Home › Forums › Deff och fettminskning › effektivast?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 april, 2009 at 11:50 #64401Anonym anvandareMember18 april, 2009 at 11:50 #445706Anonym anvandareMember
då jag nu börjar få mer resultat så undrar jag lite!
vilket är mest effektivt i eran åsikt angående kondition å fettförbräning?
crosstrainer, ut å jogga eller styrka sen 45-60 min på crosstrainer?
finns de bättre så nämn de gärna! har ingen möjlighet att köra på gym för tillfället men kämpar på för att lösa de!
stats idag: 1,79 lång 78 kg morgon vikt. midja 91 cm ( grymt besviken på de måttet) ligger på ett underskott runt 500-800 beroende på dagens händelser.
mitt mål är en deffinerad kropp med platt å fin mage som de flesta har här.
magen är verkligen de svåraste att få ordning på!alla tipps uppskattas. :up:
Mvh Dragon
20 april, 2009 at 18:06 #445707Anonym anvandareMember?? 😮
20 april, 2009 at 18:28 #445708Anonym anvandareMemberJag tycker du ska variera för att inte ledsna. Jag brukar under diet köra styrka sen 15-20minuter på antingen crosstrainer, löpbandet eller cykeln. Anledningen är helt enkelt att jag kör vad jag känner för, och ibland är fötterna inte i det bästa skicket efter långa promenader och långa löprundor.
Sen slänger jag in (1-2 ggr/vecka) konditions träning på löpbandet.
Vad som är effektivast beror ju helt på hur intensivt du kör. Har du svaga ben finns det ju vissa fördelar med att köra crosstrainer där du kan hjälpa till med armarna lite, annars kanske mjölksyran tar över och du orkar inte prestera fullt ut när du springer/cyklar.
Nu kanske jag iofs inte svarade riktigt på din fråga, men hoppas jag hjälpte lite iaf.
20 april, 2009 at 18:31 #445709Anonym anvandareMembernible wrote:Jag tycker du ska variera för att inte ledsna. Jag brukar under diet köra styrka sen 15-20minuter på antingen crosstrainer, löpbandet eller cykeln. Anledningen är helt enkelt att jag kör vad jag känner för, och ibland är fötterna inte i det bästa skicket efter långa promenader och långa löprundor.Sen slänger jag in (1-2 ggr/vecka) konditions träning på löpbandet.
Vad som är effektivast beror ju helt på hur intensivt du kör. Har du svaga ben finns det ju vissa fördelar med att köra crosstrainer där du kan hjälpa till med armarna lite, annars kanske mjölksyran tar över och du orkar inte prestera fullt ut när du springer/cyklar.
Nu kanske jag iofs inte svarade riktigt på din fråga, men hoppas jag hjälpte lite iaf.
på crosstrainer ligger jag runt 24-29 km/h med ganska tungt motstånd i ca 45-60 min
20 april, 2009 at 18:34 #445710Anonym anvandareMemberdragon_skull wrote:på crosstrainer ligger jag runt 24-29 km/h med ganska tungt motstånd i ca 45-60 minNär du joggar/springer då?
24-29km/h låter riktigt fort, fast det beror ju på vilken modell och vilket märke man har på crosstrainern också, borde variera rätt mycket.
20 april, 2009 at 18:38 #445711Anonym anvandareMembernible wrote:När du joggar/springer då?24-29km/h låter riktigt fort, fast det beror ju på vilken modell och vilket märke man har på crosstrainern också, borde variera rätt mycket.
kan inte jogga ännu problem med knäna sedan min övervikt håller på att bygga upp styrkan igen genom att cyckla mycke i teräng å hill climb samt benlyft på jobbet.
min modell orbitreck platinumm den funkar för mig då jag tränar hemma.21 april, 2009 at 12:04 #445712Anonym anvandareMemberNär jag vill förbränna de där sista fettkilorna som är runt magen kör jag enbart sallader baserat på fullkornspasta och kyckling, tonfisk eller rena fruktsallader under 2 veckor.
Jag går minst 1 timme om dagen och springer 1 timme varannan dag de dagar jag inte springer går jag även 1-2 timmar på kvällen efter jobbet
Under dessa 2 veckor tränar jag ingenting på gymmet utan jag bara går eller springer.Cykla kan man ju också göra men min cykel har fått fötter så jag har ingen just nuJag äter var 3:e timme och dricker mycket vatten och tar kosttillskott i form av, vitamintabletter, Omega3-olja, aloe vera, äppelcidervinäger, Krom och vitlöksolja.
På detta vis är jag iallafall varken trött eller hungrig om dagarna och endå går jag ner massa i vikt sist förlorade jag 6 kilo på 2 veckor:D
Eftersom jag har ett tungt arbete där jag bemöter mkt folk kan jag inte vara halvdöd och orkeslös om dagarna och måste ha energi=)Så detta funkar iallafall bra för mig under denna diet kan amn ta en gurka eller motor om man känner sig allt för hungrig mellan dessa 3 timmar
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.