- This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Deff och fettminskning › Deff tips
Hade tänkt att dieta för första gången och undrar hur man ska lägga upp sitt intag mellan kolhydraterna och fettet. Har läst om den termogena dieten men det känns inte som om den kommer att fungera för mig då jag tränar fotboll
2-3 gånger i veckan.
Någon som har något tips?
Läs runt på BODY så hittar du en massa tips
Kolla deffguiden. [http://forum.body.se/showthread.php?t=22347] Du bör finna svaret relativt enkelt en bra guide också.
Hur åt du innan?
Att röra om alldeles för mycket i kostschemat och köra på en diet som man avskyr, kan utan problem leda till oönskat resultat.
Högt proteinintag, och en bra balans mellan kolhydrater och fetter, så du orkar utöva dina träningsaktiviteter.
Ovanstående guide är bra skrivet, annars.
Testa dig fram och se vad som passar just dig.
Det kan vara lite knivigt att gå på diet samtidigt som du utövar en sån sport. Jag gissar att ni spelar i alla fall en match i veckan + träningarna där du förväntas kunna prestera med hög energinivå?
Min personliga rekomendation förrutom deffguiden som postades är att du lägger dig på ett lågt underskott, kanske rent av bara ser över din kost i dagsläget och skär ner lite på kolhydraterna, eftersom en diet många gånger kostar en del energi och fokusförmåga, och det tror jag att du vill undvika för fotbollens skull.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY