Cola light vid deff..

Home Forums Deff och fettminskning Cola light vid deff..

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 63 total)
  • Author

Kan man dricka cola light vid deff eftersom den inet innehåller ngra kalorier alls??

Ja.

obegränsat

Men du behöver ju inte överdriva intaget direkt, höga doser utav sötningsmedel triggar sötsuget och kan ju på så vis göra din deff onödigt jobbig.

Men kalorimässigt sätt så är det som vatten. :)

heheh jag blir inte sötsugen av att dricka cola light, eller det ända jag blir sugen på är mer cola light då jag dricker det .. :$ men kändes gott o ta 1 glas faktist , och man behöver inte oroa sig över kalorier precis :D

Tommy Ivarsson wrote:
    Men du behöver ju inte överdriva intaget direkt, höga doser utav sötningsmedel triggar sötsuget och kan ju på så vis göra din deff onödigt jobbig.

Men kalorimässigt sätt så är det som vatten. :)

Det där är individuellt o inställnings fråga..
    För min del är det lyx att en tisdag kväll kunna ta light dricka o sätta mig vid tv:n/dator o ladda för ny dag.. O jag får inget sug efter socker,tvärtom

013 wrote:
    För min del är det lyx att en tisdag kväll kunna ta light dricka o sätta mig vid tv:n/dator o ladda för ny dag.. O jag får inget sug efter socker,tvärtom

Håller med. Cola light/zero är lördags godis för mig :)

Västkustarn wrote:
    Håller med. Cola light/zero är lördags godis för mig :)

Fy fasen vilka livsnjutare ni är! :emo-thumb

Sug efter just SOCKER behöver man inte få. Men däremot uppehålls ju preferensen för sötsaker. Annars skulle man ju inte bli sugen på läsken. ;) Nu var det längesedan jag drack det faktiskt. Har i princip totalslutat med både lightläsk och kaffe. Helst sanslöst faktiskt, bryggaren gick sönder och vips hade jag inget kaffesug kvar efter typ fyra-fem års kaffeknarkande.

Eddie Vedder wrote:
    Sug efter just SOCKER behöver man inte få. Men däremot uppehålls ju preferensen för sötsaker. Annars skulle man ju inte bli sugen på läsken. ;) Nu var det längesedan jag drack det faktiskt. Har i princip totalslutat med både lightläsk och kaffe. Helst sanslöst faktiskt, bryggaren gick sönder och vips hade jag inget kaffesug kvar efter typ fyra-fem års kaffeknarkande.

Drack du bara kaffe hemma?

nible wrote:
    Drack du bara kaffe hemma?

Nej överallt där det bjuds eller där jag fikar. Vad nu det har med saken att göra.

Eddie Vedder wrote:

Dålig karaktär eller?
    Vem säger att de måste finnas ett sug efter ngt för att man dricker light?
    Kan de inte bara vara så att de känns lyxigt efter 15 veckor på diet o sätta sig en kväll o ta lite cola o njuta av en bra film för att ge smaklökarna något extra?!

Men vad vet du om de, har du någonsin dietat??

013 wrote:

Ja klart att det är individuellt. Finns ju de som pga miljöfaktorer är uppvuxna med litervis med läsk dagligen medan de finns de som aldrig ens druckit läsk.

Tycker man om det och unnar sig det lite då och då ser jag inga konstigheter alls. Men allt kan bli mer eller mindre av ett beroende, men så länge man har ett klokt förhållningssätt så kör på. :)

Jag är lite av en periodare, under jul drack jag säkert 5l julmust men har inte druckit en droppe läsk sedan dess (om man inte räknar det som är slödrycken i groggar) :D

Konsumerade betydligt mer Pepsi Max under min senaste diet men det är en annan femma.

Eddie Vedder wrote:
    Vad nu det har med saken att göra.

För att du slutade när bryggaren gick sönder.

Jag tror inte jag hade slutat bara för att min kaffebryggare hade gått sönder. Det hade fortfarande blivit x antal kaffe på skolan/stan och hos kompisar.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 63 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.