deffprojekt!

Home Forums Deff och fettminskning deffprojekt!

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

tjenare jag har nu börjat deffa för 2 dagar sedan och har en blogg som jag inför allt vad jag äter dricker gör för aktiviteter och tar för kosttilskott.. ni får gärna följa mig på min blogg , [http://maxsundstroem.blogg.se] om ni är intresserade av en deff / ta lärdom av den, ha det gott kom gärna med kommentarer och åsikter om mitt projekt..

sundstrom92 wrote:
    tjenare jag har nu börjat deffa för 2 dagar sedan och har en blogg som jag inför allt vad jag äter dricker gör för aktiviteter och tar för kosttilskott.. ni får gärna följa mig på min blogg , [http://maxsundstroem.blogg.se] om ni är intresserade av en deff / ta lärdom av den, ha det gott kom gärna med kommentarer och åsikter om mitt projekt..

Skönt med deff om du lagt på dig lite muskler och väger över 90 för dina cm. Tkr dock att du äter på tok för lite proteiner för att bibehålla dina muskler när du rör dig så mkt som du gör (innebandy, fotboll och promenader) .. Köp keso/kvar alt lägg till 2-3 drinkar varje dag. Det ända i proteinväg du får i dig kmr ju från 1 drink och lite fisk/köttfärs?

Lycka till =) ! :up:

TS: Du får i dig på tok för lite energi per dag för att kroppen ska ha en rimlig chans att behålla så mycket muskelmassa som möjligt.

En viktnedgång på 500-1000kcal per dag anses lagom. Då ska detta även ske ihop med ett proteinintag på ca 2gr/kg kroppsvikt.

Hoppas du läst på ordentligt innan du dragit igång och beräknat ditt energiintag samt ett dygns energiförbrukning och lagt upp kosten utefter det.

tackar, jag har också tänkt på mitt proteinintag faktiskt, glömde lägga till att jag dricker 2 drinkar per dag ( 94 whey ) och försöker även att trycka i mig 1-2 tonfisk burkar per dag, jag kanske ska öka till 3 drinkar och få i mig lite keso också? hur mycket keso snackar vi om per dag isf? tack på förhand! (obs är 17 år så ni vet.

sundstrom92 wrote:
    tackar, jag har också tänkt på mitt proteinintag faktiskt, glömde lägga till att jag dricker 2 drinkar per dag ( 94 whey ) och försöker även att trycka i mig 1-2 tonfisk burkar per dag, jag kanske ska öka till 3 drinkar och få i mig lite keso också? hur mycket keso snackar vi om per dag isf? tack på förhand! (obs är 17 år så ni vet.

Du är 17 år och väger 92 pannor? Skulle vilja se bild på det ;) Men ligg mellan 2 – 3 g / kg kroppsvikt för att vara säker på att inte tappa allt för mkt muskelmassa. Lägg dessutom till fetter och tillräckligt med kolhydrater för att du inte ska må skit under perioden också.. Satsa på (Som insulinus säger) på att ligga 500 – 700 Kcal i underskott/dag. En deff period sträcker sig under en lång period och en viktnedgång på 0.5 kg/vecka är lagom .. (ett kg kroppsfett ~ 7000 Kcal och en – 500 Kcal / dag = 3500 Kcal / vecka = 0.5 kg /vecka i förlust (förhoppningsvis i fett))

Precis som Insulinus tkr jag att du ska räkna om din förbränning per dag och lägga om kosten lite..

Än en gång – lycka till :emo-thumb

hur mkt bränner kroppen själv per dag?????:|

talangkillen wrote:
    hur mkt bränner kroppen själv per dag?????:|

Enligt denna formel:

66.1 + (13.75 x Vikt) + (5.003 x Längd) + 6.775 x ålder) ( x 1,2 för ingenting lr 2,0 för MAX fys)

Du kan även räkna ut ett ungefärligt värde på grundförbränningen som blir din vikt x 24 .. Sedan bara uppskatta :)

tack diabetes ngt =) ja jag vägde 93,5kg ett tag och jag är 17 år , är rätt stor må jag säga, har hållt på med idrott hela livet , du ska få en bild senare,.. har inte tillgång till kamera för tillfället!

och du som skrev att jag svälter ihjäl min kropp, nej det gör jag inte.. jag mår hur bra som helst och känner ingen svält för fem öre, har dock glömt att skriva in lite vad jag äter som jag skall bli bättre med i framtiden!

nej jag tänker inte att hålla på länge, kommer att köra tills jag känner mig deffad och inte har de lilla lager jag har idag.. det är inte jättemycket jag skall ta bort.. jag gör inte detta bara för strandens ”skull” utan även för att ja vill ha en lagom vikt / vältränad kropp till den idrotten jag håller på med då jag gör det på en rätt så hög nivå om du förstår… jag har ökat mitt energiintag lite då jag tog lärdom av det du skrev, jag är en nybörjade inom styrketräning i helhet och därför är jag öppen för förslag! tackar..

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.