Home › Forums › Deff och fettminskning › behöver bli av med underhudsfett
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
30 maj, 2009 at 20:47 #63659Anonym anvandareMember30 maj, 2009 at 20:47 #431394Anonym anvandareMember
Hej ! jag är en kille på 21 år gammal, jag är ca 173 och väger ca 74 kg. Jag tränade förut och tog proteinpulver och sånt, men sen slutade jag träna, och nu har jag fått typ en dubbel haka som inte är så fin och lite fett runt magen,
Hur ska jag få bort det?!
Jag är ute och joggar och motionerar rätt så ofta,jag äter inte sent på kvällarna , försöker äta så sunt som möjligt, men inget händer med mitt under hudsfett..
Hjälp snälla !!30 maj, 2009 at 20:49 #431395Anonym anvandareMemberDu äter inte sunt nog / för mycket av den sunda maten / tränar för lite.
Ge detaljer om vad du tränar, hur ofta och vid vilka tidpunkter; samt hur mycket, vad och när du äter det du äter. Som det är nu blir det svårt att säga så mycket.
31 maj, 2009 at 10:30 #431396Anonym anvandareMemberJag brukar vara ute och jogga eller power walka. nästan varje dag. jag blir svettigt o känner mig lättare för varjde dag men inget händer med underhudsfettet.
Jag äter , ris, pasta .. Normal mat liksom..
Brukar gå ca 1-2 timmar varje dag blir ungefär 10 – 15 km.31 maj, 2009 at 10:48 #431397Anonym anvandareMemberSkriv upp en dag (gärna fler) i detalj för vad du tränar och vad/mängd du äter. ”ris, pasta, normal mat” säger inte så mycket.
1 juni, 2009 at 13:23 #431398Anonym anvandareMemberDet är nog ett av de större problemen folk har; ”jag äter ju nyttigt och sköter träningen”.
Se det såhär, du har två huvudkällor, ”energi in” och ”energi ut”.
”Energi in” är maten och ”energi ut” är allting du gör på en dag.
”Energi ut” ska vara större än ”energi in”, så långt är du med?Konditionsträning är inte med automatik en viktnedgång, dock udnerlättar det. Men vad konditionsträning gör, ur ett viktnedgångsperspektiv, är att det ökar ”energi ut”, så du i princip kan öka matintaget, eller tillsammans med konditionsträning skära ned på maten.
Så du åstadkommer det ”magiska” energiunderskottet, som gör att du går ned i vikt.Att börja äta ”nyttigt” är en bra början, dock håller det kanske inte hela vägen. Då det är mängden ”nyttig mat” som spelar in.
[http://192.121.81.11/livsmedelsok/?epslanguage=SV]
Där kan du se hur mycket kalorier du stoppar i dig via maten.[http://www.markazits.com/diet/bmi.php]
Där kan du titta lite på olika saker, energiförbrukning, personliga värden, osv.
Stämmer kanske dock inte 100procentigt.Men i slutändan ska du förbruka mer energi, dvs kalorier, än vad du äter för. Ifall man vill och orkar, får man helt enkelt börja räkna kalorier
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.