eller ligger du i bulkande fas just nu?Jag ligger ej i bulkande fas och bilden är från Mars 2009. Idag tränar jag knappt – blir 2-3 gånger i veckan och då ganska oseriöst. Har tappat en del i vikt, säkert 4-5kg och har förlorat styrka i samma veva. Men det gör inget. Tar igen det i höst Nu lever jag livet och försöker hitta tillbaka till gamla rutiner.
10 februari, 2010 at 18:03 #393581Anonym anvandareMemberNiklas Sjöö wrote:Mars 2009Ingen aning. Nu har jag varit inaktiv med träningen i ca 1 månad och bytt ut proteinshaken mot alkohol istället. Inte det optimalaste för muskeltillväxt men jag har lagt träningen åt sidan ett tag framöver Synd att jag inte mätte i början av Januari då jag kände mig i form.
Jag ligger ej i bulkande fas och bilden är från Mars 2009. Idag tränar jag knappt – blir 2-3 gånger i veckan och då ganska oseriöst. Har tappat en del i vikt, säkert 4-5kg och har förlorat styrka i samma veva. Men det gör inget. Tar igen det i höst Nu lever jag livet och försöker hitta tillbaka till gamla rutiner.
Helt rätt om det nu gör dig lyckligare. Träningen ska ju vara en del av livet, inte livet:up:
19 februari, 2010 at 15:09 #393582Anonym anvandareMemberHej alla! Jag tänkte bara skriva av mig lite nu när tiden finns. Jag tränar fortfarande men det blir på sin höjd 2-3 pass i veckan! Tränade bröst senast igår och jag (tro’t eller ej) settade på 70kg trots mina 5-6 förlorade kg’n. Riktigt skönt att jag inte förlorat min styrka… än
Dagsfärsk bild på mig (snart syns rutorna igen)… Ikväll: Utgång!
23 juli, 2010 at 15:12 #393583Anonym anvandareMemberFunder på att återuppta journalen igen. Återkommer lite senare i eftermiddag med ett slutgiltigt beslut.
På återseende
24 juli, 2010 at 11:23 #393584Anonym anvandareMemberJag har bestämt mig och kommer att återuppta mitt journal-skrivande. Fokus ligger på bilder, filmer och träningsrapporter.
Kommer inte att skriva romaner eller uppsatser kring varje träningspass. Information om vikt, längd och styrka kommer lördag 24/7 (idag).
Med det sagt tänkte jag snabbt visa upp min fredagskväll, efter jobbet.Fredagen 23/7
Kom hem från jobbet, åt middag och dessert framför tvn. (bilder). Såg tolken och den får 4/5 i betyg – Bra film!24 juli, 2010 at 12:09 #393585Anonym anvandareMemberKul att du är tillbaka i journalvärlden, Niklas!
Som vanligt är dina matbilder to die for och du är, till skillnad från skadligt många, inte rädd för lite fett till maten. Hatten av!Givetvis kommer jag följa dig.
24 juli, 2010 at 12:11 #393586Anonym anvandareMemberNiklas Sjöö wrote:Jag har bestämt mig och kommer att återuppta mitt journal-skrivande. Fokus ligger på bilder, filmer och träningsrapporter.Alltid lika roligt att kika vad du hittar på för god mat á la byggarstyle. Inte helt fel att få en bild på en riktigt fin kebabrulle heller för den delen, haha.
Kommer absolut följas!
24 juli, 2010 at 13:39 #393587Anonym anvandareMemberIdag tränade jag bröst, flexade framför kameran, tillagade en lättare lunch och nu kollar jag på How I Met Your Mother. Återkommer med rapport om passet senare i eftermiddag.
Lunch: Kvarg blandat med filmjölk, havrefras och frysta hallon. En skopa vaniljglass (awesome). Kycklingfilé med heinz vitlöksås.
24 juli, 2010 at 15:00 #393588Anonym anvandareMemberJa du Sjöö, som jag sagt innan så ger du mig enorm kraft att kämpa mig upp mer i vikt och fortsätta oxå bygga, du har gjort enorma framsteg och jag beundrar dig! Det vet du, önska jag kunde tacka dig på något annat sätt, typ bjuda dig på pizza/kebab
24 juli, 2010 at 15:19 #393589Anonym anvandareMemberRasmus Kjellberg wrote:Kul att du är tillbaka i journalvärlden, Niklas!
Som vanligt är dina matbilder to die for och du är, till skillnad från skadligt många, inte rädd för lite fett till maten. Hatten av!Givetvis kommer jag följa dig.
