- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Deff och fettminskning › Diet – rapid fat loss
Tänkte följa en diet efter the rapid fat loss handbook av lyle mcdonald.
18 år
83 kg
186 cm
17% kroppsfett
Enligt dieten skulle jag behöva få i mig ca 170 g protein/dag. Vilket innebär att jag skulle behöva äta ca 700 g / 880 kcal kycklingbröstfile (den ultimata primära proteinkällan enl lyle) om dagen.
Kommer också att försöka äta mycket grönsaker samt ta kalcium-, magnesium- och omega-3 tillskott.
Även fast RFL avråder att man ska köra cardio, behöver jag göra det ett par gånger i veckan.
Tror att kyckling kan bli lite enformigt efter ett tag och funderar på att minska mängden ”lean meat” och ta in kvarg+proteintillskott. Har dock lite problem med vasslebaserade tillskott, då jag är laktosintolerant. Finns det några substitut?
Undrar främst om det är någon som har några synpunkter på kosthållningen eller följt dieten tidigare. Kommer jag att gå under när jag kombinerar cardio och en kosthållning med så pass lite kalorier? (hamnar väl på 1000 kcal/dag, med 880 kcal kyckling + grönt)
whey 100 tillskott innehåller låga mängder laktos. annars finns det ju soja protein! du får nog göra en hel del med kosten. det är på tok för lite mat. finns många bra sidor är du kan kolla din ungefärliga kcal åtgång. dra av 500-1000 kcal från det och vips så ligger du på lagom kaloriminus.
There is no confusion in it that diet is the rapid way to lose the weight but if we sue the exercise along with the dieting programs then there are high chance that you will get the good and rapid results.
Skippa cardio när du kör RFL ärligt talat. Du tror att det är inga problem, men du kommer inte orka.
Köra konditionsträning på i stort sett endast protein är ingen höjdare
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY