Niklas Journal

Home Forums Dagböcker Niklas Journal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 256 through 270 (of 392 total)
  • Author

Varför tränar du inte benen?

Albin wrote:
    Varför tränar du inte benen?

Det är tråkigt helt enkelt. Är väl en discobyggare i mångas ögon :)

Tränade axlar idag men redovisar passet lite senare, om jag hinner, på jobbet annars imorgon förmiddag. Nu måste jag skynda mig iväg så jag inte missar tåget och kommer för sen till just jobbet. Ni får nöja er med en bild på dagens lunch istället:

Kycklingfilé med pommes frites och knorr’s kalla vitlökssås. Mycket gott och hela kalaset uppmättes till ganska exakt 1000 kcal (För er som undrar och är nyfikna)

Niklas Sjöö wrote:

Tss, ben som e så kul Sjöö :D Tycker de e sjukt roligt, goa smärtan och allt. Undrar alltid vf folk tycker de e tråkigt :what: Menmen, börja med de, iaf nån gång i månaden :)

Jo komm igen nu, finns det nåt roligare än att träna bena.
    Vem vill inte ha ett pat stockar!

Å förresten,fan va goda dom burgarna såg ut!!!Shit!

Niklas Sjöö wrote:

Bra att du står för det iaf, istället för ”Amen fan jag får inte för min fotbollstränare”, ”Jag har haft en knäskada så jag kan inte köra några benövningar över huvudtaget” eller ”Asså jag vill inte köra med tunga vikter på benen för det är farligt”

28/7 – Axlar & Mage (högrep)

Axelpress med hantlar
    20kg x 8
    20kg x 8
    20kg x 8
    20kg x 8

Cable crunches
    75kg x 12
    75kg x 12
    75kg x 11
    75kg x 10

Sittande axellyft åt sidan
    12kg x 12
    12kg x 12
    12kg x 10
    12kg x 10

Magmaskin
    60kg x 11
    55kg x 10
    50kg x 12
    50kg x 10

Axelpress i maskin
    40kg x 12
    40kg x 12
    40kg x 10
    40kg x 11

Sidohänglyft med hantel
    32kg x 12
    32kg x 12
    32kg x 12
    32kg x 12

Militärpress
    30kg x 10
    30kg x 10
    30kg x 10

Drag till hakan
    30kg x 6

Tid: 70 min
    Innan träning: 1 skopa ProFx
    Efter träning: 1 skopa ProFx

Yaldish wrote:
    Bra att du står för det iaf, istället för ”Amen fan jag får inte för min fotbollstränare”, ”Jag har haft en knäskada så jag kan inte köra några benövningar över huvudtaget” eller ”Asså jag vill inte köra med tunga vikter på benen för det är farligt”

Mycket handlar om brist på motivation och den mentala ”orken” samt att det såklart inte alltid är så kul att träna ben. Det tycker iaf inte jag och varför ljuga om något sådant? Haha, sköna citat du drar!

LyftarBruden wrote:
    Tss, ben som e så kul Sjöö :D Tycker de e sjukt roligt, goa smärtan och allt. Undrar alltid vf folk tycker de e tråkigt :what: Menmen, börja med de, iaf nån gång i månaden :)

Jag vet om att efter varje benpass blir jag lika taggad inför nästkommande, som vilket pass som helst, men det gäller bara att komma över tröskeln/få en kick i arslet så man kommer igång. I höst förhoppningsvis :D

priest__88 wrote:
    Jo komm igen nu, finns det nåt roligare än att träna bena.
    Vem vill inte ha ett pat stockar!

Å förresten,fan va goda dom burgarna såg ut!!!Shit!

Haha, hade jag haft stockar till ben skulle hela jag se skev ut. Mina ben är faktiskt väldigt långa relativt överkropp.
    Hamburgarna är awesome… Det hade suttit fint som snus just nu, börjar bli smått hungrig, men det får bli matlåda på jobbet istället. Alltid något…

29/7 – Bröst (hörep, lugnt pass)

Bänkpress
    65kg x 9
    65kg x 8
    60kg x 9
    60kg x 8

Lutande hantelpress
    22kg x 10
    22kg x 10
    22kg x 9
    22kg x 9

Cablecross
    30kg x 9
    30kg x 9
    25kg x 9
    25kg x 9

Flyes
    12kg x 12
    12kg x 12
    12kg x 12
    12kg x 12

Maskinpress
    60kg x 8
    55kg x 8
    50kg x 9
    50kg x 9

Innan träning: 1 skopa ProFx
    Efter träning: 2 skopor ProFx
    Tid: 50 min

Ett rätt så intensivt pass fast i lättaste lag. Inga tunga vikter och körde aldrig slut på mig ordenligt – kom aldrig till failure i något set. Efteråt cyklade jag ned till pizzerian och käkade en ”spånga macka” vilket är en macka, gjord på pizzabröd, som är fylld med sallad, gurka, tomat, kyckling, riven ost och currysås. Mycket god. Förmodligen inte mycket ”nyttigare” än om jag hade beställt en pizza men den är så djävulskt god. Bild kommer lite senare för nu sitter jag på jobbet.

Ser mycket bra ut!! :)

Första bilderna är på ”Spånga-mackan” dvs ugnsbakad pizzabröd, delat i två, som fylls med isbergssallad, tomat, gurka, massa riven ost, kyckling och rikligt med currysås. Mumma. Beställde även extra kyckling för att boosta proteinintaget lite Till detta en assiette med pizzasallad, majs och pepperoni.

Andra bilden är en klassisk 150g’are från Texas Burger som jag åt igår innan Inception på bio. Riktigt gott och den satt där den skulle. Burgaren serverades med pommes och lite coleslaw – som smakade helt ok – fast aningen söt för min smak men helt klart godkänd. För den som intresseras av vad jag äter så bidde det en påse Jungelvrål och en rulle maraboue mjölkchoklad till filmen. Samt en stor Sprite Zero.

Slänger upp en ryggtavla också :up: Ingen träning varken igår eller idag. Nästa träningstillfälle blir imorgon Söndag!

Texas burger? Är den från ngn av de stora kedjorna?

Albin wrote:
    Texas burger? Är den från ngn av de stora kedjorna?

Det stämmer – Klicka [http://www.texassmokehouse.se/web/v2/Default.aspx här ]så kan du läsa mer – Det är samma hamburgare som Texas Longhorn serverar under luncherna fast ett större utbud :) Riktigt bra!

Vet du något bra ställe i Stockholm att käka RIKTIGA hamburgare på Niklas? Här i Uppsala finns ju nationerna där de har olika typer av riktigt välgjorda (och billiga) hamburgare men jag tänkte dra till en polare och hälsa på snart.

Det lutar åt picknick med ost och körv som sist men även riktigt välgjorda hamburgare skulle sitta fint. Typ med lagrad ost, hamburgarna gjorda från grunden med färs och minimalt med torrt bröd. Tänk dig ett förhållande där kött, ost och dressing utgör 90% och så lite bröd på det för syns skull. ;)

EDIT: Missade att det gått en sida till sedan inlägget jag citerade. Ska först kolla menyn du länkade till där. :)

Viewing 15 posts - 256 through 270 (of 392 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.