Få bort fett runt magen och brösten

Home Forums Deff och fettminskning Få bort fett runt magen och brösten

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 37 total)
  • Author

Hallå!
    Jag har börjat få problem med med fett runt mage och bröst.
    Jag har alltid varit pinnsmal i yngre dar och tränat fotboll men nu när jag la ner fotbollen och drack lite väl mycket alkohol i ungefär ett års tid gick jag upp lite för mycket.

Just nu väger jag runt 82-83 och är 180cm lång. Och just nu tränar jag 3-4 gånger på gym och promenerar 3-4 ggr i veckan. Är de bra för mig som vill bränna bort fett? Eller ska jag satsa på bara promenader/löpning eller ska jag variera? Tycker nästan alla säger olika. Har börjat med protein pulver också är de bra när man vill bränna fett eller ska man skippa de?

Jag har valt att huvudsakligen basera min kost på kyckling och tonfisk, och fullkornspasta.
    Och antingen ett stekt ägg till eller en keso macka.
    Och till frukost gröt.

Vad tror ni om de? Kom gärna med synpunkter och om jag kan förbättra något, som jag troligtvis kan!

Värt att tillägga är att jag vill få bort fettet men samtidigt lägga på mig lite muskler.

Mvh

Ät mindre än du förbrukar. Finns inget annat sätt.

Men är den maten jag valt att basera kosten på bra mat om man vill ta bort fett men samtidigt försöka lägga på sig lite muskler?

Dra ner så mycket på kolhydraterna som du kan, ät dock mycket fibrer & gröt, ät proteinrikt. Alltså inga ljusa bröd eller liknande…
    Byt ut promenad till jogging, kör stenhårt! :)

Proteinpulver fungerar bra, kolla bara så det inte är massa kolhydrater i det (gainer liknande)

Mindre mackor, mindre gröt och mindre pasta till att börja med. Att ersätta sånt med mer protein och grönsaker är förmodligen det enklaste.

Eddi vad skulle du ersätta fullkornspastan med? Fullkorns pasta är väl bättre än den vanliga pastan? Och tycker du att jag ska fortsätta med protein pulvret?

daruler wrote:
    Eddi vad skulle du ersätta fullkornspastan med? Fullkorns pasta är väl bättre än den vanliga pastan? Och tycker du att jag ska fortsätta med protein pulvret?

Jag tycker inte fullkornspasta är bättre än vanlig. Kanske om man äter horribelt, då är det ju lite mer näring. Men om kosten sammantaget är helt okej ser jag inga direkta fördelar.

Ersätt med mer protein, lite mer fett och grönsaker som sagt. Istället för kycklingfilé med pasta så äter du kycklingfilé, lite bearnaisesås och ett lass med broccoli exempelvis.

Proteindrink efter träning är aldrig fel. Kanske även någon mer gång per dag om du känner att det ryms i din kaloribudget.

Eddie har du något bra kostschema med olika måltider man kan börja med?
    Eller bara tips på bra protein rika måltider

Finns de någon sida där jag kan räkna ut hur mycket mat jag behöver för att inte tappa muskelmassa men samtidigt få bort fettet?

Ja, säg till när du hittar nåt som bara förbränner en del fett på kroppen. Ehmm. :)
    Blir så jäääääääävla förbannad på mina gener. Tar år och dar att få bort lite ryggfett där bak över rumpan. När jag väger mer än vad jag brukar ser jag skitbra ut proportionellt. Sen när jag börjar träna försvinner fettet från ärslet så mina lovehandles kommer fram och jag förstår inte. Gawd damnit. Tur att det är bara jag som märker det lilla fettet men ändå, det stör mig!

daruler wrote:
    Eller bara tips på bra protein rika måltider

[http://traningslara.se/idrottarens-proteinbehov/]

daruler wrote:
    Finns de någon sida där jag kan räkna ut hur mycket mat jag behöver för att inte tappa muskelmassa men samtidigt få bort fettet?

Bestämt dig vad som är viktigast, att bygga massa eller droppa i fett.
    Vill du deffa, läs deffguiden.

[http://forum.body.se/showthread.php?t=22347]

Idag åt jag: 0,5dl fullkornspasta och 90-95gram tonfisk och två stekta ägg. Är de en bra måltid?

daruler wrote:
    Idag åt jag: 0,5dl fullkornspasta och 90-95gram tonfisk och två stekta ägg. Är de en bra måltid?

Ur vilken synpunkt?
    Jag förklarade detta för en vän jag hjälper att gå ner i vikt.
    Han frågade precis som du om något var bra eller nyttigt.

För mig med helt andra mål än honom är bra mat något annat än för honom. Du måste alltså specificera från vilken utgångspunkt du vill veta om något är bra.
    Men ÄGG tycker jag är bra mat oavsett vad ditt mål är. Tonfisk (Framför allt färsk) är god och proteinrik. (burkvarianten ärproteinrik men äcklig). Och fullkornspasta är som vilken pasta som helst, ingen mikronutrientbomb precis, men inte heller dåligt.
    Personligen föredrar jag färst pasta á la italienskt vis.

Mvh

Tomas

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 37 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.