Deff, hjälp

Home Forums Deff och fettminskning Deff, hjälp

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Hej jag är en kille på 17 år som skulle behöva hjälp att deffa(första gången), jag styrketränar 4ggr/vecka och springer 3ggr/vecka, det jag undrar är vad jag ska äta. Känns som att det är på den fronten jag failar. längd: 179 cm vikt:71kg

Just nu ser det ut såhär

kl 07:30frukost: youghurt med cornflakes, och 2 lingon grova med en salami

kl 11:40skolmat: det som serveras

kl 16:30Middag: mat som spaghetti köttfärsås

18:30Efter träning: whey 80

20:30:lingon grova med salami

22:30:whey 80

finner ni fel? isåfall rätta mig. Tack på förhand:up:

Ja deff är inte min starka sida. men är det inte lite mycket socker i cornflakes.
    Hur mycket pasta har du. som jag vet så ska man inte ha i sig så mycket kålhydrater om något alls om man ska deffa.mycket kött och grönsaker som jag vet.
    Men detta är bara va jag har tästat dock, jag tog bort socker och drog ner på kålisar mycket och ökade fett och protein.
    Vad ska du deffa till.

kakelmor wrote:
    Hej jag är en kille på 17 år som skulle behöva hjälp att deffa(första gången), jag styrketränar 4ggr/vecka och springer 3ggr/vecka, det jag undrar är vad jag ska äta. Känns som att det är på den fronten jag failar. längd: 179 cm vikt:71kg

Just nu ser det ut såhär

kl 07:30frukost: youghurt med cornflakes, och 2 lingon grova med en salami

kl 11:40skolmat: det som serveras

kl 16:30Middag: mat som spaghetti köttfärsås

18:30Efter träning: whey 80

20:30:lingon grova med salami

22:30:whey 80

finner ni fel? isåfall rätta mig. Tack på förhand:up:

179 cm lång å 71 kg, behöver du verkligen deffa när du väger tillräkligt lite? om du så tycker att de behövs så skulle jag nog minska på typ salami å kötfärssåsen t.ex. byt salami mot kalkon å ät mer rotfrukter, grönsaker å typ kyckling. de kör jag på mycke! men du ska nog inte minska mer! träna hårdare å skifta passen är de tipps jag får av alla!
    lycka till killen

Har faktiskt tänkt på att skippa cornflakesen, men alltid inbillat mig att de vart lite nyttiga, kanske ska börja äta havregrynsgröt istället. Mitt mål är att bli av med lite fett till sommaren, inte så jätte mycket som behövs ta bort dock.

Tjenare! käka -500kcal än ditt vanliga kalori intag i 4 veckor så går du ner 2 kg, borde räcka för dig.

kakelmor wrote:
    Har faktiskt tänkt på att skippa cornflakesen, men alltid inbillat mig att de vart lite nyttiga, kanske ska börja äta havregrynsgröt istället. Mitt mål är att bli av med lite fett till sommaren, inte så jätte mycket som behövs ta bort dock.

Har du ingen bild. Känner lite som den som skrev efter mig att du kanske inte behöver gå ner mer.
    Men ja det är ju du som ska va nöjd med dig sj.
    Va har du för mål med din träning i det stora hela.

71kg kan inte vara mycket du behöver deffa bort, men låt oss hålla oss till ämnet. Bara börja räkna kalorier väga maten och räkna ut ditt energibehov osv. Kolla till deffguiden i forumet tror den kan vara mycket vägledande och lycka till

håller med ovanstående att det inte är rätt att deffa för dig just nu?visst du ska känna dig nöjd med dig själv, jag är också 17 år , är 188 vägde 94kg innan jag började deffa .. ligger på 91kg nu , du kan gärna kika in i min blogg där jag skriver dagligen vad jag äter och tränar , men det som nog är bäst för dig är att tänk på vad du äter, ät ungefär som det jag gör , men ät inte så lite + träna hårdare,

oj glömde bloggnamn ; [http://maxsundstroem.blogg.se/]

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.