Home › Forums › Deff och fettminskning › Endast vätska i 14 dagar (ej diet)
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 augusti, 2009 at 15:12 #61956Anonym anvandareMember17 augusti, 2009 at 15:12 #396422Anonym anvandareMember
Hur genomför man detta på bästa möjliga sätt? Är det fruktjuice, proteindrinkar och standardmjölk som är de bästa alternativen?
OBS! Detta är ingen ”galen” diet, utan orsaken till detta är rent medicinsk.
MYCKET tacksam för svar och tips.
17 augusti, 2009 at 15:55 #396423Anonym anvandareMemberOm du enbart kan dricka i fjorton dagar är ju någon typ av måltidsersättare att rekommendera. Pulverdieter fast där du dricker tillräckligt för att ligga still i vikt helt enkelt.
Mjölk, juicer, proteindrinkar som du nämner, komplettera det med den typen av måltidsersättare så blir det nog bra. Anledningen till måltidsersättarna är att de just ersätter måltider sett till vitaminer och mineraler.
17 augusti, 2009 at 18:24 #396424Anonym anvandareMemberTack för alla svar.
Den medicinska orsaken vill jag av privata skäl tyvärr inte gå in på.
Tips och råd har jag fått, men insåg snabbt att det med största sannolikhet fanns mer kunskap här, och visst hade jag rätt. (Ett stort tack till Eddie Vedder först och främst.)
Om jag får i mig den rätta mängden protein, fett och kolhydrater, som jag annars skulle få via den fasta födan, bör det väl inte vara något större problem, så länge jag kompletterar kosten med omega-3 samt multivitamintabletter?
17 augusti, 2009 at 18:28 #396425Anonym anvandareMembernorbit wrote:så länge jag kompletterar kosten med omega-3 samt multivitamintabletter?Tveksamt om det behövs när du kompletterar med måltidsersättare som sagt. Kolla först och främst vad de innehåller, multivitaminpreparat lär inte behövas men att komplettera med omega-3 kan nog vara bra. Även fiskolja kan köpas flytande om du inte vill ta kapslar.
17 augusti, 2009 at 19:06 #396426Anonym anvandareMemberskall du träna under tiden?
17 augusti, 2009 at 19:53 #396427Anonym anvandareMemberEddie Vedder – Jag ska kolla upp allt ordentligt, men jag vill återigen tacka för att du tog dig tid att hjälpa till och ge mig lite mera ”kött på benen”.
loverius – Nej. Det blir ingen träning under dessa 14 dagar.
18 augusti, 2009 at 06:12 #396428Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Använder du MRP som Eddie säger så kan det måhända att det täcker ditt intag av VItaminer & Fett. OM inte så kan alltid något komplement såsom Möllers Total vara att rekommendera.Var det inte nästan exakt så jag skrev? Och nej jag menar inte att vara dryg utan undrar mest vad du egentligen la till.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.