Home › Forums › Deff och fettminskning › Åsikter om mitt träningsschema och kostschema
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
10 april, 2014 at 18:44 #105140Anonym anvandareMember10 april, 2014 at 18:44 #1081443Anonym anvandareMember
Hallå Allihopa!
Ska snart börja med min första deff men jag behöver era åsikter om min kostschema och träningsschema.
I dagsläget så väger jag runt 87kg och är 188 cm lång.
Beroende på min träning så har jag räknat ut att mitt dagliga kaloribehov ligger på 3010 kalorier per dag.Träningsschema:
Måndag: Bröst och Biceps inklusive 30 minuter gång på löpband
Tisdag: Ben inklusive 30 minuter gång på löpband
Onsdag: Mage + intervall löpning
Torsdag: Vila
Fredag: Triceps och axlar inklusive 30 minuter gång på löpband
Lördag: Rygg och vader inklusive 30 minuter gång på löpband
Söndag: Mage + intervall löpningHur går intervall löpningen till?
Jag sprintar i 1 minut sen så vilar jag i 1 minut och gör 10 reps av detta.
Jag kommer även utföra intervall övningar för magen som går till så här:
30 sec burpes –> 30 sec mount climbers –> 30 sec high knees –> 30 sex vila. Jag utför detta 3-4 gångerKostschema:
06:00 Frukost: 250 gram Kvarg blandad med fun light
09:00 Andra frukost: fil som innehåller extra protein med musli och 2 ägg
12:30 Lunch: Kyckling med wokade grönsaker
15:30 mellanmål: 250 gram kvar med fun light och en banan
Gym
19:00-19:30 Middag: Fisk med wokade grönsaker och whey-100 1dl
21:30 kvällsmat: Casein 1dl ett äpple eller 2 morötterJag kommer även uppdatera på kalori intaget och antal proteiner, kolhydrater och fett jag får in dagligen av detta schema.
24 april, 2014 at 19:22 #1081525Anonym anvandareMemberIntervallträningen du nämner finns i olika former: Sträcka och tid är de vanligaste.
Sträcka : (Spring 50m, vila/jogg 50m) x antal reps
Tid : (X minuter spring , X minuter vila/jogg) x antal repsJag föredrar att man kör Joggning istället för vila.
När det gäller din kost:
Jag skulle gärna vilja se dina siffror på makronutrienterna, ser väldigt lite kolhydrater i det du skriver. Jag själv håller mig oftast borta från högglykemiska kolhydrater, gluten, laktos, socker osv. Men wokade grönsaker låter inte tillräckligt för att få in tillräckligt med kolhydrater -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.