Niklas Journal

Home Forums Dagböcker Niklas Journal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 392 total)
  • Author

Milkyway & bounty är favoriterna tätt följt av snickers och mars (missade visst att fotografera en snickers, totalt två av varje sort). Det slank även ner några dumlekola med spännande smaker (orginal, orange & mango och lakrits) och ett par fazer praliner (70% mörkchoklad, sicken lyx). Nu är jag inte ett dugg sugen på choklad längre och djävulskt trött.

Natti natti

Söndagsfrukost: Havregrynsgröt (2 dl havregryn + 4,5 dl vatten) med kvarg (250 g med funlight strawberry), c-vitamin och kaffe

wow!! den där ser verkligen god ut :)

LyftarBruden wrote:
    wow!! den där ser verkligen god ut :)

Mästarfrukost! Dock saknades kanel som tog slut igår.

För er som undrar är det inte all kvarg på första bilden utan bara 2-3 msk. Resten ligger i en skål som jag håller i handen medan jag fotograferar. Klickar på allting och sedan spretar jag runt så det blir ett jämnt lager över gröten. Det ser ni på bild två.
    Sedan äter jag gröten med en liten sked, varför? Ingen aning. Men jag har gjort det senaste tre-fyra åren, det tar lite extra tid samt att jag njuter mer av varje tugga :)

Har också följt dig ett tag och det är verkligen roligt att se att du börjat äta ordentligt och inte är rädd för att gå upp i vikt. Fler borde följa dina fotspår. Fortsätt kör på som du gör!

Gustaf Lindberg wrote:
    Har också följt dig ett tag och det är verkligen roligt att se att du börjat äta ordentligt och inte är rädd för att gå upp i vikt. Fler borde följa dina fotspår. Fortsätt kör på som du gör!

Och jag har följt din blogg slaviskt under en period och du har alltid varit en inspirationskälla för mig. Snygg fysik, intressant träning och avslappnad inställning gällande träning kontra vardagslivet. Tack för att du tittar förbi Gurra!

Träning idag klo 16-17 däromkring. Första Prinsessan och grodan på film sedan vidare mot stan för att handla lite kläder och sista men inte minst tv-spel. Har fastnat för ModNations till PS3, fick det i födelsedagsprestent av några vänner i onsdags, och måste varva skiten så fort som möjligt.

Håller med om gröt skeden, äter sen 3år tillbaka endast med liten sked till de mesta, dels att få njuta men framför allt, inte äta för snabbt :)

25/7 – Rygg

Chins
    KV x 12
    KV x 9
    KV x 8
    Kv x 8

Latsdrag
    80kg x 11
    80kg x 11
    80kg x 10
    80kg x 10

Enarms-maskinrodd
    45kg x 12
    45kg x 12
    45kg x 12
    45kg x 12

Shrugs
    34kg x 10
    34kg x 8
    30kg x 10
    30kg x 10

Smala latsdrag med V-Handtag
    65kg x 12
    65kg x 12
    65kg x 10
    65kg x 8

”Low Row”
    40kg x 12
    40kg x 12
    40kg x 10

Sittande rodd med V-handtag
    55kg x 10
    55kg x 10
    55kg x 10
    55kg x 8

Tid: 75 min
    ~ 30g Whey innan träning (nu snackar vi 30 s innan första övningen, alltid)
    ~ 60g Whey efter träning (här snackar vi direkt efter duschen, ca 10 min efter sista set)

Precis när jag kom ur duschen ringde en kär vän och frågade om jag var sugen på skräpmat och självklart var jag det. Jag ringde hem och bad syster yster slänga in nötfärsen (som låg och tinade i en skål med vatten på diskbänken, som egentligen hade blivit hamburgare då jag har två friscobröd kvar från igår) i kylen som annars hade blivit min middag.
    Polarn kom förbi och hämtade mig på gymmet. Vi åkte ca 5 min till kebab-haket á ”grillen”. Min polare hade tränat fotboll så han var megahungrig, jag var dunderhungrig efter ett intensivt träningspass, så vi båda beställa en varsin ”kebabtallrik med pommes och extra allt” + att vi delade på en 2L Coca Cola. Allt som allt gick det på 100kr/person, vilket är rätt ”dyrt” för att vara skräpmat fast vi var ju hungriga.
    Nåväl, efter maten åkte vi hem till honom och spelade tv-spel. Duktig, som han är, hade han redan förberett en skål med ”gräddfil + tortilladipp” med lantchip samt en påse lösviktsgodis. Så nu mår jag nästan illa efter först ett stadigt mål kebab och sedan mängder med chips och godis. NU är helgen slut och däremed inget mer godis – Det får bli nästa helg :)

Idag: Besöka vårdcentralen, veckohandla, laga matlådor och jobba 15-24.
    Vilodag från träningen.

Matlådor med Heinz curry- & mangosås eller Garlic sauce. Har båda på jobbet.

Ser som vanligt gott ut :) Föresten, hur ofta får du träningsvärk/känner dig trött i musklerna dagen efter? jämt? Och vad jobbar du med? :D

Det varirerar och beror på hur tungt jag belastat muskeln. Samma gäller utförande och kontakt. De gånger jag tränar lättare (som nu) med fler repetitioner tenderar jag att få träningsverk tätt inpå (dagen efter), medan dagar jag tränar lågrepetitioner kan träningsverken dröja 1-2 dagar eller inte komma alls.

Jag sommarjobbar som terminaljon. Lastar av och på pall från lastbilar med ledbandstruck. Lyfter returgods och staplar pall. Ett typiskt terminal/lagerjobb med andra ord. Fast det är bara i två veckor till sedan återgår jag till plugget igen :) Det här måste vara världens tråkigaste jobb.

27/7 – Armar

Bicepcurl
    18kg x 9
    18kg x 9
    18kg x 8
    18kg x 8

Tricep extensions
    30kg x 12
    30kg x 12
    30kg x 10
    30kg x 10

Stångcurl
    30kg x 12
    30kg x 12
    30kg x 10
    30kg x 8

Rope extensions
    55kg x 10
    55kg x 8
    50kg x 8
    50kg x 8

Hammer curl
    14kg x 12
    14kg x 12
    14kg x 10

Pushdown
    40kg x 12
    50kg x 12
    50kg x 12

Rope curl, superset
    40kg x 12
    40kg x 12
    40kg x 10

One handed tricep extension, superset
    10kg x 12
    10kg x 8
    10kg x 8

Tid: 60 min
    Innan: En skopa Pro Fx
    Efter: En skopa Pro Fx

Post Workout Meal

Det har blivit mycket kyckling senaste tiden och det beror på att jag tinade 2 kg och tillagade ett par matlådor. Resterande lades i kylen. Sedan när jag kommer hem från t.ex. gymmet och vill slänga ihop något snabbt tar det inte många minuter att steka en kycklingfilé och göra i ordning pommes/ris/pasta. Sås har jag på burk. Lat? – Jag vet!

Gårdagens fancymiddag. Det enda som saknas är en pava rödtjut och levande ljus.

Bak och ben. Jag har inte tränat ben på nästan ett år förutom enstaka set medan man väntar på en maskin eller hantlar.

Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 392 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.