cla advanced 90 caps

Home Forums Deff och fettminskning cla advanced 90 caps

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Fick till cla advanced 90 caps när jag köpte whey 80. Läste på omdömen och antingen var den usel eller så var den super bra.

Ni som använt eller vet något om den, hur blir resultaten efter 1 burk ?:ike:

JackVapor wrote:
    Fick till cla advanced 90 caps när jag köpte whey 80. Läste på omdömen och antingen var den usel eller så var den super bra.

Ni som använt eller vet något om den, hur blir resultaten efter 1 burk ?:ike:

Du kommer inte märka några resultat alls är min gissning.

Köpte en bok av Fredrik Paulún – sporttillskott. Riktigt intressant. CLA uppkommer när kon äter och idisslar gräs och den produktionen är inte lika stor när kon äter hö. Eftersom det moderna jordbruket ”enbart” använder hö i mycket större utsträckning än förr har halten av naturligt CLA minskat i vår kost. 4gram/dag i 6v kan ge ”märkbart” resultat,”hos vissa individer” men inte så mycket forskning gjord än kring CLA. (kort taget från boken),
    Rekommenderar boken iaf! står om flera kost-tillskott som rent av är balanserad på forskning.

Lacyharlyheat wrote:
    4gram/dag i 6v kan ge ”märkbart” resultat,”hos vissa individer” men inte så mycket forskning gjord än kring CLA. (kort taget från boken),

Vad refererar han till när han skriver ”märkbart”?

Eddie Vedder wrote:
    Vad refererar han till när han skriver ”märkbart”?

märkbart hos vissa individer.

Int J obes Relat Metab disord 2001 Agu:25(8):1129-35. signs Conjugated linoleic acid reduced abdominal adipose tissue in obese middle-aged with sings of the metabolic syndrome: a randomised controlled trial. Riserus U, Berglund L, Vessby B.

J strength cond res 2002 Agu:16(3): 325-34. Effects of conjugated linoleic acid supplementation during resistance training on body composition, bone density, strength, and selected hematological markes. Kreider RB, Ferreira MP, Greenwood M, Wilson M, Almada AL.

Grattis till boken!;) kul!

Lacyharlyheat wrote:
    märkbart hos vissa individer.

Int J obes Relat Metab disord 2001 Agu:25(8):1129-35. signs Conjugated linoleic acid reduced abdominal adipose tissue in obese middle-aged with sings of the metabolic syndrome: a randomised controlled trial. Riserus U, Berglund L, Vessby B.

J strength cond res 2002 Agu:16(3): 325-34. Effects of conjugated linoleic acid supplementation during resistance training on body composition, bone density, strength, and selected hematological markes. Kreider RB, Ferreira MP, Greenwood M, Wilson M, Almada AL.

Jo jag syftade också på vissa. Jag reagerade bara på just det här med märkbart. Hos vissa individer kan man säkert påvisa mätbara skillnader men att CLA skulle ge en märkbar skillnad, dvs att man ser det utan mätning, låter föga troligt. Och det är ju knappast något man kommer fram till i en studie heller, ”Vi observerade märkbara skillnader…” typ. ;)

Här har du resultat från den första referensen exempelvis:

Quote:
    The mean decrease in SAD after CLA treatment was 0.6 cm. Waist circumference was not significantly different after 4 weeks compared to placebo (P=0.51). However, the CLA group experienced a significant mean decrease in waist circumference with 1.4 cm (P
    Eddie Vedder wrote:

Jag har lite svårt att se hur det skulle vara märkbart för ögonmåttet om man tittar på placebogrupp och interventionsgrupp nakna exempelvis. ;) Jag kanske är bitter men det känns som Paulún kommer undan med en hel del uttalanden bara för att han är den han är.

Det kan jag aaaaaldriiiiiig tänka mig. :D

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.