Home › Forums › Deff och fettminskning › deff schema bra eller dålig?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 september, 2009 at 00:28 #61548Anonym anvandareMember15 september, 2009 at 00:28 #394812Anonym anvandareMember
jag har bestämt mig för att gå ner i vikt så jag ska sluta träna i gym i en mån och istälet gå efter den här schemat
är den bra eller dålig?
kommar jag att förlora mycket muskler?09:00 promenad 45 min (tom mage)
Efter promenad proteindrink
10:00 Frukost: Havregrynsgröt + juice + omega 3
12:00 Mellanmål: Banan
14:00 Lunch: kött + salad
17:00 Mellanmål: banan + keso
19:00 träning promenad 1 timme
20:00Efter Träningen: Proteindrink
21:00 – Kvällsmat burk tonfisk
Innan läggdags proteindrink
15 september, 2009 at 00:51 #394813Anonym anvandareMemberVi kommer inte att kunna komma så långt om vi inte vet dina förutsättningar. Längd, vikt, ålder, kön, är du tränad eller otränad sen innan? med mera.
Risken finns att du kommer tappa en del muskelmassa pga av att du slutar att styrketräna och att du verkar äta väldigt lite.
15 september, 2009 at 07:50 #394814Anonym anvandareMemberAtt inte styrketräna under bantningen är det dummaste du kan göra om du inte vill tappa muskelmassa. Den är extremt värdefull och du skjuter dig själv rejält i foten om den utesluts.
15 september, 2009 at 23:33 #394815Anonym anvandareMemberjag är 183 cm lång och väger 95 kg och har tränat i ca 4 år
jag har försökt att träna men orkar inte eftersom jag inte får i mig kolhydrater, så jag tänkte att jag inte tränar den här perioden då jag försöker att gå ner och får i mig mycket proteiner så ja inte förlorar så mycket muskler16 september, 2009 at 00:02 #394816Anonym anvandareMembermarkusa wrote:jag är 183 cm lång och väger 95 kg och har tränat i ca 4 år
jag har försökt att träna men orkar inte eftersom jag inte får i mig kolhydrater, så jag tänkte att jag inte tränar den här perioden då jag försöker att gå ner och får i mig mycket proteiner så ja inte förlorar så mycket musklerOrkar du inte träna på den mängden kolhydrat är något fel.
Själv är jag längre och tyngre än dig och klarade mig bra på 146 g kolhydrat på träningsdagar och 96 g på vilodagar.
Då körde jag 8-10 pass i veckan på gymet16 september, 2009 at 05:44 #394817Anonym anvandareMembermarkusa wrote:jag är 183 cm lång och väger 95 kg och har tränat i ca 4 år
jag har försökt att träna men orkar inte eftersom jag inte får i mig kolhydrater, så jag tänkte att jag inte tränar den här perioden då jag försöker att gå ner och får i mig mycket proteiner så ja inte förlorar så mycket musklerDet ser inte ut som någon särskild lågkolhydratkost i mina ögon, bara en allmänt riktigt lågenergikost. Alltså oerhört lite mat men inte exceptionellt kolhydratsnål. Kosten är dåligt sammansatt men under en kort period duger den kanske. Men bedrövligt fettsnål och ingen bra måltid efter träningen.
16 september, 2009 at 07:57 #394818Anonym anvandareMembermarkusa wrote:jag är 183 cm lång och väger 95 kg och har tränat i ca 4 år
jag har försökt att träna men orkar inte eftersom jag inte får i mig kolhydrater, så jag tänkte att jag inte tränar den här perioden då jag försöker att gå ner och får i mig mycket proteiner så ja inte förlorar så mycket musklerDu behöver inte köra så hög volym. Se till att få 2-3 riktigt tunga set (3-8 reps) för varje kroppsdel med en frekvens på var 4-5e dag eller så och sedan kan du fylla ut med några extra set om du känner för det. Om du matar på med lika hög volym under diet som bulk (förutsatt att du som alla andra kör enligt en elitsatsande bodybuilder med hjälpmedel) så kommer du bränna ut dig och inte orka. Kroppen har helt enkelt inte lika bra återhämtningsförmåga och inte heller lika höga energinivåer. Då MÅSTE man sänka volymen (om man inte redan kör HIT eller något liknande).
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.