Home › Forums › Deff och fettminskning › Deff med PF – Går upp i vikt!?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
23 november, 2011 at 23:43 #51311Anonym anvandareMember23 november, 2011 at 23:43 #123890Anonym anvandareMember
Hej!
Mot helgen dingar jag tre veckor på periodisk fasta (ca. 18 timmars fasta). Mitt mål är viktnedgång och jag kör enligt leangains-metoden (inte slaviskt dock) d.v.s. mer fett på vilodagar än under träningsdagar. Ang. kosten har jag i stort sett hållit mig borta från allt som torde kunna klassas som onyttigt. Jag har styrketränat varannan dag (min överkropp släpar jämfört med nederdelen och p.g.a. detta har jag valt att köra helkroppspass varvat med överkroppspass). Utöver styrkan kör jag intervaller 1 gång i veckan (pressar mig hårdare än någonsin. Spydde senast :yes: *stolt*) och har kört cardio (gång och löpning på bandet) efter fyra av styrkepassen. Jag väger all mat och har sett till att jag ligger ca 500 kcal minus (enligt Harris-Benedict-ekvationen).
Här är min viktkurva (samtliga är morgonvikt, och tiden på dygnet då jag ställt mig på vågen diffar kanske +/-3 timmar):
6/11 – Kreatin start
7/11 – 72,3 kg
13/11 – 71,9 kg
17/11 – 73,6 kg
20/11 – 73,1 kg
23/11 – 74,8 kgHur kommer det sig att jag går upp i vikt? Brukar inte binda på mig mer än 2 kg vatten då jag kör på monohydrater. Bör jag skära ner på kalorierna eller fortsätta på samma spår? Glömde ta mina mått vid starten men tänkte börja med det nu.
I övrigt har PF fungerat förvånansvärt bra i samband med både jobb och den sociala biten, och det är något jag gärna vill fortsätta med. Har blivit mer ”ådrig” och det känns som om jag tappat i BF, men är inte helt säker.
Tips på hur jag ska fortskrida med deffen? Enormt tacksam för svar!
P.S. den 7/11 körde jag igång med träningen igen, efter ett långt uppehåll (sedan april då jag drog på mig en skada vilket fick mig att ge upp). D.S.
24 november, 2011 at 11:44 #123891Anonym anvandareMemberDet är en sak att ligga på underskott enligt en ekvation och en annan om man faktiskt gör det IRL. Räkna på det och använd det som en riktlinje för att sedan se vad som faktiskt händer med vikten och anpassa därefter. Går du inte ner i vikt, ät mindre.
25 november, 2011 at 06:20 #123892Anonym anvandareMemberHur ser kaloriintaget ut på träningsdagar respektive vilodagar?
Och hur har du fördelat makronutrienterna? (kolhydrater protein och fett)
26 november, 2011 at 09:59 #123893Anonym anvandareMemberKreatin + glykogen är svaret på din fråga.
Dessutom är det väl just monohydrat som binder vatten…?
26 november, 2011 at 10:15 #123894Anonym anvandareMemberAntingen binder du vätska från kreatinet eller äter du för mycket.
22 december, 2011 at 12:35 #123895Anonym anvandareMemberHur ser det ut nu idag?
23 december, 2011 at 00:35 #123896Anonym anvandareMemberDu äter för mycket…rör på dig mer och ät mindre…. Har du en köksvåg och väger all din mat du äter?
23 december, 2011 at 16:01 #123897Anonym anvandareMemberdet finns ju lite riktlinjer för hur mkt man ska äta på träningsdagar resp vilodagar kolla på det så kanske det löser sig för den där ekvationen är nog bäst i teorin och det är ganska lätt att man uppskattar sig själv fel när det gäller aktivitetsnivåer….
27 december, 2011 at 16:56 #123898Anonym anvandareMemberehum.. man vet väl inte riktigt vad man egentligen väger om man inte för protokoll och väger sig 1 gång varje vecka vid samma tidpunkt? jag brukar kolla vikten innan jag tränar och den kan skifta allt mellan 78-81 men när jag väger mig på måndagar kl 08 efter morgonbajsen så har jag ökat ungefär 200-300 gram i veckan senaste månaden.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.