Deff

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Hur ser ett deffprogram ut om man vill minska kroppsfett samtidigt som man vill behålla muskelmassa?

Du ska ha ett kcalunderskott på 500 och äta proteinrik mat samtidigt gymma hårt för att inte tappa muskelmassa..liksom du tar din vikt *30 så får du upp dom kcal du ska ha för att inte gå upp/ner i vikt och från dom ska du misnka 500kcal med så går du ner långsamt men bra..du ska gå raskapromenader hälst på morgonen innan frukosten..undvik chips godis osv..promenaderna ska vara långa mellan 50min+ hög takt hälst så kommer du se att du kommer lyckas att gå ner ;) lycka till

eller så kan du läsa igen [http://forum.body.se/showthread.php?t=22347] deffguiden :D

Okej,
    Men jag tror nog jag oroar mig för mycket för muskelnedbrytning. Om håller ett högt proteinintag, bra kolhydrater och fätt i rätt mängd, borde jag inte förlora muskelmassa.

förlora kan du göra om du inte tränar under deffen..men vi säger att du deffar men ändå kör ett hårt pass så kommer du lyckas med din form:)

sen kan du ta din vikt gånger två så får du ett tal och det ska vara så mkt proteiner din kropp behöver..tillexempel 85kg*2=170 gram proteiner per dag ska din kropp få i sig

Cristiian wrote:
    sen kan du ta din vikt gånger två så får du ett tal och det ska vara så mkt proteiner din kropp behöver..tillexempel 85kg*2=170 gram proteiner per dag ska din kropp få i sig

Jag skulle kalla det minimum, kan han få i sig mer så är det bättre.

aa men det är det jag menar :P

men jag vet inte om det är gånger 2 eller gånger 3..
    men skriv upp bårda och använd den som låter mer logiskt :P

Cristiian wrote:
    du ska gå raskapromenader hälst på morgonen innan frukosten..undvik chips godis osv..promenaderna ska vara långa mellan 50min+ hög takt hälst så kommer du se att du kommer lyckas att gå ner ;) lycka till

Nej så ”ska” det inte vara. Att jogga 60 minuter på kvällen kommer ju t.ex. vara mycket bättre än att promenera 50 minuter på morgonen.

Eller att springa istället för att gå redan på morgonen.

Intervallträning är väl också bra har jag läst mig till. Jag brukar småjogga och springa om vart annat när jag är ute eller på löpbandet. För en som har småtaskig kondis så är det väl en bra början?

Gitarristen wrote:
    För en som har småtaskig kondis så är det väl en bra början?

Japp, ett utmärkt sätt att successivt förbättra orken.:up:

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.