Biggest Loser – hjälp!

Home Forums Deff och fettminskning Biggest Loser – hjälp!

• This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author

Hej på er!

Jag ska vara med i en Biggest Loser-tävling på mitt lokala gym och har en del frågor som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.
    Har som mål att försöka gå ner ett halvt kilo i veckan. Har räknat ut att jag då ska ligga runt 1600 kcal/dag.
    Jag är 166 cm, väger 73 kilo och är 28 år (kvinna). Är relativt stilla på dagarna (arbetslös) men tränar ganska tung styrketräning fem dagar i veckan (c:a 1 timme varje gång).
    Har läst att under deff/diet ska man få i sig 2g protein/kg kroppsvikt vilket i mitt fall betyder c:a 150 g (600 kcal), fett ska ligga på ungefär 1g/kg kroppsvikt, alltså 75g fett (c:a 700 kcal) och att man därefter ska ”fylla upp” med kolhydrater tills man når max kaloriintag.. Alltså 300 kcal? Vilket skulle betyda 75g kolhydrater för min del? Stämmer verkligen detta? Har ni fler råd/tips ni skulle kunna dela med er av?
    Vore grymt tacksam för svar!

Kolla gärna in min blogg [http://skrotnissa.blogspot.com http://skrotnissa.blogspot.com] där ni kan följa mig under de här 12 veckorna! :D

Mvh Sofie

Hur fungerar tävlingen? Vem vinner?

Den som gått ner mest i vikt under 12 veckor.. Varken jag eller min man har några förhoppningar om att vinna (priset är för övrigt en SPA-weekend), då vi inte har supermycket att gå ner i vikt..
    Men man vill ju ändå göra sitt yttersta för att bli av med den övervikt man har, och det här är ju ett ypperligt tillfälle! :)
    Vi får ju vägningar (muskler, fett, vikt, vatten) en gång i veckan under de här 12 veckorna, så det blir roligt att se resultaten.. :)

Men dom måste väl räkna % nedgång eller? För en kraftigt överviktig kan ju hyvla bort 2-3kg i veckan om man satsar lite.

Ja, jag vet faktiskt inte.. Får reda på allt på onsdag när det drar:emo-thumb igång!

Lycka till! :)

Alltså vad vinner man? Om du verkligen vill vinna så satsa enbart på att sätta ett så lågt kaloriintag du klarar av… Samt träna så mkt det bara går. Se bara till att sluta träna om du mår dåligt.

Om du vill förändra ditt liv… Då ska du se över vad du äter i dagsläget. Läs deffguiden, där finns svar på det mesta.

Tack..
    Har läst deffguiden ett x antal gånger de senaste veckorna.. :)
    Priset i tävlingen är en SPA-weekend.
    Mitt mål är dock inte att vinna, då jag inte har nån överdriven övervikt.. Det beror ju iofs på vilka som är med i tävlingen och hur seriösa de är.
    Jag är med för att jag vet att det kommer att peppa mig och för att jag får se mina personliga resultat vid invägningarna (då de mäter vatten, muskler och fett också)..
    Vill bara veta om upplägget ser bra ut. Gjorde kostschema för en dag igår och kom upp i 1337 kcal, 185 g protein, 84 g kolhydrater och 37,5 g fett..
    Är orolig för att jag ligger för högt på kolisarna och för lågt på fettet..

Bra det :)

Härligt med SPA :) Och ja, jag hade försökt få ner kollisarna och ökat fett mängden något men ändå inte ökat i kcal. Är svårt men försökt trolla lite :)

Vad äter du för frukost? Tycker ofta det är där många får i sig mycket kollisar då vi i Sverige äter mycket bröd.

Okej!
    Det blir havregrynsgröt med keso då jag oftast tränar en timme efter frukost.. :)

Kör eaa och träna innan frukost och ät rejält efter istället?

Nja, skulle aldrig palla det.. Tränar rätt tungt och har alltid varit en sån som ”måste” ha frukost rätt snabbt efter det att jag har klivit upp på morgonen..

Skrotnissa wrote:
    Nja, skulle aldrig palla det.. Tränar rätt tungt och har alltid varit en sån som ”måste” ha frukost rätt snabbt efter det att jag har klivit upp på morgonen..

Jag med…………tills jag bestämde mig att ändra på det! ;)
    Kör idag min träning vid lunchtid på tom mage men då har jag tagit eaa på morgonen och direkt före passet. Jag kör både hårt och tungt! Det är en mental grej för vet jag att jag har aminosyror i kroppen så är det ingen större risk att bli katabol! Hungern kan man bemästra!
    Lycka till oavsett vad du väljer att göra!

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.