Home › Forums › Deff och fettminskning › Deff! LCHF! inga kolhydrater, mycke fett! FUNKAR
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 mars, 2010 at 12:28 #515599Anonym anvandareMemberOmen wrote:Men jag tror att det bara är bra att äta var 3:e timme när man bygger fast det e no carbs.
Finns dock inget vetenskapligt stöd för att så skulle vara fallet. Man har inte kunnat observera bättre resultat på kroppskomposition av fler kontra färre måltider kombinerat med styrketräning i kontrollerade studier.
18 mars, 2010 at 12:46 #515600Anonym anvandareMemberDin konstanta hunger kommer nog just från att du äter så ofta.
18 mars, 2010 at 13:55 #515601Anonym anvandareMemberJo men, jag vill ju inte gå runt på tom tank. Vill ju inte att kroppen ska plocka av muskler och protein till energi, så mina muskler inte får den maximala återhämtningen/uppbyggnaden. Därför äter jag hela tiden så att det alltid finns ett lager att ta av, känns inte helt klockrent att äta frukost vid 6 och vänta till 11-12 till lunch igen.
18 mars, 2010 at 14:00 #515602Anonym anvandareMemberMen läser du inte vad vi just skrev? Både jag och Eddie påpekade att måltidsfrekvensen inte påverkar kroppskompositionen. Du tror väl inte kroppen börjar bryta ned muskelmassa bara för att magsäcken är tom? Kroppen är mer komplex än så, och den bryter inte ned muskelmassa i första taget.
18 mars, 2010 at 14:10 #515603Anonym anvandareMemberok, vad har du för förslag då? Hur ska jag lägga upp en dag med måltiden? Tider osv
18 mars, 2010 at 14:12 #515604Anonym anvandareMemberNi som knappt äter några kolhydrater alls när ni dietar, känner ni er inte ”tomma”, alltså att man känner sig liten och platt? Jag känner nu när jag har skurit ner på kolydraterna att mycket mindre tryck i kroppen..
Tycker ni inte att det är jobbigt psykiskt?
Kan tänka mig att när man äter ca 20g/ dag så lär man känna sig väldigt tom…18 mars, 2010 at 14:16 #515605Anonym anvandareMemberOmen wrote:ok, vad har du för förslag då? Hur ska jag lägga upp en dag med måltiden? Tider osvJag tycker att du ska äta precis som du vill. Mår du bra av att äta ofta, så kan du göra det – men det kan även vara ett grundläggande problem för din ständiga hunger. Vissa gillar att äta lite och ofta, andra mycket och sällan – det är en smaksak. Men det finns inget belägg för att få någon panik för att man inte ätit på 2 timmar och tror att kroppen blir ”katabol”, inte heller att det skulle ha någon inverkan på din muskeluppbyggnad/återhämtning.
Mitt råd är däremot att placera en större del av ditt energi-intag efter träning, dvs äta en större måltid än de andra.Men att tro att det håller ditt blodsocker normalt, ökar din fettförbränning (hur man nu får det att gå ihop) och ökar din muskeluppbyggnad, är bara maniskt och orsakar nog mer negativa aspekter rent mentalt.
18 mars, 2010 at 14:17 #515606Anonym anvandareMembertotteman wrote:Ni som knappt äter några kolhydrater alls när ni dietar, känner ni er inte ”tomma”, alltså att man känner sig liten och platt? Jag känner nu när jag har skurit ner på kolydraterna att mycket mindre tryck i kroppen..
Tycker ni inte att det är jobbigt psykiskt?Nä.
Jag struntar blankt i om jag ser platt ut, bryr mig bara om styrkan.
18 mars, 2010 at 14:20 #515607Anonym anvandareMemberNä då är det ju lugnare, om man bara tränar för att kunna lyfta tungt! Men jag som enbart( ok 90% iallafall) tränar för volym är det grymt psykiskt jobbigt när man känner sig liten…
Tänkte bara fråga om ni har samma ”problem”..18 mars, 2010 at 14:21 #515608Anonym anvandareMembertotteman wrote:Ni som knappt äter några kolhydrater alls när ni dietar, känner ni er inte ”tomma”, alltså att man känner sig liten och platt? Jag känner nu när jag har skurit ner på kolydraterna att mycket mindre tryck i kroppen..
Tycker ni inte att det är jobbigt psykiskt?
Kan tänka mig att när man äter ca 20g/ dag så lär man känna sig väldigt tom…Sålänge du inte ska tävla i bodybuilding så känns väl ”tryck” mer eller mindre onödigt? Samma som pump på gymmet, alla får panik och tror att de inte växer bara för att muskeln inte blir extremt blodfylld…
18 mars, 2010 at 14:23 #515609Anonym anvandareMemberok grekelito, menar du att det är viktigast att få den största måltiden efter träningspassat? Jag trodde att det var viktigast att bygga upp en energi lagring i början av dagen och innan man tränar. För att på dagen behöver man ju energin mest, typ som lunch, och kanske 1-1,5 timme innan man tränar, så att maten hinner smälta. Då har man ju energi att gymma på, och efter träningspassat en protein drink. Men du säger att jag ska äta min stora måltid efter passet? Vad ska jag äta innan då? Och hur tänkter du över mina andra frågor.
18 mars, 2010 at 14:26 #515610Anonym anvandareMemberJo, Jag har väll tankar om att tävla i BB, om jag blir tillräckligt bra…
Sen kanske man vill se ut som BB, utan att behöva tävla i det? just enbart att man tycker att det är snyggt när man är stor och ha bra muskelutveckling….Så jo, både tryck och pump är väldigt viktigt psykiskt för mig, inte för att det ger någon mer muskelutveckling, utan endast för det psykiska delen…18 mars, 2010 at 14:34 #515611Anonym anvandareMembertotteman wrote:Sen kanske man vill se ut som BB, utan att behöva tävla i det? just enbart att man tycker att det är snyggt när man är stor och ha bra muskelutvecklingLustigt, jag tycker precis tvärtom.
Är det som du säger blir det naturligtvis svårt att hålla modet uppe. Du får tänka på att det bara är tillfälligt och att du blir stor igen när du äter mer kolhydrater.
18 mars, 2010 at 14:41 #515612Anonym anvandareMemberJo, det är ju sant.. det kommer ju tillbaka när man börjar käka kolhydrater igen… Tänkte mest om ni hade nått knep för att motverka detta…. Men nu vet jag att du inte vill motverka det, så du lär nog inte ha något knep …
18 mars, 2010 at 14:41 #515613Anonym anvandareMemberOmen wrote:ok grekelito, menar du att det är viktigast att få den största måltiden efter träningspassat? Jag trodde att det var viktigast att bygga upp en energi lagring i början av dagen och innan man tränar. För att på dagen behöver man ju energin mest, typ som lunch, och kanske 1-1,5 timme innan man tränar, så att maten hinner smälta. Då har man ju energi att gymma på, och efter träningspassat en protein drink. Men du säger att jag ska äta min stora måltid efter passet? Vad ska jag äta innan då? Och hur tänkter du över mina andra frågor.[http://forum.body.se/showthread.php?t=36736&highlight=mat+efter+tr%E4ning]
[http://forum.body.se/showthread.php?t=42974&highlight=mat+efter+tr%E4ning]
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.