- This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Deff och fettminskning › Blanade känslor med min deff
Skriver här för att egentligen bara skriva av mig lite.
Följer just nu ett deffprogram med Leangains / Periodisk fasta som bas.
Cruisar runt på 1800cals om dagen,7 dagar i veckan fast med fokus på mer fett på helgerna.
Har såna blandade känslor då det känns som att min kropp/BMR är helt off.
BF % mätningen gjort med kaliper.
Startvikt 1:a Januari : 110kg, ~22-23% BF (Hade en minibulk under vintern)
Vikt 27:e Januari : 107.7kg, ~21% BF
Vikt Idag : 109kg, ~19.5% BF
Målet är att nå 13% BF till 15:e Juni. Vilket borde gå som smort i denna takten. Men det som är så konstigt är att jag har lyckats gå upp i vikt men samtidigt ner i BF. 1.3kg muskler mellan 27:e Januari och idag känns waaaaaay off. Vattenbindning har jag också väldigt svårt att tro då de kolisarna jag får i mig är vid post-workout eller vissa dagar pre-workout och borde således brännas rätt fort vid träningen. (Smaskar i mig som mest 100g kolisar om dagen, beroende på matlåda).
Körde enligt samma upplägg utan periodisk fasta förra sensommaren men låg då på cirka 2000cals och slaktade 0.5kg i veckan på vågen.
Ska jag sänka mina cals med 100-200 ett par veckor eller ska jag köra på och se om min metabolism slår om?
Ska jag kanske öka till 2000cals igen med risk för att metabolismen INTE slår om och jag ökar på vågen istället?
Har förövrigt gjort rätt trevliga styrkehöjningar sedan deffstarten, konstigt nog.
Du krånglar i onödan. Justera kcal t ex en gång i veckan när du sett hur vikten skiljer sig från föregående vecka.
Eleverat kortisol kan också orsaka vattenbindning för övrigt. Nu är jag ingen expert på kroppsfettsmätning men de tenderar ju att vara notoriskt opålitliga.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY