Home › Forums › Deff och fettminskning › Första deffen
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 mars, 2009 at 17:59 #65225Anonym anvandareMember5 mars, 2009 at 17:59 #453523Anonym anvandareMember
Jag har gymmat i ca 3 månader nu. Har lus läst varenda deff tråd här inne och rätta mig om jag har fel nu.
Under deffen ska man dra ner på kcal intaget så att man förbrukar mer kcal än man stoppar i sig. Men det är fortfarande viktigt att få i sig rikligt med protein och även kolhydrater är viktiga.
Samtidigt ska man forsätta att träna styrka hårt och kanske lägga in promenader eller joggingturer några gånger i veckan.
Det är så man sköter en deff i stora drag? Rätta mig om jag har fel nånstans.
Nu till mina förutsättningar.Jag har alltid sen barnsben varit mullig. Sen råka jag halka in på gymmet och sen dess är jag fast och tycker att det är svinigt roligt. Nu efter 3 månaders gymmande har resultaten börjat komma, främst biceps,triceps,bröst. Men magen händer det inget på, förstår att det är för att jag mycket fett där. Så därför beslutade jag mig för att deffa. Mitt främsta mål är att gå ner så mkt i vikt att magmusklerna börjar träda fram.
Ge mig gärna tips och dela med er av er erfarenhet.
Jag laddar upp en bild på hur jag ser ut nu också så ser ni.
MVH
[img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=357&pictureid=1900]
5 mars, 2009 at 18:07 #453524Anonym anvandareMemberVarför vill du deffa när du bara tränat i tre månader? Tycker att du ska vänta med de och försöka öka i muskelmassa utan att lägga på dig för mycket fett.
5 mars, 2009 at 19:19 #453525Anonym anvandareMemberFör jag står inte ut med det fettet på magen, känns som om det blir lättare för mig tänker främst då psykiskt att forsätta min träning om jag lyckas minska i vikt och BF%. Men jag förstår självklart att detta inte är optimalt.
5 mars, 2009 at 19:42 #453526Anonym anvandareMemberDu har ju inget att deffa fram. Nog för att det är upp till var och en vilken kropp man vill ha (du är mycket ”grövre” än vad jag är t.ex.) men att ge sig på något man kallar för deff när inget finns där att deffa fram känns lite konstigt.
Hursomhelst behövs ingen joggning om du inte vill det. Styrketräning är värdefullt för att inte förlora muskelmassa, högt proteinintag och näringstiming runt träningen likaså. Utöver proteinet måste du få i dig fett i en viss mängd. Är proteinintaget ca 2-3g/kg kroppsvikt och fettintaget på en bra nivå kan du fylla upp resten med kolhydrater. Om du vill.
5 mars, 2009 at 19:48 #453527Anonym anvandareMemberOkej fel att kalla det deff, hmmm hälsosam vikt nedgång??? Så jag har fattar allt rätt alltså?? Tack för svaren:)
7 mars, 2009 at 19:02 #453528Anonym anvandareMemberFixa lite muskler på magen – sedan återkom:D
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.