Allt prat om nyttigt fett, vad händer med det INUTI kroppen?

Home Forums Deff och fettminskning Allt prat om nyttigt fett, vad händer med det INUTI kroppen?

• This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author

Jag är ett levande exempel på att det finns en massa skitsnack om dieter; att förbränningen stannar av om man äter för lite… att kolhydrater gör dig tjock…att man kan äta hur mkt fett man vill om man skippar kolhydrater osv..

För två år sedan gjorde jag ett experiment på mig själv. Jag levde på 1200 kcal/dag och tränade body pump och body combat efter varann 6 dagar i veckan. Jag tappade inte muskler eller ”fick inga muskler”, jag byggde muskler och blev sjukt fit på 2 månader.

Nu har jag letat och letat efter svar på internet efter vad skillnaden är på vilket fett man äter för kroppen. Om jag äter lika mkt kalorier i nötter/avokado som smör/grädde, blir det någon skillnad i viktuppgång/viktnedgång. Jag läste någon forskning om att om man åt nötter som fettkälla så lagrade inte kroppen det lika ”mycket” som dåligt fett. Man gick alltså inte upp lika mycket i vikt med samma antal kalorier fast dessa olika fettkällor.

Något som vet?

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.