Haha, tack så mycket Ralle Jag följer givetvis dig och din resa fast är väldigt dålig på att kommentera.
nible wrote:Alltid lika roligt att kika vad du hittar på för god mat á la byggarstyle. Inte helt fel att få en bild på en riktigt fin kebabrulle heller för den delen, haha.Kommer absolut följas!
Regular food, just egular food. Kanske är det synd att jag älskar skräpmat/snabbmat (tolka bäst ni vill) men det har gett mig resultat och jag undrar om ”byggarmat á torr kyckling med ris” hade gjort någon skillnad.
LyftarBruden wrote:Ja du Sjöö, som jag sagt innan så ger du mig enorm kraft att kämpa mig upp mer i vikt och fortsätta oxå bygga, du har gjort enorma framsteg och jag beundrar dig! Det vet du, önska jag kunde tacka dig på något annat sätt, typ bjuda dig på pizza/kebabHärligt Sara, det är otroligt kul att inspirera andra när man självt haft det tungt en gång i tiden, och du har dessutom gjort stora framsteg hittills!
Haha, en pizza räcker!
24 juli, 2010 at 15:53 #393590Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Håller med ovanstående talare, fyfan vad skoj, Niklas!Ser även riktigt bra ut på bilden med shakern i handen måste jag säga. :up:
Tack tack, nästan så jag blir rörd
24 juli, 2010 at 15:59 #393591Anonym anvandareMember24/7 – Bröst: Högrep 8-12.
Bänkpress
20kg x 20
60kg x 12
60kg x 10
60kg x 10
60kg x 10Lutande hantelpress, 30 grader
22kg x 12
22kg x 10
22kg x 9
22kg x 9Cablecross
30kg x 8
30kg x 8
28kg x 8
28kg x 8Lutande maskinpress
30kg x 8
30kg x 8
30kg x 8
30kg x 8Sittande maskinpress
60kg x 8
50kg x 9
50kg x 9
50kg x 9Flyes
12kg x 12
12kg x 12
12kg x 12Tid: 80 min
Dagsvikt: 72,5 kg.Mitt första ordentliga tärningspass på mycket länge (Valde att träna lugnt och gå igenom varje del av muskeln ordentligt). Saknar styrka, uthållighet och självförtroende. Mycket grundar sig i att jag icke underhållit min träning, på bästa sett, samtidigt som jag gått ner mycket i vikt sedan i jul/påsk när jag tränade som mest.
Men det är bara att bita i det sura äpplet och köra på som vanligt igen. Det kommer att bli en intressant resa i höst om inte annat.24 juli, 2010 at 18:13 #393592Anonym anvandareMemberfint pass, hur ser ditt upplägg ut btw?
tack kommer jag till stockholm ska jag fan bjuda på en pizzaaa & jag måste fasiken testa kebabrulle föresten, glömmer alltid bort det bland alla maträtter som finns;)24 juli, 2010 at 18:30 #393593Anonym anvandareMemberLyftarBruden wrote:fint pass, hur ser ditt upplägg ut btw?
tack kommer jag till stockholm ska jag fan bjuda på en pizzaaa & jag måste fasiken testa kebabrulle föresten, glömmer alltid bort det bland alla maträtter som finns;)Jag går inte efter något specifikt träningsupplägg utan tränar alla muskelgrupper var för sig, en s.k. splitt. Några veckor lätta vikter fler reps, medan andra mycket tyngre och färre reps. Brukar ligger kring 20-25 set per muskelgrupp, dock inte armar där jag snittar 9-16 set/muskelgrupp.
Något kostschema finns inte heller på världskartan förutom att jag äter någorlunda ”svensson” dvs frukost, lunch och middag. Vad för mat jag äter kommer att postas här i journalen och det skiljer sig från dag till dag. Svensk husman, asiatiskt, italiensk, sydamerikans, nordamerikanskt, etc. Allting beror på om jag väljer att äta hemma eller ute på restaurang (oftast då på luncher eller helger med kompisar).
Det kanske gav dig ett litet hum i det hela? :up: Så har jag levt senaste månaderna och trivs bra. Försöker inte ändra på något bara för att jag börjar uppdatera här i journalen igen, kör på som vanligt.
24 juli, 2010 at 19:52 #393594Anonym anvandareMemberValde mellan att köpa hem pizza eller göra egna hamburgare. Resultatet ser ni nedan, fast denna gång med både hamburgerdressing och heinz vitlökssås i burgarna, mycket gott, samt sallad, lök, cheddar, ketchup och senap. Ett iskallt glas med pepsi max till detta. Köttet i respektive burgare är 125 g 10% nötfärs blandat med div. kryddor och en äggula.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.