Deff från och med 1a nov – + och – tack

Home Forums Deff och fettminskning Deff från och med 1a nov – + och – tack

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 26 total)
  • Author

Hejsan!

Jag har som mål att gå från 98 kilo till 90 kilo, och förra gången jag gick på deff så körde jag på det här schemat. Då rasade jag 10 kilo på 2 månader genom att fokusera på kosten och köra mycket kondition och styrka med många reps och lite lägre vikter.

( / = eller)
    07:00 – Shake (Diet Fuel från MMSport) + Gröt / Knäckebröd+makrill
    10:00 – Banan + Bar
    13:00 – Lunch = Tonfisk/kyckling sallad
    16:00 – Shake+Banan (innan träning)
    18:00 – Kreatin (Vip X från MMSport) (gym+kondition)
    19:00 – Shake/Banan/Bar
    19:30-20:00 – Middag (Kyckling, Kassler, Lax, Tonfisk + lite bulgur och sallad till)

Så kommer det se ut för min del framöver, noll tolerans för alkohol fram till nyår.

Vad tror ni om detta, och jag skulle gärna uppskatta lite feedback, inget trollande snälla :whistle:

Tål att nämna att jag låg på 115 kilo för 1½ år sen, och på 10 månader gick jag ner 23 kilo genom att fokusera på kost och väldigt mycket kampsports träning.

Nu har jag dock gått upp lite igen och vill komma i fas, jag vet att det förmodligen var en hel del vätska jag förlorade förra gången, hur ska jag förhindra att det är muskler jag förbränner nu?

Är det inte jädrigt mycket drinkar och mellanmål?

Nykropp wrote:
    Är det inte jädrigt mycket drinkar och mellanmål?

Då jag vill äta mellan 4-6 ggr per dag så tror jag inte det gör så mycket, Diet Fuel funkar som måltidsersättning med.

Sen så är ”/” ett ”antingen eller”.

Stjarne wrote:
    Hejsan!

Jag har som mål att gå från 98 kilo till 90 kilo, och förra gången jag gick på deff så körde jag på det här schemat. Då rasade jag 10 kilo på 2 månader genom att fokusera på kosten och köra mycket kondition och styrka med många reps och lite lägre vikter.

( / = eller)
    07:00 – Shake (Diet Fuel från MMSport) + Gröt / Knäckebröd+makrill
    10:00 – Banan + Bar
    13:00 – Lunch = Tonfisk/kyckling sallad
    16:00 – Shake+Banan (innan träning)
    18:00 – Kreatin (Vip X från MMSport) (gym+kondition)
    19:00 – Shake/Banan/Bar
    19:30-20:00 – Middag (Kyckling, Kassler, Lax, Tonfisk + lite bulgur och sallad till)

Så kommer det se ut för min del framöver, noll tolerans för alkohol fram till nyår.

Vad tror ni om detta, och jag skulle gärna uppskatta lite feedback, inget trollande snälla :whistle:

Mina högst personliga tankar:

07.00, skippa makrillen här och dra på några skivor kalkon eller annat istället.

10.00 Bar och Banan? Varför o varför inte något mellanmål i form av keso/kvarg och en brödbit isf istället?

13.00 Lägg hellre till fett till lunchen här än makrillen till frukost.

18.00 Förstår inte, dricker du PWO-n under passet???

Obs. Sänk inte vikterna, enda det resulterar i är mindre muskler. Du skall fortsätta träna tungt under dietande också, för att spara muskelmassan. = bli snyggare.

Albin wrote:
    Mina högst personliga tankar:

07.00, skippa makrillen här och dra på några skivor kalkon eller annat istället.

10.00 Bar och Banan? Varför o varför inte något mellanmål i form av keso/kvarg och en brödbit isf istället?

13.00 Lägg hellre till fett till lunchen här än makrillen till frukost.

18.00 Förstår inte, dricker du PWO-n under passet???

Obs. Sänk inte vikterna, enda det resulterar i är mindre muskler. Du skall fortsätta träna tungt under dietande också, för att spara muskelmassan. = bli snyggare.

Skippar makrillen .

Anledningen till att jag tar shake och banan är för att det är lite otympligt med massa mat som jag inte kan förvara någonstans på kontoret, vi har en personalkyl, men folk har en tendens att ”låna” av varandra och jag vill ha uppsikt på mina saker.

