Norrbottenstjej skriver träningsdagbok

Home Forums Dagböcker Norrbottenstjej skriver träningsdagbok

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 315 total)
  • Author
    norrbottenstjej wrote:
    Glömde ju den lilla incidenten på gymmet idag som gjorde mig ”smått” irriterad..
    de kom in en gammal gubbe där precis när ja skulle börja träna och så sa han ”ta den nu försiktigt me vikter och skivstänger när du är ensam. Du vet sånt där är väldigt farligt”
    Svarade att det e ingen fara för när ja e ensam så kör ja på de vikter ja vet ja klarar av…
    Fick tillbaka ”Jo men du vet det e farligt sånt där”
    Kände hur de liksom börja småkoka lite i skallen på mig. Hade de varit nån 140kg muskelkloss kille där hade gubben aldrig sagt nått.. Men de kändes som att man skulle vara mindre vetande eller nått för att man va tjej!! Sånt blir ja så gud förbannat arg på!! så ja halvt snäsde av han lite o återgick till de livsfarliga skivstängerna!!

Gubben ville ju bara vara snäll :)

Kloklippning på valpen…
    Sofi vs Thori 18-0.. allt handlar om tjurighet o inte ska då en valp vinna o få sin vilja igenom. Först provade hon med lite vanligt hederligt pipande och dra åt sig fötterna, därefter gick hon över till attt flytta på sig och därefter gnaga på min armbåge lite. In the end insång hon att matte är en elak pain in the as och ända sättet att få de o sluta va att ligga still..
    SO I WIN!!!! 8)

Rygg:
    Chins med lilla gummiband:
    5, 5, 5
    Ryggresning: 10, 10, 10
    Hantelrodd: 10kg 14
    15kg 10
    20kg 8, 8, 8
    Latsdrag smalt: 20kg 12
    30kg 8, 8
    35kg 8, 8, 8

Biceps:
    Preachercurl EZ-stång:
    10kg 14
    17,5kg 8
    22,5kg 6, 6, 6
    Hantelcurl: 7,5kg 8, 8, 8
    Negativ 1 hands curl: 10kg 8
    15kg 8, 8

Alec wrote:
    Gubben ville ju bara vara snäll :)

Ja alltså de va säkert det som var hans tanke.
    men det blir ändå så fel när de gör sådär för de lever i den världen där tjejer inte duger något till.. så därför blir man irriterad av deras försök o va snäll.. :whistle:
    Nu ska ni inte tro ja e nån feminist för ja avskyr feminism och vill inte bli ihopkopplad med sånt. Men däremot vill ja inte bli förminskad!!

Hihi vilket schysst pass det blev idag.
    brände ordentligt i både axlar o triceps idag :D
    Sen blev det jättego hel ugnsstekt kyckling och broccoli till middag :P har kvar så det räcker i morron till lunch också. Ordentligt me prottisar me andra ord!
    När ja kom hem så skulle ja börja sticka, visst låter det riktigt för en kroppsbyggare :p, men de bränner lite i axelmusklerna ibland. Hihi ja får för mig att de kommer bli en rejäl träningsvärk av detta!

Bröst:
    Bänkpress:
    20kg 14
    30kg 10
    35kg 8
    37,5kg 6, 6, 5
    30kg 8
    Lutande hantelpress: 12kg 6, 6, 6
    Flyes i cable cross: 10kg 14
    15kg 10
    20kg 6
    15kg 8

Axlar:
    Stående axelpress 1 hand:
    6kg 14
    10kg 8, 8
    12kg 5, 5
    10kg 6
    Lyft åt sidan: 5kg 12
    8kg 10
    9kg 8, 8, 8
    Shrugs stång: 40kg 12, 12, 12

Triceps:
    Pushdown stång:
    15kg 15
    25kg 10, 10, 10
    Negativ 1hands med omvänt grepp: 15kg 12, 10

Svetten rann som vanligt när ja kör ben. tog bra och ja e nöjd med dagens insatts. :D

