Norrbottenstjej skriver träningsdagbok

Home Forums Dagböcker Norrbottenstjej skriver träningsdagbok

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 315 total)
  • Author

GAHHHHHHHHHHHH!!! Det var nästan så fröken S hade tänkt börja på o lipa lite där i gymmet idag.. Tänkte nämligen äntligen trycka på o köra lite ben igen. Men direkt på värmningen med utfall kände jag att höger lår gjorde lite ont och var kraftlöst som tidigare :(
    Väntade lite och provade istället värma på benpressen men där kände ja direkt att låret inte ville vara med. så jag bestämde mig rätt snabbt för att låta benet vara ytterligare en vecka och så tog jag mig samma och körde bröst, axlar och triceps istället..
    Kändes bara så tråkigt för jag hade taggat upp så ordentligt och så gjorde det ont. Och Mr T har hotat med att det kan bli långtidsvila om ja tränade igen när de gjorde ont. :yikes:

Bänk:
    Bänkpress:
    20kg 18
    30kg 12
    40kg 5, 5, 5
    Flyes i cable: 10kg 14
    15kg 10, 10, 10 på sista växla ner till 10kg 8

Axlar:
    Stående hantelpress:
    6kg 15
    9kg 8
    12kg 5, 5, 5
    Lyft åt sidan: 5kg 18
    9kg 12, 12, 12 på sista växla ner 5kg 10, 3kg 10
    Baksida axlar i cable: 5kg 12, 12, 12
    Shrugs hantel: 14kg 14
    22kg 12, 10, 10

Triceps:
    Liggante extensions:
    10kg 18
    15kg 10, 10, 10
    Pushdown stång: 20kg 15
    30kg 10, 10, 10
    Negativ 1hands omvänt grepp: 20kg 10
    15kg 12, 12

har suttit och kikat på blocket idag.. suktat efter MC.. har kommit fram till att nytt sparkonto ska startas till förmån för MCkort och Dykcert :D ska fixas under nästa år förhoppningsvis, man får snåla framöver med andra ord.. :p

vet dock inte riktigt vilken sorts MC ja vill ha.. nån som e lagom för en tjej antar ja.. kanske en touring eller en custom.. skulle juh bara behöva nån o övningsköra med.. så man inte bara kan köra på körskola..

Nåja back to the gymstuff..
    blev lite si och så på gymmet idag.. ville inte köra biceps för ja tror de behövs lite vila.. blir ju vila fram till måndag nu för i helgen ska hundarna släppas på jaktmarken.
    björnjakten börjar i helgen :up:

Rygg:
    Ryggresning:
    (jävligt sakta, ajj ajj) 15, 14, 14
    Latsdrag smalt: 25kg 15
    40kg 10, 10, 10 på sista växla ner 30kg 6
    15kg 8
    Hantelrodd: 10kg 14
    20kg 10, 10, 10

Mage:
    Situps på bänk (dra upp benen också):
    20, 20, 20
    Situps: 20, 20, 20
    Stående sidoböj: 8kg 20
    16kg 14, 14, 14

Tittade precis ut genom fönstret från min lgh ner på parkeringen där min bil står. Eller ska stå borde det heta……
    Min parkeringsplats var nämligen tom!!!!!;)
    Ingen bil!!! Kunde knappt tro mina ögon och var tvungen titta en extra gång!! Fortfarande tom.
    En isande känsla infann sig i magen och jag tänkte att bilen har blivit stulen!!! Måste anmäla skiten tänkte ja, men hur fan har detta gått till på denna undanskymda parkeringen!!

Så gick det upp för mig!!!!

Min trötta lilla gymhjärna hade ju tagit bussen hem.. men ja körde bil till jobbet i morse!!
    Att ja inte märkte nått e ju helt galet eftersom ja satt och väntade 20 min efter att passet var klart tills bussen gick…

Så nu hoppas ja verkligen att bilen är väl behållen på parkeringen på jobbet i morron..

Bara tur man inte hann ringa och anmäla saken till polisen, hade ju varit ytterst pinsamt att ringa igen och berätta att det var en själv som var den skyldige.. :D

I förra veckan kändes kroppen grymt seg och låret som inte riktigt vill kännas ok gjorde mig lite deppig och hade inte alls samma känsla av att gå ner på gymmet som tidigare. :(
    Självklart var ja sugen men taggade som aldrig till ordentligt när ja väl kom på plats..

Så helgen spenderades istället i jaktkojjan me farsan och våra jakthundar Tonja och Thori där vi fixade i ordning inför älgjakten som början den 6e september..
    Jag gick 2 rundor a 2 och 1 timme me valpen Thori på lördag i skogen i ospårad terräng och ca 3 timmar med gammeltiken Tonja på söndagen uppför ett berg. (dock var 1 timme av de 3 stillastående och sittande då Tonja drog iväg med något på en lååååång tur och jag vackert fick vänta på att hon skulle vända åter…)
    Till min stora lycka har ja inte haft några känningar i låret under helgen :p (Eller jaaa.. ja ha en rejäl träningsvärk på insidan av låren men det e en helt annan femma 8) ) Kändes riktigt bra och ja ha förhoppning om att få genomföra ett lättare benpass i morron för att börja komma igång igen!
    Så idag känner jag hungern igen, vikterna ska lyftas och det ska bli riktigt skojj!! :D

