Deffhjälp

Home Forums Deff och fettminskning Deffhjälp

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • Author

Jag funderar på att deffa ner 4-6 kg fett , och jag väger 74,4 kg just nu naket. Jag har läst igenom deffguiden och fattar den någorlunda bra. Jag skulle gärna vilja ha tips på mat som man bör äta osv. jag ska ju bara gå ner 4-6 kg så borde inte vara så svårt att gå ner det utan deff , men vill behålla min muskel massa som jag har nu och inte tappa det. Gärna lite tips om mat , träning och allmänt om vad man ska tänka på under deff

kom igen kan ingen vara snäll o svara :( skulle behöve hjälp med mat man kan äta osv :(

jag är cirka 177cm lång , jag är 15 år och vägde 74.4 kg på morgonen idag. Jag tränar gym 3 gånger per vecka och spelar innebandy 3 ggr per vecka. Jag tränar rätt så tung med 8 rep och 5 set, och då kör jag massa basövningar för hela kroppen. Jag vill gå ner till 68-70 eller det som liksom känns bra för mig , för att sedan börja bygga muskler. Jag har mycket muskler nu , men vill inte börja bygga nu för då blir jag bara ännu fetare. mjölk är bra , men 1 glas mjölk är typ 3 dl och det blir 120 kcal :O vill ju ligga på 500 underskott om dagarna minst

jag är 15 bast , kanske inte fet men tjock iallafall! jag vill som sagt gå ner i vikt för att förlora lovehandles och lilla magen jag har. heheh jag använda formeln på deffguiden och det visade att en dag framför datan förbränner jag 2400 kcal ngt , kan jag ligga på 1500-1900? vill gå ner i vikt så snabbt som möjligt men ändå må bra för att sedan kunna bygga muskler inför beach 2011. har aldrig gillat o bada med polare förut då jag e tjock , och alla e små slimmade nuförtiden.

okej , heheh hur viktigt är det att få i sig 2 gram protein per kg kroppsvikt? jag vet knappt någon proteinrik mat förutom tonfisk och kyckling , kött. tror du jag skulle tappa mycket muskelmassa även om jag inte fick i mig tillräckligt med protiner osv då jag bara ska banta ner till typ 68-70 kg?

Köp ett billigt vassle protein pulver då…finns knappast billigare protein att få i sig, nackdelen är att det mättar dåligt, å andra sidan är de inte så mkt kalorier i en drink blandad med vatten.

jag kör whey-80 just nu , men det ger bara 21 gram protein per gång jag tar det :/ jag tar det 2 ggr per dag då jag tränar också .. och bör få i mig minst 148 g protein per dag , och jag vettefaan hur jag ska få det :O tonfisk på burk som jag äter innehåller ju bara 18 g protein per 100 g står det..

1 portion = 1,5 skopa, 0,75 dl (28 g pulver, 21,3 g protein) heheh det är exakt det jag tar ,

eller ta bara fler gånger/dag…att komma högt i protein kan aldrig vara några bekymmer

En liten fråga bara , orkar inte starta upp ny tråd angående detta. Men jag har nu deffat i 3 veckor och gått ner från 75,4 till 71. Och har inte räknat hur mycket proteiner jag fått i mig , har bara räknat kcal. Och i gymmet gör jag framsteg även om jag deffar o äter mindre , jag har inte blivit sämre eller att jag känner att jag inte orkar. Tappar man mycket muskelmassa om man fortfarande orkar och till och med göra pb:n i vissa övningar då man deffar??

Kan man ändå göra…att du ökar i vissa övningar kan ju bero på att din teknik blir bättre.

aha okej , njaa min teknik är den samma som förr :D

Blir du starkare under deffen är det ett gott tecken, ligger du inte på allt för stort underskott och inte har tränat länge så är chansen god att du lyckas behålla det mesta av musklerna, eller till och med lägga på dig lite extra muskler :)

jag har tränat sen början av november , och deffat i typ 3 veckor nu lite halvdant .. gått ner under dessa 3 veckor ungefär 4 kg .. jag tycker det är jävligt mycket i nedgång , och har minskat midjemått med nästan 10 cm.. ändå så orkar jag ju mer i alla övningar :O kanske inte lika motiverad då man e lite mer trött då o då men .. :D

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.