Behöver hjälp då jag själv inte vet ngt råd!!!

Home Forums Deff och fettminskning Behöver hjälp då jag själv inte vet ngt råd!!!

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Överviktig under hela min ungdom! Alltid bantat!! Tränade mycket hårt och intensivt kropsbygge/styrketräning under ca 15 års tid ( visste för lite och skötte inte kosten som man skulle).Så den STORA volymen blev det aldrig även om jag nog inte var direkt liten. Slutade träna då familj och annat kom imellan. Blev stor och tjock istället. Har haft jojo dieter undar alla år och det har nu gått 15 år sedan jag slutade träna. Vägde i mars i år 107kg och kände det fick vara nog. Började med en lågkolhydrat diet och gick ner till 95kg.Började träna på gym igen för ca 4 veckor sedan. Tränar mycket hårt ca 1-1,5 timmar åt gången. Kör 2 dagar vilar 1, sedan 2 dagar vilar 1 osv… kör även kardio ca 2-3 timmar i veckan uppdelat på 4 extra pass tidigt på morgonen,har kört denna lågkolhydrat diet länge nu och nu så står jag still i vikt. Händer absolut ingenting. Vill ju inte bara avbryta dieten för att bygga och bulka Har fortfarande för mycket runt magen för det. Men vill bygga och gå ner i vikt samtidigt. Är 42 år gammal så man har ju åldern lite emot sig. Men som gammal räv så ger jag mig inte.
    Behöver dock hjälp då jag känner att jag står still. Tycker jag borde gå ner då jag förbränner mer än jag stoppar in. Vat att efter allt bantande har kroppen nog ställt in sig på svält och det är därför men vet inte hur jag skall göra för att öka ämnesomsättningen.
    HJÄLP mig ni kunniga så man åtminstone kan få kan se skymten av sina magrutor en gång innan man kastar in handduken.

Kika på [http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/the-full-diet-break.html]

Förutom den eminenta länken som mikaelj postade, vilken jag för övrigt rekommenderar att du läser, så har jag ett par frågor:

* Har du någon koll på din energiförbrukning, alltså ditt dagliga behov av kalorier? Om inte, så kan det vara en god idé att ta reda på sin ungefärliga nollgräns, den kalorinivå där du varken går upp eller ner.

Kroppsvikten X 30 är en bra utgångspunkt. (95X30 = 2850 kcal, subtrahera 500-700 kcal för att fixa ett underskott.):up:

* Hur ser makrofördelningen ut, alltså fördelningen mellan kolhydrater, fett och protein?

Varför inte prova Bartolls ”The Body Transformation Guide”.

kolla denna tråden [http://forum.body.se/showthread.php?t=41814]

…har kört denna lågkolhydrat diet länge nu och nu så står jag still i vikt. Händer absolut ingenting. Vill ju inte bara avbryta dieten för att bygga och bulka Har fortfarande för mycket runt magen för det. Men vill bygga och gå ner i vikt samtidigt. Är 42 år gammal så man har ju åldern lite emot sig. Men som gammal räv så ger jag mig inte.
    Behöver dock hjälp då jag känner att jag står still. Tycker jag borde gå ner då jag förbränner mer än jag stoppar in.

Jag känner till viss del igen mig i det du skriver. Tangerar lite av mina egen frustration (min fråga ligger kvar näst längst ner på sidan).

Jag tror Fabrice gav mig samma råd som han gav dig. Nämligen att köpa ”The Body transformation Guide”. Jag köpte den och jag vill påstå att man får mycket för pengarna. Den är saklig och bra pedagogiskt uppbyggd.

Själv kör jag igång i mitten av augusti, när jag kommer hem från semestern. Gör ett 12-veckorsryck du också!

Lyssnar på era råd och tackar så mycket! Kommer att from Lördag ta 14dagars paus från denna diet. Kommer att minska fettintaget och öka kolhydrat och maximera fiberintag för att allt skall komma igång igen.
    Kommar dock att hålla mitt proteinintag på 200-300gram protein på samma nivå (bygger till stor del på tonfisk, ägg, kött + 3st proteindrinkar per dag 1dl mjölk och 2dl vatten samt whey80).
    Har ni tips så fortsätt gärna posta!
    Tackar för era snabba svar :)
    MVH
    Panino

Jag skulle vilja tipsa herren om att göra ett ”matschema”. Gör kanske inte några direkt ändringar, men börja kartlägga vad du äter vid olika tillfällen och hur mycket du äter av olika maträtter vid olika tillfällen.
    Det är en bra utgångspunkt och man kan sen börja lägga till och dra bort saker man kanske inte alltid behöver.

Mitt tips är att inte se det som en diet,utan ett ändrande av livstil,tycker mej märka att det är ett långvarigt problem du har och känner igen mej själv i det,sikta på små förändringar i taget och gör dom på ett sådant sätt att du kan leva med dom alltid,långvarig ändring ger hållbart resultat

Flessa wrote:
    Här har vi en mycket smart talare. Fitness is a lifestyle som det heter. Bättre att förändra livet o stort, fast i små steg istället för att bli en klassisk jojobantare, eller att vara strikt vissa perioder av året och grisa på som fan andra.

tackar för det =) håller man en bra matvana för det mesta så förstör inte en pizza eller vad det nu är ibland,men äter man pizza varje dag så hjälper inte en sallad till lunch :p

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.