Cola light vid deff..

Home Forums Deff och fettminskning Cola light vid deff..

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 63 total)
  • Author
    Tommy Ivarsson wrote:
    Ja klart att det är individuellt. Finns ju de som pga miljöfaktorer är uppvuxna med litervis med läsk dagligen medan de finns de som aldrig ens druckit läsk.

Tycker man om det och unnar sig det lite då och då ser jag inga konstigheter alls. Men allt kan bli mer eller mindre av ett beroende, men så länge man har ett klokt förhållningssätt så kör på. :)

Jag är lite av en periodare, under jul drack jag säkert 5l julmust men har inte druckit en droppe läsk sedan dess (om man inte räknar det som är slödrycken i groggar) :D

Konsumerade betydligt mer Pepsi Max under min senaste diet men det är en annan femma.

Jag hade med mig kapten å cola zero till förra festen, skadad som man är haha!

nible wrote:
    För att du slutade när bryggaren gick sönder.

Jag tror inte jag hade slutat bara för att min kaffebryggare hade gått sönder. Det hade fortfarande blivit x antal kaffe på skolan/stan och hos kompisar.

Jag skrev ”i princip”. När det bjuds på kaffe dricker jag naturligtvis. Poängen är den att jag drack massor av kaffe hemma, lite borta, och när jag inte längre kunde brygga det så känner jag inte längre något kaffebehov.

013: Du verkar tro att jag definierar ”sug” som begär. Varför dricker du om du inte ens är sugen? ”lyxen” borde väl ligga i det trevliga i att dricka något sött eller hur? Annars kunde du ju lika gärna byta magert kött mot hummer om det nu är lyxen du vill åt.

Eddie Vedder wrote:
    Sug efter just SOCKER behöver man inte få. Men däremot uppehålls ju preferensen för sötsaker. Annars skulle man ju inte bli sugen på läsken. ;) Nu var det längesedan jag drack det faktiskt. Har i princip totalslutat med både lightläsk och kaffe. Helst sanslöst faktiskt, bryggaren gick sönder och vips hade jag inget kaffesug kvar efter typ fyra-fem års kaffeknarkande.

Katastrof, ska jag vara den enda koffeinmissbrukaren på forumet. Tycker vi skramlar till en ny bryggare åt Nicklas så han kan börja med sitt missbruk igen.

013 wrote:
    Dålig karaktär eller?
    Vem säger att de måste finnas ett sug efter ngt för att man dricker light?
    Kan de inte bara vara så att de känns lyxigt efter 15 veckor på diet o sätta sig en kväll o ta lite cola o njuta av en bra film för att ge smaklökarna något extra?!

Men vad vet du om de, har du någonsin dietat??

Varför dricker du när du inte är sugen på det då?

Det jag tror eddie menar med kopplingen är att om du slutar dricka light-produkter så kommer du inte att sakna den söta smaken om du heller inte intar annat sött. Fullt logiskt.

dupper wrote:
    Varför dricker du när du inte är sugen på det då?

Det jag tror eddie menar med kopplingen är att om du slutar dricka light-produkter så kommer du inte att sakna den söta smaken om du heller inte intar annat sött. Fullt logiskt.

Måste man vara sugen på något? Kan de inte bara vara så att man är törstig o de känns lite roligare att dricka light än ett glas med vatten?!
    Har väldigt sällan sug eller cravings på något, men däremot svårt att dricka stora mängder vatten och du underlättar de med etc Fun Light..

Ibland kanske vissa saker vänder sig i kroppen,trots man behöver de..

Ibland är Cola Light gott ibland inte, då smakar Sprite Zero bättre.. MEN måste jag ha det? Nej knappast,

BTW Jag saknar inte sött överhuvudtaget,, så förstår inte riktigt vart ni vill komma..

013 wrote:
    Måste man vara sugen på något? Kan de inte bara vara så att man är törstig o de känns lite roligare att dricka light än ett glas med vatten?!
    Har väldigt sällan sug eller cravings på något, men däremot svårt att dricka stora mängder vatten och du underlättar de med etc Fun Light..

Ja, då föredrar du den söta smaken som kommer med det. Du ”underhåller smakpreferensen” som Eddie så fint säger det. Jämför det med att sluta med Cola Zero; då skulle man nog komma ifrån den söta smaken.

Quote:
    Ibland kanske vissa saker vänder sig i kroppen,trots man behöver de..

Ibland är Cola Light gott ibland inte, då smakar Sprite Zero bättre.. MEN måste jag ha det? Nej knappast,

BTW Jag saknar inte sött överhuvudtaget,, så förstår inte riktigt vart ni vill komma..

Om du hade slutat med Light ett par veckor, hade du då blivit sugen på att ta ett glas? Jag vet att jag hade blivit det.

dupper wrote:
    Ja, då föredrar du den söta smaken som kommer med det. Du ”underhåller smakpreferensen” som Eddie så fint säger det. Jämför det med att sluta med Cola Zero; då skulle man nog komma ifrån den söta smaken.

Om du hade slutat med Light ett par veckor, hade du då blivit sugen på att ta ett glas? Jag vet att jag hade blivit det.

Va?!

Nej de handlar inte om den söta smaken,, jag äter inte ens godis, händer någon enstaka gång per år eller innan tävling..
    Det handlar om att vatten inte slinker ner lika lätt som ”smaksatt vatten”..

Nej jag blir inte sugen på dricka fast det går 1 månad, har en fanta stående i köket, inte rört den, trots den stått där sen jul..

Beroende sitter i hjärnan och är något man själv styr över..

Punkt

013 wrote:
    Va?!

Nej de handlar inte om den söta smaken,, jag äter inte ens godis, händer någon enstaka gång per år eller innan tävling..
    Det handlar om att vatten inte slinker ner lika lätt som ”smaksatt vatten”..

Nej jag blir inte sugen på dricka fast det går 1 månad, har en fanta stående i köket, inte rört den, trots den stått där sen jul..

Beroende sitter i hjärnan och är något man själv styr över..

Punkt

Det där är ju bara svammel. Du menar alltså att du dricker cola, inte för att det är gott, utan för att du upplever det som en lyx? Då finns det väl mer lyxiga saker kan man tycka.

Eddie Vedder wrote:
    Det där är ju bara svammel. Du menar alltså att du dricker cola, inte för att det är gott, utan för att du upplever det som en lyx? Då finns det väl mer lyxiga saker kan man tycka.

Jag tycker inte att det är svammel.

Vad är lyx? Något man uppskattar?

Du tycker det finns mer lyxiga saker, men det är väll ändå upp till var och en vad som uppskattas å inte? :)

[http://sv.wikipedia.org/wiki/Lyxvara]

Alltså: Vedder har rätt

..

Västkustarn wrote:
    Du tycker det finns mer lyxiga saker, men det är väll ändå upp till var och en vad som uppskattas å inte? :)

Ja men vad i cola light uppskattas om inte smaken? 013 hävdar ju att dte inte är något han dricker för att det är gott utan för att det har en lyxig status för honom. Ett Simmelperspektiv på coladrickandet kanske. ;)

Eddie Vedder wrote:
    Ja men vad i cola light uppskattas om inte smaken? 013 hävdar ju att dte inte är något han dricker för att det är gott utan för att det har en lyxig status för honom. Ett Simmelperspektiv på coladrickandet kanske. ;)

Det var de jag syfta på, smaken uppskattas. det är godare med en cola zero än ett glas vatten. :)
    Alltså lördagsgodis, lyx för mig. tog det mer som ett uttryck :)
    dricker ju inte 2liter cola zero varje dag, då hade jag ju inte uppskattat det heller till slut.

Västkustarn wrote:
    Det var de jag syfta på, smaken uppskattas. det är godare med en cola zero än ett glas vatten. :)
    Alltså lördagsgodis, lyx för mig. tog det mer som ett uttryck :)
    dricker ju inte 2liter cola zero varje dag, då hade jag ju inte uppskattat det heller till slut.

Då säger vi ju samma sak.

Eddie Vedder wrote:
    Då säger vi ju samma sak.

jaha

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 63 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.