Ser ni den lilla antydan till tricepslinje som finns där på armen? It’s moving in the right direction :p Skulle man bara få bort lite späck så.. Men ja e lite väl lat för de just nu. Roligare o fokusera på träningen :whistle:

Ben:
    Knäböj:
    20kg 14
    40kg 10
    50kg 10
    55kg 8
    60kg 6, 6, 6
    Benpress 1ben: 40kg 10
    50kg 8
    55kg 8, 8, 8
    Benspark: 15kg 14 (osäker men 2 plattor)
    25kg 10 (4 plattor)
    30kg 10, 10, 10 (5 plattor)
    Vadpress smith: 20kg 12
    40kg 12, 12, 12

Plus 3 magövningar med 3 set per övning och 15 reps i varje set.
    en av övningarna var för sidomusklerna och de fick jobba hårt :)

Vågar påstå att denna helg varit allt annat än sund ur ett träningsperspektiv…
    Det har varit goda middagar tillsammans med vänner o familj och en massa öl, vin o sådana goda drycker.. :drinks:
    På fredagskvällen var det även utgång i öltält så ja kan inte direkt påstå att intaget att alkoholhaltig dryck var lagom… :drunk:
    Men ja ha haft rejält kul o surrat me folk o grejjat så de e smällar man får ta.

Däremot vakna ja i morse me ont i halsen. har druckit massor me te o vatten under dagen men de känns ändå lite fortfarande. så min plan är lugn kväll ikväll så får ja se hur det känns i morron.
    Är det bättre eller likvärdigt så kör ja ett ryggpass i morron.. Antingen så e de ingen fara o ja blir frisk eller så bryter det ut utav bara helvete.. O bryter de ut så e de ju lika bra så ja blir frisk nångång.

Nu ska ja iväg på affärn o köpa en mängd frukter o grejjer o tugga i mig. Någon vis människa sa en gång att när man e sjuk får man äta glass, och ja e ju inte den som e den :P

Så var man igång igen efter den ganska lätta förkylningen ja kände i början på veckan.
    den blev inte så mycket mer än ont i halsen o lite småsnorig men ja tyckte de räckte med vila mån-tors. :p

Det kändes dock tungt idag men tog gjorde de ordentligt, speciellt pushdown för triceps. de brände bra redan på uppvärmning!! Fokuseringen var det heller inget fel på o ja hoppas på träningsvärk i moron :D

Nu har man 3 veckors semester också så ja räknar med att hinna med ganska så många pass under dessa veckor, och även några löparpass med vovven :up:

Bröst:
    Bänkpress:
    20kg 20
    30kg 10
    35kg 6, 6, 6
    Flyes i cable cross: 10kg 14
    15kg 10, 10, 10

Axlar:
    Stående enhands hantelpress:
    5kg 10
    10kg 6, 6, 6
    7,5kg 8, 8, 8 på sista set växlade ja ner till 5kg och 2,5 o körde till failure.
    Militärpress stående: 20kg 4, 5, 6

Triceps:
    Pushdown rep:
    10kg 8
    20kg 8, 8, 8
    Liggande tricepspress ovan huvud: 10kg 10
    12,5kg 8, 8, 8
    Negativ triceps med omvänt grepp 1 hand: 15kg 10, 10, 10

I morron blir det till att vara funktionär på hopptävling i stallet. En massa tjejer o deras ponnyer ska tävla. Hoppas på fullt ös!

Uff den vanliga gymkoman som börjar va mitt signum infann sig direkt efter gymmet idag. man blir som smått apatisk och skulle helst vilja gå o sova nån timme.
    Men bra tog det som det verkar göra mest hela tiden nu för tiden :p
    istället för att få vara sådär trött som ja alltid vill vara direkt efter ett gympass blev det en tripp upp till vinterhuset och bära runt på frysboxar.. Min rygg var inte alls imponerad av tilltaget och ja skulle tro att dagens pass innebär rätt så bra me träningsvärk i morron..