PWO?

Okej, tungt it is!

Tack för feedback!

Angående träna tungt så har jag en fråga då angående tänk..

Det är nämligen så här att jag under min tid i gymmet alltid haft en fix idé om att jag ska köra 10×3 i allt jag gör, kanske 12/15×3. Men då väljer jag ju oftast en vikt som jag klarar av fast det tar emot när jag kommer mot slutet.

Vilket tar mest?

Mindre reps högre vikter. (Kraften tar slut nästan direkt)
    Eller lägre vikter mer reps. (Mjölksyra i slutet)

Stjarne wrote:
    Skippar makrillen .

Anledningen till att jag tar shake och banan är för att det är lite otympligt med massa mat som jag inte kan förvara någonstans på kontoret, vi har en personalkyl, men folk har en tendens att ”låna” av varandra och jag vill ha uppsikt på mina saker.

PWO?

Okej, tungt it is!

Tack för feedback!

Minikylväska med kylklamp is the shit! :emo-thumb
    [http://nykropp.se/2010/09/26/sa-har-sag-min-matlada-ut-for-dagen/]

Finns lika många teorier som tränande om vad som är bäst. Vad man vet är väll dock att det bästa är att köra variation ibland, så att musklerna inte vänjer sig.

Hade jag varit du hade jag legat runt 5-8reps under dieten. När du är klar borde du kanske fundera på att testa köra i perioder med olika antal set och reps.

Mjölksyran kan du ju jaga om du vill ha uthållighet, vill du att musklerna ska växa ska du inte tänka på det.

Gober wrote:
    Finns lika många teorier som tränande om vad som är bäst. Vad man vet är väll dock att det bästa är att köra variation ibland, så att musklerna inte vänjer sig.

Hade jag varit du hade jag legat runt 5-8reps under dieten. När du är klar borde du kanske fundera på att testa köra i perioder med olika antal set och reps.

Mjölksyran kan du ju jaga om du vill ha uthållighet, vill du att musklerna ska växa ska du inte tänka på det.

Självklart vill jag ju att musklerna ska växa, men jag tänkte under dieten att många reps och lägre vikter var ett alternativ då jag mjölkar musklerna… kanske är fel tänkt av mig?

Nykropp wrote:
    Minikylväska med kylklamp is the shit! :emo-thumb
    [http://nykropp.se/2010/09/26/sa-har-sag-min-matlada-ut-for-dagen/]

Haha om det vore så väl :)

Stjarne wrote:
    Skippar makrillen .

PWO?

Okej, tungt it is!

Tack för feedback!

Personalkyl = där ställer du några burkar kvarg/kesella. (sånt brukar få vara ifred.)
    På kontoret får du väl plats med en funlightflaska och vips har du mellanmålet kirrat.

Pwo = Pre workout drink… VIP-X skall ju helst intas 30-45min innan passet, inte under.

Albin wrote:
    Personalkyl = där ställer du några burkar kvarg/kesella. (sånt brukar få vara ifred.)
    På kontoret får du väl plats med en funlightflaska och vips har du mellanmålet kirrat.

Pwo = Pre workout drink… VIP-X skall ju helst intas 30-45min innan passet, inte under.

Vip-X tar jag cirka 30 min innan passet, under passet dricker jag bara vatten.

Jag har en väldigt hög svett hmm hur ska man säga… jag svettas enormt mycket när jag tränar, det bokstavligen rinner av mig vätska så jag får i mig cirka 1½ liter vatten under ett pass. Är det här normalt, för jag blir nästan lite orolig när jag svettas skitmycket efter 2 minuter på cykeln under uppvärmningen medans andra bara pumpar och pumpar och inget svett rinns av dom…

Tankar om det?

Sen undrar jag, varför fan kliar det över hela kroppen med Vip-X, aldrig känt så med något annat kreatin?

Stjarne wrote:
    Självklart vill jag ju att musklerna ska växa, men jag tänkte under dieten att många reps och lägre vikter var ett alternativ då jag mjölkar musklerna… kanske är fel tänkt av mig?

Jag anser att du bör träna precis som du brukar, kanske med lite mindre volym så att du orkar fokusera och jobba hårt. Tycker att du ska satsa på hypertrofi även under deffen, då borde du inte tappa muskler.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 26 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.