- This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Deff och fettminskning › Deff vid låg ålder?
Inte säker på att detta är rätt tråd men chansar…
Jag är 16 år, född 1993. Har väl inte riktigt tänkt att deffa men när man är i så pass låg ålder som mig, ska man verkligen deffa då?
För det första: hur mycket fett har du nu (på ett ungefär. Överviktig? Normal? Tvättbrädemage) och vilka mål har du med träningen?
Tycker du själv att du är tjock (överviktig) och inte trivs med dig själv så deffa på. Så länge du inte känner att du mår psykiskt dåligt osv, så är det bara att köra.
Fast vikt och längd hade uppskattats.
Skulle väl säga normal, har ingen tvättbräda men lite små konturer av magmuskler. Har inga direkta mål, inte tänkt att satsa på tävlingar eller dylikt.
Kan säga att jag är 190 och väger cirka 79kg.
Lägg in 2-3 konditionspass i veckan, 20 minuters intensiv löpning med 8-12 spurt intervaller inkluderat, kör hårt och tungt på bänk, marklyft och knäböj. Så kommer rutorna fram :emo-thumb
Lite mer ontopic så behöver du alltså inte deffa, du ligger ju bra i vikt för din längd etc..
79 kg på 190 cm. Låter jäkligt tunnt.
Bygg lite styrka och se vart du hamnar.
Kanske 200 kg i marklyft inom två års tid vore ett vettigt mål?
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY