- This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Deff och fettminskning › Få större muskler medans man går ner i vikt/får mindre mage?
Tjenare! det är så att jag nu beställt lite vikter från gymgrossisten, och har även införskaffat mig en träningscykel. Har inte tränat på väldigt länge (sista gången var väl när jag slutade på ishockey för 2.5 år sedan).
Börjar känna mig väldigt lat och har inte speciellt mycket energi då mestadelen av min fritid spenderas stillasittande framför datorn.
Men nu till min fråga, är det möjligt att bli smalare runt magen (försöka få fram ett sexpack) medans man får större muskler på andra ställen? armar/ben osv. Hade tänkt att jag kör styrketräning 3-4 gånger i veckan, och cyklar resterande dagar. Är 17 år, 192 cm och väger ca 83-85 kg.
Skulle även behöva ha någon bra diet man kan följa – har möjligheten att göra matlådor (kyckling,fisk osv) som jag kan äta när jag kommer hem från skolan.
Sist men inte minst, ska man börja dricka proteinshakes, eller ska man ta det senare när man kommit in i själva träningsproceduren?
Wall of text, men förhoppningsvis så förstår ni!
Mvh
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY