Behöver hjälp första deff.

Home Forums Deff och fettminskning Behöver hjälp första deff.

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Hej jag har räknat fram till att jag ska äta ungefär 2300 kalorier de dagar ja tränar och för att jag ska börja deffa nu så ska jag då dra ner 500 kalorier ? så de blir 1800 . men jag undrar om ja skulle typ lägga mig iställeet på 1300 kalorier skulle jag då tappa mycket muskler eller ? skulle det vara en jätte stor skillnad på 1300 och 1800.
    Jag har ungefär 6 kilo fett som ska bort och jag vill få bort det till början/mitten av maj Börjar imorgon 30/3 så vad tror ni om de skulle det vara möjligt att gå ner 6 kilofett till början/mitten av maj.

Jag Tränar Styrketräning 6 gånger i veckan och 20 min joggar jag på bandet efter om inte det så blir det 20-30 minuter crosstrainer istället.

och som sagt äter jag då också 1300.

en fråga till tänkte köpa CLA, 90 kapslar från star nutrition någon som vet om de hjälper eller inte ? kommer även köpa koffein tabletter för att ja kommer nog vara trött en hel del.
    Annars kör jag inte med något annat kosttillskott förutom whey 80 också då..

Behöver hjälp snälla.

Har en till fråga och det är jag kör crosstrainer 20-30 min efter styketräning men har tid till att köra crosstrainer 3 gånger i veckan på morgonen istället och de andra dagarna efter styrkepasset. spelar det någon roll om ja kör de efter styrkepass eller på morgonen ? då menar jag förbränningen ? kommer det vara någon skillnad ?

Mikee wrote:
    Har en till fråga och det är jag kör crosstrainer 20-30 min efter styketräning men har tid till att köra crosstrainer 3 gånger i veckan på morgonen istället och de andra dagarna efter styrkepasset. spelar det någon roll om ja kör de efter styrkepass eller på morgonen ? då menar jag förbränningen ? kommer det vara någon skillnad ?

Det är med största sannolighet ingen som helst killnad sett till kroppsfettförlust över tid om du kör på morgon eller ej. Men att separera konditionsträning och styrketräning är definitivt en fördel. Direkt efter styrketräning är den absolut sämsta tänkbara tidpunkten för konditionsträning.

Angående CLA svarade jag dig i den andra tråden där du frågade.:)

Varför är konditionsträning direkt efter träning sämsta tänkbara tidpunkt?

meintanis wrote:
    Varför är konditionsträning direkt efter träning sämsta tänkbara tidpunkt?

Därför att man skjuter upp återhämtningen efter styrketräningen och istället ger sig på mer träning. En träningsform som dessutom är direkt negativ för muskeltillväxten.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.