Rygg:
    Marklyft:
    65kg 8
    85kg 8
    95kg 6, 6, 6
    20kg 8, 8, 8 på sista växla ner till 10kg 8
    Latsdrag brett: 20kg 14
    30kg 8, 8, 8 på sista växla ner till 20kg 8

Biceps:
    Preachercurl stång:
    10kg 14
    17,5kg 8
    22,5 kg 6, 6, 5 mycket vilja o slutet på seten. de va tuuungt idag..
    Hammercurl rep: 25kg 9, 9, 9
    Negativ 1hands curl: 15kg 8, 8

4 träningspass på 3 dagar..
    Iaf om man räknar att ja sprungit 20-25 min på morgonen igår och idag..
    måste hela tiden se till att aktivera mig så att ja inte sätter i mig en massa onödig mat..
    har som lätt om ja blir stillasittande att ja käkar både de ena och de andra och eftersom man nu e ledig från jobbet som annars gör att man e upptagen på dagarna får man se till att hela tiden ha händerna fulla.
    Det blir dressyr me hundarna, laga mat, träna på skjutbanan inför jakten, sticka och en massa sånna saker.. Man ska inte sitta still så mycket..

Idag var det iaf ben på schemat men med tanke på hur mycket träningsvärk ja ha i ryggen efter passet i söndags så vågade ja inte riktigt köra knäböj eftersom ja va osäker på om ja skulle orka med ryggen.
    Så de blev annat grejs. Enbensutfall slängde ja in idag och det kändes riktigt bra. Tror iaf den e enbensutfall när man ha ett ben på en bänk bakom sig liksom..

Ben:
    Benpress 1 ben:
    40kg 8
    50kg 8
    60kg 8, 8, 8
    Benspark: 20kg 8
    30kg 8
    40kg 8, 8, 8
    Enbens utfall: 8, 8, 8

Vader:
    Vadpress sittande:
    90kg 12, 12, 12
    Vadpress stående: 20kg 15
    50kg 10, 10, 10

Plus 3 övningar för magen. Tyckte det tog bra idag och som vanligt e ja rätt glad att ja fick vara ensam på gymmet så ja kunde stöna och grymta lite. :p

Försökte ta lite benbilder me iphonen idag men de blev inte så bra.. suddiga och så ser man ju inte så mycket.. men ja slänger upp dem ändå, för ja ser iaf nått i verkligheten :emo-thumb

Yesss benen e stela idag :p Inte så jättemycket dock men de känns när man suttit still ett tag, bättre än inget me andra ord!

Har haft en smått tråkig dag idag då min lilla valp e halt just nu.. :( Troligen har hon växtvärk då hon växt rätt mycket ganska fort och när man ser till hur stor de ska vara vid 4 månader så är hon ganska stor för att vara tik, väger redan 17 kg o är ca 46 cm hög…
    Så med vila och antiinflamatorisk medicin ska hon förhoppningsvis bli pigg och kry igen. Men vila betyder ha tråkigt och ha tråkigt e inte lätt för en valp.. så de blir mycke sitta stilla och mysa me henne för att hon ska hålla sig lugn..
    Som tur är fick jag dock åka iväg ikväll på gymmet o få bort lite energi iaf. I morron blir det en springtur på morgonen men annars lugnt för lilla jag…

Bröst:
    Bänkpress:
    20kg 16
    30kg 8
    35kg 6
    37,5kg 6, 6, 5
    Sned hantelpress: 7,5kg 10
    12,5kg 4
    10kg 6, 6

Axlar:
    Hantelpress:
    10kg 6, 6, 6
    Drag till hakan cable: 15kg 10
    25kg 10
    30kg 8, 8, 8
    7,5kg 10, 10, 10

Triceps:
    Liggande press ovan huvud:
    10kg 10
    15kg 8, 8, 8
    Pushdown rep: 15kg 10
    20kg 8, 8, 8
    Negativ 1hands omvänt grepp: 15kg 10, 10, 10

Hihi snacka om två totalt olika känslor på gymmet mellan fredagens träning och dagens..

när ja kom på gymmet i fredags upptäckte ja att den önskelista me smågrejjer ja skickade in för några månader sen äntligen har resulterat i inköp. :D Kände mig smått lycklig över dessa smågrejjer så kusin som följde med mig tittade nästan på mig o undra om ja va frisk.. 8) Men det är ju det lilla i livet!

