Norrbottenstjej skriver träningsdagbok

Home Forums Dagböcker Norrbottenstjej skriver träningsdagbok

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 315 total)
  • Author

Bra djup på böjjarna. Jag tycker inte alls dom var så farliga som föregående talare säger. Jag, men även nånga andra går fort ner i böjen och det är inge fel med det.
    Jag brukar också falla fram lite med bröstryggen när det blir lite tyngre så håll därför fokus uppe i taket framför dig, då blir ryggen mycket bättre.
    LAK är mycket duktiga så ta gärna och prata lite med dem för att få mer tips! :)

Ang. böjjandet så tycker jag att det ser helt ok ut, det kan ju såklart
    förbättras.
    Jag skulle inte rekomendera att stå på viktskivor utan skaffa rejäla
    böj/tyngdlyftningsskor med klack istället. De kostar ju en del men jag har
    inte ångrat min investering ett dugg, de håller dessutom bra. Om det så att
    du har löpardojjor på dig så säger jag ajja bajja för med den svikten som
    finns i sulan så kan man hamna lite hursom helst, dojjor med hård sula är
    minimikrav när man böjjer tycker jag annars får man väl lära sig böjja utan
    skor.

Överlag så vill jag inte säga så mkt mer såhär på the intranät utan sök reda
    på en SL-klubb där de kan ge tips och råd live så blir det ”rätt”.
    Sen är det ju så att det finns hundra olika sätt att böja beroende på vem du
    frågar, fråga en PT på stort gym så är det livsfarligt att böja mer än kvartsböj,
    fråga en OL-are så kör så djupt att du nästan sitter på golvet, fråga en
    stel gammal lyftare så räcker ”godkänt” djup gott och väl. Nu hårdrar jag
    det ganska mycket men det är så att alla talar efter sina egna erfarenheter

Jag kör med (eller försöker iallafall) bra fart på nervägen, men det kan
    vara bra att variera sig och hålla emot också, eller hålla emot halva vägen
    och sen släppa på så får man lite fart sk. ”studs” upp. Det inte fel att
    variera sig lite, men beroende på hur länge du böjt så kan det vara bra
    att hitta ”din” grundteknik. :up:

Prisman wrote:
    Bra djup på böjjarna. Jag tycker inte alls dom var så farliga som föregående talare säger. Jag, men även nånga andra går fort ner i böjen och det är inge fel med det.
    Jag brukar också falla fram lite med bröstryggen när det blir lite tyngre så håll därför fokus uppe i taket framför dig, då blir ryggen mycket bättre.
    LAK är mycket duktiga så ta gärna och prata lite med dem för att få mer tips! :)

*Babe* wrote:
    Ang. böjjandet så tycker jag att det ser helt ok ut, det kan ju såklart
    förbättras.
    Jag skulle inte rekomendera att stå på viktskivor utan skaffa rejäla
    böj/tyngdlyftningsskor med klack istället. De kostar ju en del men jag har
    inte ångrat min investering ett dugg, de håller dessutom bra. Om det så att
    du har löpardojjor på dig så säger jag ajja bajja för med den svikten som
    finns i sulan så kan man hamna lite hursom helst, dojjor med hård sula är
    minimikrav när man böjjer tycker jag annars får man väl lära sig böjja utan
    skor.

Överlag så vill jag inte säga så mkt mer såhär på the intranät utan sök reda
    på en SL-klubb där de kan ge tips och råd live så blir det ”rätt”.
    Sen är det ju så att det finns hundra olika sätt att böja beroende på vem du
    frågar, fråga en PT på stort gym så är det livsfarligt att böja mer än kvartsböj,
    fråga en OL-are så kör så djupt att du nästan sitter på golvet, fråga en
    stel gammal lyftare så räcker ”godkänt” djup gott och väl. Nu hårdrar jag
    det ganska mycket men det är så att alla talar efter sina egna erfarenheter

Jag kör med (eller försöker iallafall) bra fart på nervägen, men det kan
    vara bra att variera sig och hålla emot också, eller hålla emot halva vägen
    och sen släppa på så får man lite fart sk. ”studs” upp. Det inte fel att
    variera sig lite, men beroende på hur länge du böjt så kan det vara bra
    att hitta ”din” grundteknik. :up:

Hihi tack tjejer! Då kanske ja lyssnar mer på er då!! :emo-thumb
    Absolut ska ja snacka me dem på LAK, SL klubben i Luleå, tror det får bli måndagens uppgift.
    Har tidigare varit inne på att skaffa sånna där Addidas ironwork skor men då tänker ja att ja e ju ingen riktig SLare så de kanske bara ser löjligt ut.. Kanske ändå ja får beställa sånna. Ska tills vidare prova böja i mina vanliga street addidas, de borde väl vara hårdare i sluan än springskor kan jag tro?!