Hade sån tur i lördags också när ja hade nån halvtimme kvar på min första tur med Thori så tog Tonja upp en älgko i området ovanför oss. Så ja kopplade Thori och promenerade typ en halvtimme efter en skogsbilväg och ställde mig för o vänta på pappa o Tonja. Då kom Tonja på gångstånd i maklig takt med älgkon mot där jag och Thori stod och väntade. Tyvärr kom vi i vind så när de va ca 10-15 meter bort vände kon och drog sig uppåt marken igen. men vi skymtade Tonja och älgen när de rundade i kurvan vi stod. lilla Thori satt med spetsade öron och småmorrade lite och visste inte vad det va frågan om.
    Farsan fick till slut gå in och stöta älgen ordentligt så att Tonja släppte och de kunde gå tillbaka mot bilen.
    Men detta bådar gott inför jakten iaf :D

Tror aldrig någonsin jag varit så speedad inför ett gympass som jag var idag.. Höll på att krypa ur skinnet när ja kom ner till omklädningsrummet och skulle försöka byta om.. ;)
    Inte riktigt optimalt att vara så taggad för ja hade svårt o komma in i passet i början…
    men innan de va slut så kändes det ordentligt i överkroppen o triceps spände ganska bra :p

Bröst:
    Hantelpress:
    8kg 16
    12kg 10
    16kg 5
    14kg 5, 6
    Sned hantelpress: 8kg 12
    12kg 7, 7, 7

Axlar:
    Stående hantelpress:
    7kg 15
    12kg 6, 6, 6
    Lyft åt sidan: 6kg 16
    9kg 12, 12, 12 växla ner 6kg 12 3kg 12 (Sen brände de braaaaa! :p)
    Baksida axlar i cable cross: 3kg 18
    6kg 10, 10, 10

Triceps:
    Liggande extensions:
    10kg 15
    15kg 10
    17,5kg 8, 8, 8
    Pushdown rep: 20kg 10
    25kg 8, 8, 8
    15kg 10

malawiglenn wrote:
    extremt ball bild!!

jasså glenn….

halloojj wrote:
    jasså glenn….

Huh.. tack för den.. eller nått…

norrbottenstjej wrote:
    Huh.. tack för den.. eller nått…

hehe det va inget illa menat mot dig:D lovar dig:emo-thumb

malawiglenn wrote:
    Vad menar du då?

vad nyfiken du är då;)

Smått taggad idag inför passet också.. så de blev inget PWO intag för att inte bli lika knäpp som igår..
    Försökte mig på ett lätt benpass idag och till min lycka så kändes det inte segt eller nått i låret :)
    Blev lättare vikter men me tanke på att de va några veckor sen ja tränade ben sist så kändes det ändå!! Speciellt när ja skulle gå nedför några trappor på väg till bilen efteråt!

Ben:
    Knäböj:
    20kg 14
    35kg 10
    40kg 10, 10, 10
    Benpress 2 ben: 70kg 10
    90kg 6, 6, 6
    Benspark 2 ben: 22,5kg 12
    27kg 10, 10, 10
    Lårcurl 2 ben: 32kg 14
    41kg 10, 10, 10
    Vadpress i benpress: 90kg 12, 12, 12

Magen:
    Sidoböj:
    9kg 18
    16kg 12, 12, 12
    Chrunches på bänk: 15, 15, 15
    Chrunches: 15, 15, 15

halloojj wrote:
    hehe det va inget illa menat mot dig:D lovar dig:emo-thumb

Huh.. hur tolkar man de då?

norrbottenstjej wrote:
    Huh.. hur tolkar man de då?

fråga inte mig, jag vet ingenting :D

Det lätta benpasset till trots igår så har den lätta stelheten som fanns på morgonen övergått till regelrät ordentlig träningsvärk. :D
    Tänkte köra marklyft idag men de gjorde ont i spirorna så ja körde nån variant av kronlyft istället för att slippa benet. I know I am weak.. :p

Nåja det blir vila tills på söndag så tror ja kör marklyft då istället och då blire inge fuska :D

Rygg:
    Ryggresning:
    12, 12, 12
    Marklyft: 60kg 8
    80kg 6
    ”Kronlyft”: 100kg 8, 8, 8
    120kg 5
    Latsdrag smalt: 25kg 14
    35kg 10
    40kg 8, 7, 7
    30kg 6
    Hantelrodd: 12kg 12
    20kg 8, 8, 8 växla ner på sista 12kg 8

Biceps:
    EZ-stångcurl:
    10kg 20
    17,5kg 10
    25kg 6, 6, 6
    Alternerade hantelcurl: 7kg 8
    12kg 5, 5, 5 på sista växla ner 8kg 5 4kg 5

hallooj kan hänga i Repan om vederbörande enbart vill spamma.

malawiglenn wrote:
    Skitbra pass! :)

Haha du e snäll du :p Hade dock varit mycket mer nöjd om ja hade fått till mina marklyft som jag tänkt mig.. :whistle:
    Måste snart göra slag i min plan med PT för ryggen, skulle behöva en ordentlig piska…

Eddie Vedder wrote:
    hallooj kan hänga i Repan om vederbörande enbart vill spamma.

+1 :up:

Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 315 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.