När ja kom idag så var en massa grejjer överallt, hantlar som inte va på ställningen, stänger som låg där de inte skulle och mattor slänga över utrustning. Sånt gör mig så otroligt irriterad för de första man får göra är att städa efter andra. Jag ser alltid till att lämna det snyggt efter mig för det är så ja vill finna det. Helst skulle man ju vilja stänga av de idioterna som inte städar efter sig men så får man antaligen inte göra.. Nå de får hoppas ja inte är där o tränar samtidigt som dem för då kommer de få en jävla utskällning!! 👿

Fredagens träning:
    Rygg:
    Ryggresning:
    12, 12, 12
    20kg 8, 8, 8 växla ner på sista till 10kg 8
    Latsdrag smalt: 20kg 10
    30kg 10
    40kg 8
    35kg 8, 8
    Chins med assist: 6, 5, 5

Biceps:
    Preacher stångcurl:
    10kg 15
    17,5kg 8
    22,5kg 6, 6, 6
    Hammercurl rep: 25kg 8
    30kg 6, 6
    Negativ 1 hands curl: 20kg 8
    15kg 8

Kusin som inte direkt ha träna nå gym förr undrade om ja sattsade på att se ut som en sån där maskulin tjej. ja skratta så smått o sa att det var massor me år innan de skulle hända men visst e de ju en dröm man har. Sen försökte ja förklara för henne den galna myten om att tjejer som tar i tunga vikter direkt blir muskelmonster. Hoppas de gick hem!
    Hon vill gå ner i vikt o joggar varje dag men ja försökte få henne att förstå att styrketräning är den rätta vägen att gå..

Dagens träning:
    Ben:
    Knäböj:
    20kg 15
    40kg 10
    52,5kg 8
    60kg 6, 6, 5
    Benpress 1 ben: 45kg 6
    55kg 8, 8, 8
    Enbens utfall: 10, 10, 10
    Benspark: 20kg 10
    35kg 8, 8, 8
    Vadpress i benpress: 75kg 14
    95kg 12, 12, 12

Plus 2 övningar för magen och 1 övning för sidomusklerna på magen.
    Kändes ordentligt i magen idag och i benen också för övrigt.
    direkt ja kom hem gick ja ut med vovvarna o promenera nån halvtimme. så får vi se om de känns nått i morron :up:

norrbottenstjej wrote:
    När ja kom idag så var en massa grejjer överallt, hantlar som inte va på ställningen, stänger som låg där de inte skulle och mattor slänga över utrustning. Sånt gör mig så otroligt irriterad för de första man får göra är att städa efter andra. Jag ser alltid till att lämna det snyggt efter mig för det är så ja vill finna det. Helst skulle man ju vilja stänga av de idioterna som inte städar efter sig men så får man antaligen inte göra.. Nå de får hoppas ja inte är där o tränar samtidigt som dem för då kommer de få en jävla utskällning!! 👿

Så blir det när stora egon kliver in på gymmen. De är så uppfyllda av sig
    själva att de helt enkelt inte förstår bättre. Har själv sagt till folk ett
    gäng gånger att plocka undan efter sig, och jag får alltid den där ”va
    snackar du om… jaha du menar visst allvar”-reaktionen. Människor är för roliga alltså. :-)

Inte riktigt lika stökigt idag men hantlar låg slängda lite här och var även denna gång. Skillnaden idag var att jag var på så oerhört bra humör när ja kom på gymmet idag att ja inte orkade bry mig i stökigheten. Jora ja plockade o städade ett tag innan ja började träna men kände inte för att bli irriterad.
    Källan till min sinnesstämning var provet på älgbanan inför älgjakten!! Det var första dagen på banan och då brukar de inte ta alltför bra. Man e ovan och lite smällrädd efter den lååånga vintern och våren utan skytte med älgbössan.. Men denna dag så tog det oerhört bra!! började iof med 2 icke godkända serier men i dem var 3 skott innanför träffområde och 1 skott utanför. Därefter sköt ja 4a guldserier efter varandra och är med god marginal godkänd för att jaga. :D Snacka om att humöret verkligen hamnade i topp efter det skyttet!! Nåja nu låter ja mig inte nöjja med 24 skott på älgfiguren utan det kommer bli många fler kvällar där för mycket mer övning. de ska sitta i ryggmärgen vet ni 8)