Har haft dåligt me träning de här två veckorna me resor o allt så ja ha dåligt samvete för mig själv. Ska rycka upp mig till veckan och börja köra ordentligt igen! :)

Jag har själv adidas ironworks och älskar dem!! Du ska inte bry dig så mycket om hur det
    ser ut, viktiga är hur det känns! ;)

10 dagar sedan förra träningspasset igår. man får ju skämmas.. :(

Rygg:
    Marklyft:
    60kg 8
    80kg 6
    90kg 6, 6, 6
    Latsdrag smalt: 20kg 14
    30kg 8, 8, 8
    Rodd brett: 20kg 14
    30kg 8, 8, 8
    Ryggresningar tills ryggen inte vill mer…

Biceps:
    EZ-stångcurl:
    12kg 14
    17kg 8
    22kg 6, 6, 6
    Alternerade hantelcurl stående: 7,5 kg 7, 7, 7
    Hammercurl rep: 25kg 8, 7, 7

Igår blev de ett snajsigt axlar, bröst o tricepspass :p Känner av det idag kan ja säga!
    Idag däremot blev det bara en 4,5 km joggingtur längs eljusspåret med en av vovvarna. Rätt skönt me lite kuperad terräng motför när man bara springer på stigarna i skogen..

I morron blire ett benpass, en prommis me vovvarna och sedan ska ja på en kompis bröllop. Jag har mina aningar om att de kan bli en riktigt kul fest me tanke på släktet och de som e inbjudna. hehe rätt blöt fest också :D

Bröst:
    Bänkpress:
    20kg 14
    25kg 12
    30kg 10, 8, 8
    Flyes i cable cross: 10kg 10
    15kg 10, 8, 8

Axlar:
    Enhands stånde hantelpress:
    7,5kg 8
    10kg 6, 6, 6
    Lyft åt sidan: 5kg 12
    7,5kg 8, 8, 8
    Shrugs smith: 50kg 12, 12, 12

Triceps:
    Liggande press ovan huvud:
    10kg 12
    12,5kg 10
    15kg 8, 8
    Negativ enhands tricepspress med omvänt grepp: 15kg 10, 10, 10
    Pushdown rep: 15kg 10, 10, 10

Morgonstund har guld o allt sånt heter de väl..

Har iaf varit och dragit på mitt benpass på gymmet på morronen o nu tänkte ja gå ut på prommis med min lilla vargflock..
    Min lilla tjej börjar arta sig, 3 månader på måndag och har en mankhöjd som överstiger 40 cm :D
    Mattes bäbis!!
    ;)

Frontböj: 20kg 10
    35kg 6
    40kg 4
    Knäböj: 35kg 6
    40kg 8, 8, 8
    Utfall hantel: 5kg 10, 10
    Benpress 1 ben: 40kg 8
    50kg 6, 6, 6

Vader:
    Vadpress i benpress:
    75kg 12
    95kg 12, 12, 12

Plus några magövningar också. Kändes bra idag!

Kände mig gode så snygg med mitt rosa nagellack på naglarna när ja gjorde mitt marklyft idag! :D
    Passade ju så perfekt, haha!!

Tror ja ska börja köra me magnesium i marklyften. vill inte använda remmar men känner att greppet inte alltid är det bästa…

Rygg:
    Ryggresning:
    15, 15
    Marklyft: 60kg 8
    80kg 6
    90kg 5, 6, 6
    Hantelrodd: 15kg 12
    20kg 6, 6, 6
    Latsdrag brett: 25kg 12
    30kg 10
    35kg 6, 6, 6

Biceps:
    EZ-stångcurl:
    12kg 12
    17kg 8
    22kg 6, 6, 6
    Hantelcurl: 7,5kg 8
    10kg 5, 5, 5
    Negativ enhands curl: 15kg 8
    10kg 8

Jupp ryggen småstel idag :D
    Inte riktigt lika stel som den var förra veckan men den e stel ändå!!

Blev så inspirerad av mitt rosa nagellack igår så när ja skulle beställa en sån där cool smartshake idag beställde ja en pink edition och en me rosa lock. Tänkte då lär ju ingen av grabbarna på gymmet ta fel iaf :emo-thumb

Hoppas den kommer i morron eller början på nästa vecka så ja kan prova den lilla prylen som ja velat beställa hur länge som helst.

Var småsugen att köpa lite nytt protein också, speciellt vassle. Men så kom ja fram till att de e lika bra ja använder upp de som finns hemma, som tyvärr inte e så gott, innan de blir nybeställning. Man kan ju inte unna sig hela tiden :D

Ikväll blir det bröst, axlar och triceps. Hoppas på lika bra känningar i triceps som förra passet för de e inte alltid de blivit så bra kontakt..

Försöker mig på konststycket att uppdatera min iphone.. går sådär kan man väl säga..

Blev ett rätt najs träningspass idag iaf :)
    Fast nu blire nog inge mer gym förrän på söndag. Hade planerat ben på fredag men så ringde syster yster och fråga om vi skulle ut med hästarna på galopptur på fredag förmiddag innan festandet drar igång och det kan man inte säga nej till :p Hoppas verkligen på fint väder!!

I morron blire iaf en joggingtur med en av vovvarna! Sweeet!

Bröst:
    Bänkpress:
    20kg 15
    27,5kg 10
    32,5kg 8
    35kg 6, 6, 6
    30kg 8
    Lutande hantelpress: 10kg 8
    12,5kg 6, 6, 6

Axlar:
    Stående enhands hantelpress:
    7,5kg 8
    10kg 6, 6, 6
    Lyft åt sidan: 5kg 12
    7,5kg 10, 8, 8
    Shrugs smith: 20kg 12
    50kg 12
    60kg 10
    50kg 10

Triceps:
    Pushdown stång:
    15kg 14
    20kg 10
    25kg 10
    30kg 8, 8, 8
    Negativ triceps, 1 hands omvänt grepp: 10kg 10, 10, 10

Benträning idag blev det. Kände av lite träningsvärk i låren efter galoppturen i fredags. Snacka om att sådant tar på muskler man inte ens visste att man hade :p

Ben:
    Knäböj:
    20kg 12
    30kg 10
    40kg 8
    45kg 8, 8, 8
    40kg 8
    Utfallsgång: 10kg 7, 7, 7
    50kg 6, 6, 6
    Vadpress i benpress: 75kg 16
    100kg 10, 10, 10

Plus 2 magövningar som tog riktigt bra idag o så 2 övningar för underarmarna. Jäklar va dom drog ihop sig, kändes som att musklerna blev typ 2 cm långa hahaha.

Efter det for ja iväg för o lämna igen systers bil som ja hade hemma på gården o tänkte springa hem därifrån. Är lite drygt 1,5 km så tyckte det skulle bli lagomt att bara mjuka upp benen lite. Men hej kom o hjälp mig efter 200 m kändes det som att låren va gjorda av betong och den lilla joggingturen kändes gode så plågsam.. :yikes:

Bättre var joggingturen i torsdagskväll då jag skulle gissa på att det blev en 5-6 km tillsammans med Oska. Otroligt så nöjd ja blev också då hon sprang fot utan koppel med mig den sista km. Då blir man så glad över sin lilla vovve :D

Försökte ta nå bilder idag på gymmet.. men de blev inte så lyckade alls.. :( Antingen ser man sånt som inte finns eller så är det bara så att vissa linjer försvinner på kort, iaf mellan axelmuskeln och biceps…. Ja väljer iaf att tro att det e kameran som ljuger 8) Har frågat syster om det märks skillnad på mig av träningen, eftersom hon e en gammal gymräv som tyvärr inte tränar längre.. Hon sade att jag börjar strama upp kroppen och få bättre hållning, o det känns riktigt bra! Eller så e de bara snäll syskonkärlek ja vet inte.. :)

Bröst:
    Bänkpress:
    20kg 15
    25kg 12
    30kg 10
    35kg 7, 8, 7
    30kg 8
    Sned hantelpress: 10kg 8
    12kg 8, 8, 8

