Vägen mot nya mål

Home Forums Dagböcker Vägen mot nya mål

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 169 total)
  • Author

Idag när jag vaknade var vi utan vatten.. jätteskoj! Nån klantig hantverkare som dragit en spik genom en vattenledning. Bra jobbat och kompetent! Sen stängde elektrikern av strömmen ett tag med så det blev riktigt primitivt här ute. Dock är allt funtionsdugligt just nu.

Snart matdax. Blir ett riktigt bulkmål med pizza. Sedan blir det paj och glass, inte direkt så man behöver oroa sig för att inte lägga på sig :) Imorgon blir det bröst och axlar. Hoppas man kan ladda på lite när man har lite extra kalorier i kroppen.

Sitter på jobbet och skriver lite. VÄntar som vanligt på dagens pass. Blir ett armpass. Dags för dem att få lite härlig träning i hopp om att öka deras omkrets. Ätit halvbra idag. Fick vänta med lunchen till sent så det blir mål rätt tätt nu. Sakta men säkert börjar man bli starkare och känna att energin kommer tillbaka. Känns skönt faktiskt. Är mer sig själv nu och känner mig även gladare. JAg mår helt enkelt bäst när jag tränar seriöst med ett mål.

Gårdagens armpass kändes riktigt härligt. FÖrsta settet hantelcurl kändes ok gjorde lika många reps so förra armpasset men det kändes som jag var piggare i biceps. Sedan på andra setet gjorde jag lika många reps som på första så det kändes nice! KÄndes samantaget rätt bra genom hela passet. Nu blir det frukost och sedan iväg till jobbet.

Körde rygg igår, ökar sakta där med. Härligt pass med bra kontakt. KOm fram en snubbe och gav komplimangen ”du är stark” känns bra när man själv känner sig klen efter en längre period av för lite träning. Kan behöva uppmuntran påväg tillbaka till formen :)

Kollade på Let’s dance idag. Riktigt skoj att det går bra för Magnus. Känns som det kan vara bra för muskelsporterna att motbevisa lite av fördomarna att om man är stor så är man stel som ett kylskåp och saknar taktkänsla. Sen har vi ju den värsta fördomen av alla.. där man anses som mer korkad ju mer muskelmassa man får. Hörde faktiskt om en kille som gjort den akademiska resan och blivit professor eller nått liknande som mötts av fördomar till den grad att han lät sig påverkas och drog ned på träningen drastiskt för att slippa alla förutfattade meningar.

Hur som. skoj att det går bra för Magnus!

Strax läggdags. Körde bröst och axlar idag. Kändes fint. Ökar mer och mer och formen blir bättre och bättre. Härligt när styrkan och stabiliteten börjar komma tillbaka i kroppen. Nu ska jag då o dra i mig lite kesella! Go natt!

Pumpade lite ben idag. SNabbpass efter jobbet idag. Tröck in böj, pressar, sparkar och curls idag. Kändes rätt fint. Tar sig även där. Alltid lite småläskigt att köra böj så jag tar det lugnt. Min gamla ”hacklift-skada” sitter fortfarande lite i bakhuvudet o spökar men bara ytterst lite. Imorgon blir det arms all the way

Morgonträning idag med. Vilket innebär kortpass. Ryggen fick sitt, Kändes ok. Märker av att man körde armar igår då man inte orkade fullt ut vad man gjort ananrs. Men bra känsla.

Börjar redan känna att träningen ger resultat. Visuellt börjar det bli bättre och man känner sig lite mer ”fylld” i musklerna. Känns som detta kan leda till nått riktigt bra i sommar. Ser redan fram emot deffen då… men först gäller det att försöka lägga på så många gram muskler som det bara går, helst kilogram räknat. Veinsen har så smått börjat framträda lite. Lite drygt ett halvår kvar till fotmen ska vara slipad.

PS. Fan vad träning är härligt!

