Börjar jag förstå deff? kunnig inom matte behövs här XD

Home Forums Deff och fettminskning Börjar jag förstå deff? kunnig inom matte behövs här XD

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Alltid hör jag folk snacka om deff. Nu var jag bara tvungen att ta reda på vad det var. Så jag kollade defftråden (som jag inte märkt först än nu:o) Tänkte bara fråga, jag är 15 år och har gymmat i två månader nu, börjar redan märka skillnad:) men jag behöver inte bry mig om deff väl? Klart man har ju lite underhudsfett men inte nå överdrivet. Jag vill ju bygga så mycket som möjligt så jag tar ju proteinpulver vilket det är ganska mycket kalorier i:emo-thumb Om man ska bygga måste man ju få i sig mer än vad man gör av med.

Men bara för skojs skull räknade jag lite på det där. Jag är 15 år, 171 cm lång och väger 72kg. Jag fick mitt BEE till 1810,388. Ska jag då multiplicara det med ca 1,7? Jag tränar ganska seriöst olika muskler varje dag och den sjunde dagen i veckan tar jag som vilodag

Då får jag det till 3077,6596. Är det alltså den mängden kalorier jag bör ta in per dag? Ska jag då ta 3077,6596 – 500? Det är 2577, 6596:emo-thumb

Alltså ska jag istället för 3077,6596 ta in 2577, 6596 men träna på lika hårt. Och genom att göra det bör jag gå ner ca 0,5 kilo per vecka?

Har säkert massa fel men förklara gärna (om ni orkar)

Ha det bra:emo-thumb

Du säger själv att du inte har så mycket underhudsfett, så.. SKIT I DEFFEN.
    Efter 2 månader har du knappast något deffa fram. Fortsätt träna och bygga muskler.

Vad du ska multiplicera ditt BEE med avgörs av hur mycket du rör dig under dagen. Om jag skulle haft ett stillasittande arbete och sedan bara styrketräning så hade jag nog tagit och multiplicerat med 1,4, men hade jag istället jobbat på t.ex. ett bygge så kanske 1,6 eller 1,7 hade varit lämpligare. Du får helt enkelt pröva dig fram, börja käka 3000 kcal om dagen, se vad vågen visar och ändra där efter.

Det är inte exakta mätningar från något laboratorium du har räknat fram, det är grova uppskattningar: du kan lugnt stryka de där fyra decimalerna. :)

men om jag ska bygga behöver jag inte bry mig om deff. Ville bara kolla så jag var med på noterna:emo-thumb

Deff är inget att tänka på för din del fortsätt träna och ät som en galning :up:

Träna och ät så mycket bra mat som du orkar stoppa i dig….

Rawpimp wrote:
    men om jag ska bygga behöver jag inte bry mig om deff. Ville bara kolla så jag var med på noterna:emo-thumb

Du ska absolut inte bry dig överhuvudtaget om deff! Du är alldeles för ung för att deffa, du har inte vuxit klart ännu! Ät riktigt käk + grönsaker och frukt. Och mycket!
    Lycka till!

En fråga bara: Kan han inte exempelvis (bortsett från att han är 15 år) köra en -500kcal – kost (vilket är en väldigt hälsosam kost om utförd korrekt?) samtidigt som han tränar hårt. Eller är det omöjligt att bygga med den kosten?

Peace:frust:

FireAs wrote:
    En fråga bara: Kan han inte exempelvis (bortsett från att han är 15 år) köra en -500kcal – kost (vilket är en väldigt hälsosam kost om utförd korrekt?) samtidigt som han tränar hårt. Eller är det omöjligt att bygga med den kosten?

Peace:frust:

I teorin fungerar det, men i praktiken är det föga troligt.

Lyckas man åstadkomma en större proteinsyntes än proteinnedbrytning, oavsett över- eller underskott, så visst.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.