Deffhjälp

Home Forums Deff och fettminskning Deffhjälp

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Tjo,

Har deffat nu snart 2 månader och väger i nuläget 71,5 kg på 187 cm. Lite jag vet. Men jag har iaf nästan helt synliga rutor och är allmänt ganska slimmad. Funderar nu på att gå ner till 70 (eller ännu mer) för att bli helt rippad, men samtidigt börjar höftbenen sticka ut nu och det är inte snyggt.

Min plan är nu efter deffen att äta upp mig inför nästa sommar (långsamt bygge) och frågan är om jag ska börja med det nu eller fortsätta deffa mig. Behöver mer muskler tror jag…

Borde jag skärpa mig och inse att jag är snudd på underviktig och börja lägga på mig kvalitetsvikt?

Du har passerat gränsen för snudd på underviktig (som i ditt fall kanske låg runt 75-80kg). Börja äta upp dig nu men gör det långsamt så blir det nog bra. :)

Men alltså, det där är också något som folk som inte själva är smala säger för att må bättre själva.

Men du kanske har rätt, men 75-80 kg på 187 cm är verkligen inte underviktig.

75-80 kilo på 187 centimeter är kanske bara på gränsen till underviktig men du väger ju mindre än det. ta de pengar som du inte har lagt på mat och gå och gör en rejäl hälsokoll är mitt förslag. Enligt BMI så ligger du i och för sig på nedre delen av normalviktig. Men lägg gärna upp lite bilder så kanske då får mer än bara mina åsikter :)

Ja, jag kom fram till att lägga på mig vikt idag. thanks

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.