Home › Forums › Deff och fettminskning › Cola light vid deff..
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 februari, 2011 at 12:24 #400968Anonym anvandareMemberzeke wrote:jo fast allt är väll inte bara svart eller vitt. Visst inga kalorier men azpartam som får kroppen att producera insulin. och detta i sin tur gör att kroppen binder fett eller hur funkar det?
Ett sådant uttalande får du nog faktiskt komma med lite belägg för
17 februari, 2011 at 12:28 #400969Anonym anvandareMemberGober wrote:Ett sådant uttalande får du nog faktiskt komma med lite belägg förnotera meningen ”eller hur funkar det?”. Frågetecknet efter meningen tyder oftast på att det är en form av fråga. I detta fall har jag läst detta någonstans och frågade nu om det stämmer. Jag är inte speciellt insatt i hur azpartam fungerar vilket ingen här verkar vara heller så frågan lär väll bli obesvarad.
Är ju bara att google ”hur fungerar aspartam” så kommer det upp hur mkt som helst som talar för att man inte ska dricka det. Alltså inga forskarrapporter men att man hör och läser så mkt skit om aspartam gör väll att man måste kunna disskutera det här. Många säger här på forumet att nej det är ingen fara, något jag inte tror att de vet något om…
17 februari, 2011 at 14:51 #400970Anonym anvandareMemberzeke wrote:notera meningen ”eller hur funkar det?”. Frågetecknet efter meningen tyder oftast på att det är en form av fråga. I detta fall har jag läst detta någonstans och frågade nu om det stämmer. Jag är inte speciellt insatt i hur azpartam fungerar vilket ingen här verkar vara heller så frågan lär väll bli obesvarad.Är ju bara att google ”hur fungerar aspartam” så kommer det upp hur mkt som helst som talar för att man inte ska dricka det. Alltså inga forskarrapporter men att man hör och läser så mkt skit om aspartam gör väll att man måste kunna disskutera det här. Många säger här på forumet att nej det är ingen fara, något jag inte tror att de vet något om…
Sök! detta har behandlats OTALIGA ggr på detta forum.
Ditt påstående är felaktigt. Dels producerar inte kroppen insulin p.g.a intag av aspartam. Sen är det inte insulin ensamt som genererar fett.
Gillar du coca cola, light, vanlig eller zero. Drick det. Sannolikt är det bättre att dricka en moderat mängd oavsett vilken variant du än väljer.
Men fet av zero och light, blir du inte.
17 februari, 2011 at 15:20 #400971Anonym anvandareMemberzeke wrote:notera meningen ”eller hur funkar det?”. Frågetecknet efter meningen tyder oftast på att det är en form av fråga. I detta fall har jag läst detta någonstans och frågade nu om det stämmer.Och jag svarade ju redan direkt. Men med en motfråga som borde ha varit tydlig nog. Eftersom man kan bli smalare trots att man dricker proteindrinkar och lightläsk eller hur?
Däremot är konsumenter av lightläsk lika feta och sjuka på befolkningsnivå som konsumenter av sockerläsk men det har inte med det att göra.
17 februari, 2011 at 17:03 #400972Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Och jag svarade ju redan direkt. Men med en motfråga som borde ha varit tydlig nog. Eftersom man kan bli smalare trots att man dricker proteindrinkar och lightläsk eller hur?Däremot är konsumenter av lightläsk lika feta och sjuka på befolkningsnivå som konsumenter av sockerläsk men det har inte med det att göra.
Ok då då säger vi så, Aspartam är helt ofarligt.. Men om jag någon gång i framtiden får men av att jag under livet i tagit råttgiftet aspartam så göm er för f*n;)
17 februari, 2011 at 17:13 #400973Anonym anvandareMemberzeke wrote:Ok då då säger vi så, Aspartam är helt ofarligt.. Men om jag någon gång i framtiden får men av att jag under livet i tagit råttgiftet aspartam så göm er för f*n;)Jag skrev inget om säkerheten. Jag svarade på det du skrev, inget annat.
17 februari, 2011 at 17:22 #400974Anonym anvandareMemberOk ,ny fråga. är aspartam farligt för hälsan?
17 februari, 2011 at 17:24 #400975Anonym anvandareMemberzeke wrote:Ok ,ny fråga. är aspartam farligt för hälsan?Det vet man inte, det finns forskning som visat på fara som senare har motbevisats i annan studie.
Vill man vara 100% säker får man helt enkelt skita i aspartam tills en studie kan fastslå att det är helt säkert att använda på lång sikt.
17 februari, 2011 at 17:39 #400976Anonym anvandareMemberzeke wrote:Ok ,ny fråga. är aspartam farligt för hälsan?Från officiella myndigheter anses aspartam inom ADI vara ofarligt. Men det är ju ingen statisk vetenskap och hur pass snabbt man från läskindustrin stressat fram de rekommendationerna vet inte jag.
Jag är själv mycket kritisk till livsmedelsindustrin och tror inte att aspartam är bra. Men jag hoppas att jag har fel för jag konsumerar ju.
17 februari, 2011 at 22:35 #400977Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Från officiella myndigheter anses aspartam inom ADI vara ofarligt. Men det är ju ingen statisk vetenskap och hur pass snabbt man från läskindustrin stressat fram de rekommendationerna vet inte jag.Jag är själv mycket kritisk till livsmedelsindustrin och tror inte att aspartam är bra. Men jag hoppas att jag har fel för jag konsumerar ju.
okej, då vet jag hur de ligger till, tackar.
21 februari, 2011 at 23:35 #400978Anonym anvandareMemberMen hur ligger det till med kolsyran då? Förutom att det kanske spänner ut magen lite, så kanske inte så bra innan tävling. Men kan det inte hjälpa till att expandera magsäcken och med det göra att mättnad blir svårare att uppnå..
Vet inte om jag bara inbillar mig att det är så magen funkar dock:D
22 februari, 2011 at 09:03 #400979Anonym anvandareMemberGhettobird wrote:Vet inte om jag bara inbillar mig att det är så magen funkar dock:DJa rent akut orkar man nog mindre om magen fylls upp. Men det
är inget som gör skillnad i längden. Och det är ju inte hållbart att tokdricka kolsyradrycker, typ LOKA-vatten, inför varje måltid.23 februari, 2011 at 09:06 #400980Anonym anvandareMemberIntressant läsning , själv måste jag erkänna att jag är cola light beroende….varje kväll slinker det ner en flaska 1,5 liters cola light …hu…
Något att tänka på när man dricker smaksatta light drycker med kolsyra är att emaljen på tänderna inte mår bra…..och den frätande effekten förstärks när du sedan borstar dina tänder med tandkräm…..Så tips från tandläkaren jag fick är att om du precis druckit innan du borstar tänderna …använd inte tandkräm….man vill ju ha ett snyggt leende också inte byggare med tandras23 februari, 2011 at 10:46 #400981Anonym anvandareMemberAnn-sofie wrote:Intressant läsning , själv måste jag erkänna att jag är cola light beroende….varje kväll slinker det ner en flaska 1,5 liters cola light …hu…
Något att tänka på när man dricker smaksatta light drycker med kolsyra är att emaljen på tänderna inte mår bra…..och den frätande effekten förstärks när du sedan borstar dina tänder med tandkräm…..Så tips från tandläkaren jag fick är att om du precis druckit innan du borstar tänderna …använd inte tandkräm….man vill ju ha ett snyggt leende också inte byggare med tandras1.5 liter cola light varje kväll?!?!!
Du dricker alltså 10.5 liter i veckan och 546 liter lightläsk om året?Herregud!
23 februari, 2011 at 12:59 #400982Anonym anvandareMemberAngående lightläsk vid deff, så skriver ju Bartoll att man ska undvika för mycket av det då det kan försämra näringsupptaget.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.