Definitionen på ”nån gång ibland”

Home Forums Deff och fettminskning Definitionen på ”nån gång ibland”

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Det är ofta jag läser att äter du godis, onyttigt osv ”nån gång ibland” så gör det inget.

Jag är oerhört nyfiken vad din definition på ”nån gång ibland” är.
    Är det en gång i veckan – en gång i månaden – en gång om året – VAD?

Tack

Jag äter det numera varje dag i princip. Men ganska lite för jag har inga problem med att ta en kaka och lite choklad utan att börja hetsäta. Sammantaget kanske det blir en chokladkaka på två veckors tid. Då är det ju samma mängd fast i det ena fallet är det varje dag men i det andra fallet varannan helg.

Några gånger i veckan, brukar det bli för mig, oftast i samband med sociala tillställningar. Sitta och tjura och vägra ta en kaka eller några after eight efter maten till kaffet när man är hos svärmor och käkar finns inte på världskartan. Någon hejd får det vara.

Annars kan jag slänga in någon dag här och där någon gång i månaden när jag äter en jävla massa glass, vilket är min stora svaghet här i livet.

Någon gång ibland, sådär.;)

Quote:
    Let’s face it, you know that nothing tastes as good as lean feels, you know how good discipline feels, you know that you’re better than all of those weak willed candy and dessert eaters; you read Chris Shugart’s insane ramblings and actually take his bullshit seriously. You know the truth. You know you’re better than them and 50 years from now when you’re old and decrepit, you’ll know that it was worth it, sticking to your diet 365 days a year and never actually enjoying a moment of life.
    So you go ahead and take your Tupperware with chicken breast, broccoli and sweet potato and eat it while everyone else around you actually gets some joy out of life and you feel miserable, alone, deprived and isolated. Know deep down that you’re not only physically superior but also morally superior.
    No, really, I’m seriously kidding about this, don’t do it. If you do, I hope someone pins you to the ground and force feeds you fudge until you throw up. Just because you’re an asshole.

/Lyle McDonald

;-)

Ur deffsynpunkt behöver man egentligen inte oroa sig för hur ofta utan istället för hur mycket.

De andra i tråden har också en bra poäng :)

Gober wrote:
    /Lyle McDonald

;-)

Det var så otroligt väl rutet att jag tamigfan blir tårögd!

Indec wrote:
    Det var så otroligt väl rutet att jag tamigfan blir tårögd!

Det bara sprutar klockrena citat från den karln. It never ends. :D

Den åkte upp på facebook, pronto! hahaha

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.