Deff med cardio!

Home Forums Deff och fettminskning Deff med cardio!

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Hej!

Ska påbörja en deff och har deffat innan men alltid utan cardio, har dvs helt enkelt dragit ner på kcal intaget och gått ner på så sätt samt kört tung träning samtidigt, har funkat helt ok.

Dock så vill jag väldigt gärna börja röra på mig igen, såg och mådde bättre ut då jag körde cardio och vill på nåt sätt få in detta i min deff.

Är dock helt clueless hur jag ska lägga upp detta. Har några frågor som jag hoppas nån av er kan besvara:

1. När ska jag lägga cardion. På träningsdag eller mellan träningsdagar? Isf direkt före eller direkt efter träning?

2. Hur gör jag med dieten i övrigt om jag blandar in cardio. Ska jag äta lika mkt och låta cardion bränna kalorier eller ska jag äta mindre + lägga in cardio. Tilläggas bör att jag har hög ämnesomsättning och går väldigt lägg ner i vikt.

Om det finns några generella tumregler (förutom det som står i deffguiden) så skriv gärna dessa också.

stort tack!

D

Förslagsvis kör du på olika dagar. Anpassa energiintaget efter energiförbrukningen. Om du har kapacitet att exempelvis förbruka 500 kcal mer på konditionsdag än styrketräningsdag kan du också äta 500 kcal mer men gå ner lika mycket. Att både öka förbrukningen rejält och minska ner extra mycket på maten är nog riskabelt (eller i alla fall ganska onödigt) om du inte är rejält fet.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.