Babyfett-Finns det?

Home Forums Deff och fettminskning Babyfett-Finns det?

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Hallå!
    Jag gick på ett kostschema med regelbundna fettmätningar hos en personlig tränare. Lyckades bygga och tappa fett samtididgt, men till slut kom vi till en platå där fettförlusten började klinga av. Han menade att jag började komma i så bra form som jag kunde med mina förutsättningar. Det fanns då ändå en del fettansamlingar på mage och ben, vilket skulle vara babyfett. Det skulle tydligen försvinna med tiden om jag fortsatte att träna och äta bra. För att nämna så är jag 20 år, väger 84kg och är 184cm lång. Så det kanske har med åldern att göra i så fall.

Är det någon som vet mer om detta babyfett? Är det påhitt eller sanning? Hittade ingen tråd inom detta, men rätta mig om jag har fel.

Jag tror det är ett påhitt, för att inte säga rent skitsnack eller en dålig ursäkt till att man helt enkelt inte har så bra form som man själv tror sig besitta. (Jag säger dock inte att så är fallet med dig, då du ställde en fråga).

Rasmus Kjellberg wrote:
    Jag tror det är ett påhitt, för att inte säga rent skitsnack eller en dålig ursäkt till att man helt enkelt inte har så bra form som man själv tror sig besitta. (Jag säger dock inte att så är fallet med dig, då du ställde en fråga).

+1

Att en vuxen man inte skulle kunna bli hård p.g.a. ”babyfett”

Load of bollocks

Babyfett skulle kunna vara ”brunt fett” vilket man egentligen bara har när man är nyfödd och i början av ens levnadscykel.

Trro inte det var detta som denna PT pratade om utan hans snack går nog att klassa som rent skitsnack.

Detta är ett exempel på ett språk som kallas för PT-språket. För att översätta detta till svenska; ”Jag vet inte hur jag ska få dig i den formen du vill, så jag skyller på din genetik.”

Patrik, hahahaha! Klockrent!

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.