Axlar:
    Stående hantelpress:
    (1 hand åt gången) 5kg 10
    10kg 8, 8, 8
    Lyft åt sidan: 6kg 12
    8kg 10, 10, 10
    Shrugs stång: 20kg 12
    40kg 12, 12, 12

Triceps:
    Liggande press ovan huvud:
    10kg 14
    12,5kg 10, 10, 10
    Pushdown stång: 15kg 10
    25kg 8
    30kg 8, 8, 8
    Negativ 1hands med ovänt grepp: 10kg 10, 10, 10

Har köpt en ny träningsdagbok idag :) Min gamla var på 70 sidor och blev full. har kommit fram till att ja dragit 67 pass på gymmet sedan 19/1 i år då ja började skriva i boken. Har ju haft endel löppass också men de får inte vara med i min fina bok..
    Känner verkligen att de e skönt o ha boken med sig så det blev en ny likadan fast med grått omslag.
    Hoppas dock denna ska bli fylld fortare än den förra eftersom det blivit någon vecka här och där då jag inte fått ihop nån träning..

Rygg:
    Ryggresning:
    12, 12
    Marklyft: 60kg 10
    80kg 8
    95kg 6, 6, 6
    60kg 8
    Rodd, smalt handtag: 20kg 14
    30kg 10
    35kg 8
    40kg 6, 6, 6
    Latsdrag, smalt handtag: 25kg 8
    30kg 8, 8, 8

Biceps:
    EZ stångcurl:
    12kg 14
    17kg 8
    22kg 6
    24,5kg 6, 5, 5 (inte riktigt strikt på sista repsen.. men annars ok)
    17kg 8
    Hammercurl rep: 25kg 6, 6, 6

Provade Top Formulas PWO idag inför träningen. Blandade och lät den stå 5-10 min innan ja drack o sen började knatra iväg till gymmet.
    har ju läst om stickningar överallt och rasande mage av PWOn men ja kan inte säga att ja upptäckte något av det.
    Dock kände jag mig pigg hela passet omän ja svettades gode ganska mycket…
    Så ja e osäker på hur sån där PWO funkar egentligen. ska prova några dagar till innan ja kommer med nått konkret utslag!
    Blev dock smått överaskad av smaken kan man säga. Det skulle ju smaka päron och det doftade ju en del päron.. Men smaken var mer toksur citron. Funderade ett tag på vad ja tyckte om det men har kommit fram till att ja ändå gillar smaken, citron e definitift nått ja diggar så alltså e detta nått ja kan dricka innan träning utan alltför mycket ”sura” miner :D
    Smakar mycket bättre än EAAn iaf!

Ben:
    Knäböj:
    20kg 15
    30kg 12
    40kg 12
    50kg 9
    55kg 8, 8, 8
    50kg 5
    55kg 6, 6, 6 PB!
    Gående utfall: 10kg 14, 14, 14
    Vadpress i benpress: 85kg 12
    105kg 12, 12, 12

Plus att ja körde 3 olika magövningar me 3 set o 12-15 reps i varje. Kändes riktigt bra!

Har inspirerats lite av Biffen eftersom han förefaller, av det jag läst iaf…, göra det mesta i superset så provar köra så mer och mer nu. Dock körs alltid marklyft och Knäböj ensamma men annat supersetar ja o tycker de känns riktigt bra och jag har bättre värme i kroppen genom passet!

Glömde ju den lilla incidenten på gymmet idag som gjorde mig ”smått” irriterad..
    de kom in en gammal gubbe där precis när ja skulle börja träna och så sa han ”ta den nu försiktigt me vikter och skivstänger när du är ensam. Du vet sånt där är väldigt farligt”
    Svarade att det e ingen fara för när ja e ensam så kör ja på de vikter ja vet ja klarar av…
    Fick tillbaka ”Jo men du vet det e farligt sånt där”
    Kände hur de liksom börja småkoka lite i skallen på mig. Hade de varit nån 140kg muskelkloss kille där hade gubben aldrig sagt nått.. Men de kändes som att man skulle vara mindre vetande eller nått för att man va tjej!! Sånt blir ja så gud förbannat arg på!! så ja halvt snäsde av han lite o återgick till de livsfarliga skivstängerna!!

Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 315 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.