Idag bestod vilan bland annat av att se på Let’s Dance och hur Magnus går från klarhet till klarhet. Gillar själv att dansa, dock kanske inte ballroom men är riktigt roligt att han prestarar så bra. Helt klart min favorit. Starkt jobbat Magnus! :)

Annars har det varit en lugn dag, poppat beats idag. [http://www.youtube.com/watch?v=4u8c2rdla5Y] och [http://www.youtube.com/watch?v=my-CMkQezd8] bland annat. Blev sugen o dra ut busta moves på dansgolvet.

Lite danstema över dagen när jag sammanfattar… :) Längtar till nästa träningspass!

Nu är det läggdags. Är fortfarande mätt från de 2 kycklingburgarna med klyftpotatis jag tryckte i mig tidigare. Riktigt smarrigt! SKa dock trycka i mig lite kesella innan jag slocknar på kudden.

Ska tillbaka till min gamla studentstad om nån vecka och det blir ett pass på gymmet då. SKoj att sätta foten där igen. Lite nostalgi sedan ville en kompis ha lite tips och genomgång på gymmet då hon nu håller på att utbilda sig inom området. Det ser jag fram emot. Sedan blir det lite lite fest på det också… får se om det blir helt vit eller inte då… inte bestämt mig ännu.:)

Go natt!

Igår var det dags att köra bröst och axlar. Körde inte fullt ut mig på bänken så lade in lite pressar i maskin efter det. Pec dec och cable. Sen blev det axelpressm hantellyft åt sidan och framåtludade sidolyft i cable för baksidan. Tog riktigt bra i bröstet. Kände redan efter passet att jag var rätt slut i pattarna. Nice värre. Nu är det fruckost och sedan jobb!

Piska på benen idag. Ökar 5 kg åt gången på pass i knäböj än så länge. Benpressarna är också skööööna då man kan ta ut sig hullt utan att behöva tänka. Sen sparkar man på med fina benspark. Mumma. Baksida med lårcurl också fina saker det. Du är det sovdags strax!

Inhandlade lite vassle idag. Ganska schysst smak på bananen. Köpte det och standard chocklad. Passet idag gick nice. Ökade smått på chinsen men kände att jag ökat mer i de andra övningarna speciellt pulldowns. Känns riktigt nice. EN väldigt bra dag idag överlag. Ser ljust ut för framtiden på flera plan.

Körde ett fint bröstpass idag. Tog fint precis där det ska och vikterna ökar också sakta. Körde ensam i gymmet idag som jag gör rätt ofta. Knallar det in en av personalen och häver ur sig saker som jag själv inte anser stämmer.. itne än iaf. Men alltid skoj med komplimanger och när folk vil klämma lite… på musklerna alltså ;)

Allt löper på fint. Har bara en vilodag från träningen denna vecka vilken var igår. Känner mig rätt pigg i kroppen nu. Får se hur det blir efter denna och nästa vecka. Sen blir det lite vila nästa helg då jag åker bort men klämmer nog även in ett pass därborta om det blir som tänkt.

Nu ska man dra i sig en kesella strax… lite snacks på jobbet :)

Så har man tryckt i sig lite tonfisk. Är sjukt taggad inför kvällens benpass, ska försöka köra riktigt slut på spirorna. Längtar också tills man börjar få lite kräm i dem. Är så jäkla nice när man är stark i benen. Kanske skule köra lite spänstträning fram mot våren när jag börjar med kardion… gammal basketlirare som man är.

Imorgon blir det lite spontan ledighet från jobbet, dra på stan. Shoppa lite kläder omman hittar nått nice och coolt. Skulle behöva nya jeans bland annat. Sen lite fika med trevligt sällskap på det.. precis vad jag behöver.

Kikade lite på francis benfatto i ett klipp här på forumet. Går inte att komma ifrån att jag längtar tillbaka lite till det idealet även bland mr olympia. Visst freaky är coolt men inte så estetiskt tilltalande och inget jag själv strävar efter. Nu måste jag återgå till jobbandet!

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 169 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.