En fråga =)

Home Forums Deff och fettminskning En fråga =)

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Har suttit och funderat på ett dietupplägg som skulle passa mig och kom fram till följande:

Periodisk fasta, börjar käka vid 16 och avrundar med en proteindrink vid 00

Kost som består av 500g kyckling, grönsaker och frukt (400 kcal) en proteindrink och 10 hela ägg, multivitamin och omega 3

då undrar jag om fettsammansättningen blir helt åt skogen och är det helt korkat att basera i stort sett hela mitt fettintag på ägg? =)

MVH.

Grolm wrote:
    då undrar jag om fettsammansättningen blir helt åt skogen och är det helt korkat att basera i stort sett hela mitt fettintag på ägg? =)

Det vore säkert en fördel om du väljer en viss andel ekologiska då. Men du tar ju tillskott av omega-3 också så jag kan inte se några fel i fettsammansättningen av 10 ägg per dag. Det är en hög konsumtion och jättehög konsumtion av ett viss livsmedel kan ju vara mer eller mindre bra. ”För mycket” är dåligt oavsett livsmedel.

Men att 10 ägg skulle vara ”för mycket” ägg kan man inte säga på rak arm, jag äter minst 6 om dagen själv.

Eddie Vedder wrote:
    Det vore säkert en fördel om du väljer en viss andel ekologiska då. Men du tar ju tillskott av omega-3 också så jag kan inte se några fel i fettsammansättningen av 10 ägg per dag. Det är en hög konsumtion och jättehög konsumtion av ett viss livsmedel kan ju vara mer eller mindre bra. ”För mycket” är dåligt oavsett livsmedel.

Men att 10 ägg skulle vara ”för mycket” ägg kan man inte säga på rak arm, jag äter minst 6 om dagen själv.

Äter du gulorna då också?

heryagu wrote:

Jag vågar nog sätta min mandom på spel och säga att ja, han äter gulorna också.

Det var allt jag ville höra.. tack och bock =)

heryagu wrote:

Ja självklart.

Aldrig i mitt liv att jag skulle kasta bort gulorna. Det är ju där den allra största mängden näring finns. Att göra sig av med vitorna skulle inte kännas som en lika stor förlust men de äter jag förstås också.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.