Home › Forums › Deff och fettminskning › Deff för de som kan.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 april, 2009 at 22:55 #64686Anonym anvandareMember1 april, 2009 at 22:55 #451527Anonym anvandareMember
Tjenare.
Undrar om någon skulle kunna hjälpa mig med en sak.Jag har svårt att äta rätt och nu ska jag ta tag i detta och hålla mig borta från onyttig mat samt godis/dricka. Är 21år väger 92kg och är 190cm. Har fett runt magen jag vill få bort samt låren.
Håller på med armbrytning och vill gå ner någon viktklass.
Undrar om ni skulle kunna ge bra tips på mat(Har inga problem med att äta ensidigt):
Frukost: ??
Mellanmål: ??
Lunch: ??
Mellanmål: ??
Middag: ??Rätta mig om jag har fel
Enligt denna beräkning: Män: 66.5 + (13.75 x 92) + (5.003 x 190) – (6.775 x 21) så ska jag ligga på ca 2282kcal/dagen efter jag räknat ut stress- och aktivitetsfaktor (1,3) samt dragit av 500kcal.Träning:
Ska försöka börja med att dra ut och gå 1 timma varje morgon innan frukost.
Mån: Triceps, Bröst, Mage ca 1-1½ timma
Tis: Kondition ca 45 mins – 1 timma
Ons: Ben, vader, underarmar 1-1½ timma
Tors: Biceps, Rygg, Axlar 1-1½ timma
Fre: Kondition ca 45 mins – 1 timmaHoppas någon kan dela med sig vad ni äter under deff
Mvh
Marcus
9 april, 2009 at 15:51 #451528Anonym anvandareMemberTjenamors!
Inte direkt för att jag är någon expert men här kommer lite tips på hur min deff ser ut!
Frukost: 2 knäckebrödsmackor med keso på, 2 hårdkokta ägg samt en shake Whey-80
Lunch: oftast något lätt lagat te.x pytt i panna (ej stuvad:nono:), eller laxfilé tillsammans med lite grönsaker (lätt att steka i samma panna) alt en ph33t sallad med feta ost, lite skinka, mycket sallad och sen för att toppa det hela, majs :pop:
Middag: ungefär som lunchen.
Om jag känner mig hunrig brukar jag ta lite isbergssallad o trycka i mig, alt dricka lite Fun-Light, ca 2 glas, det stillar iallafall magen en liten stund!
hoppas jag gett lite inspiration!
//E
9 april, 2009 at 18:23 #451529Anonym anvandareMemberOm du är stor i maten i vanliga fall skulle jag inte rekommendera proteinshakes till exempelvis frukost, hellre som ett mellanmål när man inte är så hungrig.
Jag äter 200-300g lätt kesella blandat med funlight och kanel, lite mer att stå sig på som frukost. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.