Bröst:
    Bänkpress:
    20kg 18
    30kg 10
    37,5kg 5, 5, 5
    Stående flies i cablecross: 10kg 12
    20kg 8, 8, 8

Axlar:
    Stående axelpress:
    5kg 12
    10kg 8, 8, 7 på sista växla ner till 5kg 6
    Lyft åt sidan: 5kg 14
    7,5kg 10, 10, 10 på sista växla ner till 5kg 8
    Shrugs med hantel: 20kg 12, 12, 12

Triceps:
    Liggande press ovan huvud:
    10kg 12
    12,5kg 10
    15kg 8, 8, 8
    Pushdown rep: 20kg 8, 8, 8
    Negativ 1 hands: 20kg 10
    15kg 10, 10

Tänkte köra rygg idag, men så kom ja på att ja nog tänkte träna i morgon och då hade de blivit ben. E kass på o träna ben om ja ha träningsvärk i ryggen så därför blev de ben idag istället så får de bli rygg i morron.
    hoppas dock benen inte e alltför trötta eftersom de e marklyft dags så man orkar dra igång stången :p

Ben:
    Knäböj:
    20kg 15
    40kg med stopp 12
    40kg 8
    50kg med stopp 8, 8, 8
    40kg 8
    Benpress 1 ben: 45kg 10
    55kg 8, 8, 8
    Bakåtspark i cable: 20kg 12
    25kg 10, 10, 10
    Utfall 1 ben: 10, 10, 10
    Vadpress i benpress: 80kg 15
    105kg 12, 12, 12

Plus de vanliga 3 magövningarna varav 2 för magen och 1 för sidomusklerna.

Kändes som att det tog bra som vanligt. och svettade som en liten gris, som vanligt. haha tur man ha handduken med sig.. ;)

Funderar på om ja behöver köpa nya träningshandskar.. de ja ha luktar ve och faaan äckelpäckel. Har provat tvätta dem men då hann de inte torka ordentligt o sen glömde ja dem i väskan tillsammans med mina svettiga skor.. så gissa vad de luktar
    O nu som de börjat bli så intränade och mysiga att ha på sig.. Får nog prova tvätta dem ordentligt en gång till och denna gång verkligen låta dem torka.. kanske kanske lukten går bort.. Annars e de bara kasta o köpa nytt, pengarna ska rulla vet ni :D

Alltså ja älskar verkligen mina vovvar.. men vissa dagar skulle man bara vilja få göra en pälsmössa av dem… speciellt de dagar då de inte alls lyssnar, drar in tuggbenet och hoppas upp i sängen för 135e gången inom 1 timme och leker fast de måste vara i stillhet för att en har ont i benet..

Det är ungefär då jag tänker men herre gud hur ska de då bli den gången man ska skaffa barn? :yikes:

Så när morsan väl kom hem från jobbet o frågade om ja skulle ut o springa me en av hundarna sa jag att jag var tvungen få fara på gymmet annars skulle jag nog dö.. och det ja gjorde. såå jäkla skönt!! :up:
    Nu e ryggen pinad och en massa energi har försvunnit ur kroppen, underbart!!

jag önskar att hela livet skulle kännas lika okomplicerat och tillfredsställande som den känsla jag har i kroppen varje gång jag går från gymmet, då skulle livet verkligen vara underbart!! :p

Rygg:
    Marklyft:
    60kg 10
    80kg 8
    100kg 4, 4, 4
    80kg 8
    20kg 8, 8, 8 på sista växla ner till 12,5kg 8
    Latsdrag smalt: 25kg 12
    35kg 8, 8 ,8

Biceps:
    Preachercurl stång:
    10kg 14
    17,5kg 8
    22,5kg 8, 7, 6
    Hammercurl rep: 25kg 7, 7, 7

Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 315 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.